Vision Day

David Savage, Ready Business Center Manager, opende de dag met een introductie over de Ready Business-visie van Vodafone, in relatie tot nieuwe en flexibele werkstijlen. Hij omschreef het doel van Vodafone als “bedrijven helpen hun doelstellingen te bereiken door beter te communiceren.”

Die communicatie is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd, evenals de manier van werken. Want altijd en overal connected zijn, en altijd en overal zaken doen heeft een enorme impact gehad op business. Volgen Savage vraagt dit om een andere benadering door leveranciers: “We hebben altijd heel erg de neiging gehad problemen op te lossen. Maar het gaat er ook om waar je heen gaat als organisatie.”

Jongere generatie

“De jongere generatie bijvoorbeeld werkt al heel anders, en communiceert anders. Ze bellen bijna niet meer, maar sturen berichten, bij voorkeur met Instant Messaging-toepassingen. Dat leidt tot veel meer manieren van communiceren dan vroeger, maar zijn we daar dan ook bereikbaarder door geworden?”

Essentieel voor het effectief inrichten van de communicatie is om de medewerkers daar op de juiste manier bij te betrekken. “Veranderingen worden vaak van bovenaf opgelegd. Dat komt de noodzakelijke gedragsverandering niet ten goede. Het is beter de mensen mee te nemen in de nieuwe manier van werken. Want opleggen is een ding, begrijpen is wat anders.” Dat is een belangrijke constatering, want geen enkel proces kan nog zonder communicatie. De Ready Business-visie van Vodafone is ontwikkeld rond de drie factoren processen, medewerkers en klanten. Uit onderzoek van Vodafone blijkt dat optimale business readiness grote voordelen biedt. Bij de Ready Business heeft het management bijvoorbeeld significant meer vertrouwen in de toekomst, en zijn klanten aanzienlijk meer tevreden met de aangeboden producten en diensten. De Ready Business is, zo blijkt uit het onderzoek, schaalbaar, flexibel, klantgericht en connected.

Ready Business

Kortom, de Ready Business communiceert beter met klanten, heeft een open houding naar mensen en andere organisaties, zet technologie optimaal in en staat open voor nieuwe technologische oplossingen. Uiteindelijk leidt dit tot de drie strategische voordelen van de Ready Business: Betere operational agility (flexibele oplossingen); Beter connected medewerkers (verbind uw mensen); Meer betrokken klanten (relevant zijn voor uw klant).

Hans van der Meer, product manager Office 365 bij Microsoft ging vervolgens in op de veranderingen waar organisaties mee te maken hebben. “Ik werk 24 jaar in deze branche, en ik heb nog nooit zoveel veranderingen gezien als in de laatste twee jaar. Ook bij Microsoft zelf, waar de nieuwe CEO de organisatie volledig transformeert.

“Hij draait onze werkwijze om, alles wordt veel meer open. Dat is wennen. We zitten nu in een continu proces waarin we aan de klant steeds vragen om feedback te geven. Dat is heel anders dan de manier waarop we in het verleden werkten. De wereld om ons heen verandert echter zo snel, en is zo open en transparant geworden dat we veel meer van buiten naar binnen toe moeten. We zijn er nog niet, maar we zijn wel afgestapt van het model waarin wij bepalen en de klant volgt.”

Transparant

Als voorbeeld van een nieuwe ontwikkeling noemt hij Delve, “de ultieme zoekmachine voor alles wat je doet in Office 365. Dit maakt je bedrijfsomgeving extreem transparant.

De hoeveelheid data is nu zo groot, dat het voor mensen steeds moeilijker wordt om er informatie van te maken. Delve is ontwikkeld om de gegevens in een organisatie te relateren, waarbij je ook relevante openbare gegevens van specifieke collega kunt bekijken.”

De volgende stap in de ontwikkeling van de Microsoft-software is volgens hem de combinatie van een on premise omgeving met cloud. “Klanten willen soms ook zaken on premise hebben staan. Daar gaan we bij de volgende release rekening mee houden. De wereld wordt hybride. De volgende release maakt het ook mogelijk dat Delve die on premise documenten vindt.”

Enrico Karsten, Solution Sales Manager Unified Communications bij Vodafone, besprak een van de belangrijkste toepassingen van cloud, het delen van informatie in een organisatie en effectief communiceren. Voor Vodafone is het verbinden van mensen in organisaties een belangrijk doel. “Het gaat om het verbinden van mensen en organisaties, het verbeteren van samenwerking en communicatie door inzet van tools en kennis.”

Skype for Business

Vodafone kan daarbij helpen met productiviteitsaanbod in de cloud, zoals Office 365, Yammer, Skype for Business en Sharepoint. “Dat bieden we allemaal aan, en het kan allemaal van betekenis zijn voor organisaties.” Een oplossing die steeds populairder wordt is Skype for Business. Vodafone heeft dat als Skype for Business in het portfolio opgenomen, een oplossing waarin Unified Communications wordt gecombineerd met vast en mobiel.

Zo hebben gebruikers eenvoudig toegang tot alle communicatie in een bedrijf vanuit één applicatie. “Het unieke dat wij eraan bijdragen is dat we echt een private omgeving bouwen, en alle bestaande databases en business-applicaties koppelen. Dat kan vanuit de cloud of als private hosted dienst op locatie.”

“Dat doen we met veertig Vodafone productivity consultants. De totale keten hebben we als eigen kennis in huis. We zijn dus een volwaardige gesprekspartner op alle niveaus, van datacenter en database tot virtualisatie en applicaties.”

Ook hij benadrukt het belang van de gebruikers. “Om het maximale uit uw medewerkers te halen is het belangrijk die medewerkers erbij te betrekken, en te bepalen welke businessrelevantie een flexibele werkstijl heeft. Heeft het nut voor de bedrijfsdoelstellingen om dit te omarmen? Medewerkers erbij betrekken is noodzakelijk. Want als ze niet gemotiveerd zijn gaat het niet gebeuren, terwijl tevreden medewerkers dichter bij uw klanten komen te staan.”

Delen

Ready Business in de praktijk

Alfa-BetaRoto
Alfa-BetaRoto

“Een cloud oplossing is het allerbeste”

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken?

Neem contact met mij op

  • 1. contactgegevens
  • 2. Hoe kunnen wij u helpen
  • 3. Uw bedrijf

1. Contactgegevens

Als u een vraag heeft over een product waar u nu al gebruik van maakt, kunt u ons een e-mail sturen.

2. Hoe kunnen wij u helpen

3. Uw bedrijf

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van relevant nieuws rondom communicatie-oplossingen voor uw organisatie? Vul uw gegevens in en u ontvangt de Vodafone Zakelijk nieuwsbrief voortaan per e-mail.

Shop