Resultaten uit de Total Retail Survey 2016 van PWC

Meer dan de helft van de shoppers koopt minstens een keer per maand online. Een derde zegt dat hun mobiele telefoon zal uitgroeien tot hun belangrijkste aankoopkanaal, en twee derde geeft aan dat reviews op social media invloed hebben op hun aankoopbeslissing. Dit blijkt uit de Total Retail Survey 2016 van PWC. Uit dit onderzoek komen een aantal opvallende resultaten. Hieronder staan de vijf belangrijkste:

  1. Kijk naar China om de toekomst van koopgedrag te zien
  2. Uit de historische gegevens van PWC blijkt dat wat enkele jaren geleden in China gebeurde, shoppers nu wereldwijd doen. Op dit moment doet bijvoorbeeld 65% van de Chinese consumenten een keer in de maand aankopen via hun mobiele telefoon, terwijl dat in de Verenigde Staten nog slechts 22% is.

  3. Waarde is belangrijk, maar prijs blijft een cruciale factor
  4. Jaren van langzame economische groei hebben geleid tot meer nadruk op waarde en betaalbaarheid. Dit speelt in iedere inkomensgroep, in bijna ieder land en bij alle leeftijdscategorieën. 60% noemt de prijs de belangrijkste reden om ergens te shoppen, waarmee het twee keer zo belangrijk is als het merk (32%) en beschikbaarheid (32%).

  5. Retailtalent wordt gewaardeerd
  6. Steeds veeleisender consumenten willen winkelpersoneel dat hun fysieke shopervaring kan verbeteren. Vooral diepgaande productkennis wordt genoemd als element dat de winkelervaring verbetert (40%), terwijl de minst gewaardeerde zaken VIP voordelen zijn (14%) en speciale klantevenementen (14%).

  7. Mobiel kopen blijft groeien
  8. Mobiel is hard op weg het meest populaire kanaal te worden voor online aankopen. 46% van de respondenten wereldwijd koopt in ieder geval een paar keer per jaar producten mobiel, tegen 40% vorig jaar.

  9. Het oordeel op social media is belangrijk, en dat zal alleen maar meer worden
  10. Klanten vertrouwen op het oordeel van social media, naast dat van familie, advertenties en journalistiek, bij het doen van aankoopbeslissingen. 78% van de respondenten zegt op de een of andere manier beïnvloed te worden door social media, een toename van tien procent ten opzichte van 2014.

Bron: Total Retail Survey 2016, PWC.

Waarom Vodafone?

Vodafone heeft een productportfolio dat inspeelt op de veranderingen die plaatsvinden in de retail. Consumenten kunnen makkelijker aankopen doen via hun mobiele toestel, hebben de beschikking over het beste netwerk voor social media, terwijl retailers kunne profiteren van zakelijke oplossingen waarmee ze kunnen inspelen op de behoeften van hun klanten.

Delen

Ready Business voor Midden- en Grootbedrijf

Concrete oplossingen voor uw Ready Business

Ready Business in de praktijk

Brunotti
Brunotti

“De verkoop via internet en mobiel zal alleen maar toenemen.”

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken?

Neem contact met mij op

  • 1. contactgegevens
  • 2. Hoe kunnen wij u helpen
  • 3. Uw bedrijf

1. Contactgegevens

Als u een vraag heeft over een product waar u nu al gebruik van maakt, kunt u ons een e-mail sturen.

2. Hoe kunnen wij u helpen

3. Uw bedrijf

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van relevant nieuws rondom communicatie-oplossingen voor uw organisatie? Vul uw gegevens in en u ontvangt de Vodafone Zakelijk nieuwsbrief voortaan per e-mail.

Shop