Paskamers met een smart mirror
Retail

De passpiegel die met je meedenkt

Iedereen kent het, in het pashokje: hm, misschien toch iets te strak. Dus weer aankleden, winkel in, en met een grotere maat weer terug het hokje in... Gedoe. Maar als het aan Mango en Vodafone ligt is dat verleden tijd.

Nooit meer hokje in, hokje uit

Paskamers met een smart mirror

Bijna 1.900 winkels in 110 landen: dan weet je wel het een en ander van spiegels en pashokjes. Modeketen Mango mogen we dan ook gerust een ervaringsexpert noemen. Om een eind te maken aan het gedoe van pashokje in, pashokje uit, worden in de belangrijkste vestigingen digitale paskamers geïnstalleerd. Van Barcelona tot Broadway komen er spiegels die slim en interactief zijn, smart mirrors. Klanten hoeven nu niet meer het pashokje uit om andere kledingstukken te halen.

In contact met medewerkers

De spiegel die suggesties kan doen

De smart mirror is ontworpen door Mango en ontwikkeld door Vodafone in samenwerking met Jogotech. Mede dankzij het Internet of Things (IoT) kan de spiegel de kaartjes aan de kledingstukken scannen. Vervolgens kunnen klanten via de spiegel direct contact opnemen met een medewerker in de winkel. Bijvoorbeeld om een andere maat te laten brengen — of een andere kleur. Zelfs kan de spiegel voorstellen doen voor bijpassende items.

"We zijn overtuigd dat de toekomst voor retail zal bestaan uit een mix van offline en online."
Guillermo Corominas, Chief Client Officer bij Mango

Meer en betere opties

Op een nieuwe manier in contact met het merk

Het is de eerste fase in een proces dat klanten op een nieuwe manier met het merk in contact brengt. Stefano Gastaut, Vodafone Director of Internet of Things: "Hiermee geven we consumenten meer controle over hun shopping experience. Mango wordt aantrekkelijker voor haar modebewuste klanten door meer en vooral betere opties te bieden dan we gewend zijn van het traditionele pashokje."

Compleet nieuwe ervaring

Mix van offline en online

"Dit project is superspannend voor ons," zegt Mango's Chief Client Officer Guillermo Corominas. "We zijn overtuigd dat de toekomst voor retail zal bestaan uit een mix van offline en online. Deze nieuwe paskamers zijn een grote stap in de digitale transformatie van onze winkels. Zo creëren we een compleet nieuwe ervaring voor onze klanten."

Lees meer over IoT

Klaar om aan de slag te gaan met IoT?