'Kijk daar! Is het een vogel? Is het een vliegtuig? Nee, het is uw medewerker met digitale superkrachten!' OK, toegegeven, het klinkt niet zo vlot als 'Superman', maar het is wel waar dat digitalisering zorgt voor superkrachten op de werkplek.

Met een breed scala aan nieuwe instrumenten en innovatieve technologieën zorgen bedrijven ervoor dat hun medewerkers radicaal anders gaan werken. Maar wat zijn dan die nieuwe krachten? Laten we eens kijken naar de vijf superkrachten van de digitale medewerker. Misschien heeft u er op uw werk al geruchten over gehoord:

Telepathie

In cloudgebaseerde omgevingen zijn medewerkers nu over alle digitale kanalen uitgerust met unified communications. Dit geeft ze het telepathische vermogen om ongeacht tijd, apparaat en plaats gedachten en ideeën te communiceren. Verbinden op deze eenvoudige, telepathische manier zorgt voor een bijna bovenmenselijke boost in operationele efficiëntie. Dit geeft projecten de best mogelijke kans om te slagen, omdat de juiste mensen altijd naadloos samen kunnen werken.

Dit verhoogde niveau van connectiviteit helpt ook bij het doorbreken van de communicatiesilo's waar grote bedrijven altijd last van hadden. Iedere medewerker is verbonden, met het vermogen om eenvoudig samen te werken over afdelingsgrenzen heen, met toegang tot de juiste informatie, applicaties en diensten op hun digitale apparatuur.

Supersnel

Knipper een keer met de ogen en u heeft het waarschijnlijk gemist. Dankzij de cloud heeft de digitale medewerker direct toegang tot bronnen, informatie en collega's, wanneer hij maar wil, op allerlei apparaten. Deze supersnelle connectiviteit maakt bedrijven efficiënter door te zorgen voor real time beschikbaarheid van en afstemming tussen teams. Hierdoor kunnen projecten niet alleen sneller worden afgerond, maar hebben medewerkers ook nog eens de vrijheid om te bepalen wanneer ze hun bijdrage leveren.

De nieuwste toekomstbestendige netwerktechnologieën kunnen zich aanpassen aan de behoeften van bedrijven en hun medewerkers. Ontworpen om te voldoen aan specifieke prestatie-eisen voor applicaties en eisen met betrekking to de gebruikerservaring vormen zij de nieuwe generatie netwerkoplossingen. Beter dan ooit kunnen ze inspelen op de real time vraag.

Voorkennis

Digitale instrumenten geven toegang tot waardevolle data en nieuwe inzichten die, als ze goed worden gebruikt, inzicht kunnen geven in de manier waarop de klantervaring verbeterd kan worden en hoe de toekomstige vraag eruit ziet.

Dit zal het streven naar een optimale klantervaring enorm helpen. Internet of Things (IoT), machine learning en analysetools zorgen voor een radicale verandering in de manier waarop organisaties omgaan met het verzamelen, analyseren en gebruiken van klantendata. Zo kunnen bedrijven trends en kansen eerder onderkennen, en ze omzetten in bruikbare inzichten waarmee ze de toekomstige gedragingen en wensen van hun klanten kunnen voorspellen. Hiermee kunnen bedrijven betrokkenheid van hun klanten vergroten, door te zorgen voor een meer gepersonaliseerde klantervaring.

Deze waardevolle inzichten zorgen voor meer duidelijkheid wanneer gekeken wordt naar de toekomst. Medewerkers zijn beter in staat veranderingen te omarmen, en gebruik te maken van nieuwe kansen. Hiermee blijven digitale ondernemingen zowel relevant als concurrerend in een snel veranderende wereld.

Teleportatie

Virtueel van de ene naar de andere plaats of vergadering springen, over kantoren en tijdzones heen, maakt de digitale werker alomtegenwoordig. Hij heeft overal toegang dankzij global connectivity. Hiermee wordt de fysieke locatie steeds minder relevant.

Wereldwijde connectiviteit zorgt voor meer flexibiliteit en mobiliteit, en toegang tot de juiste informatie. Hierdoor kunnen organisaties direct reageren wanneer dat nodig is. Dit zorgt niet alleen voor meer operationele efficiëntie, maar het geeft bedrijven ook het vermogen om kansen te grijpen waarmee ze hun concurrenten voor blijven.

Medewerkers worden niet meer beperkt door de fysieke grenzen van hun kantoor, maar krijgen een groter gevoel van vrijheid omdat ze hun werk en privéleven beter in balans kunnen brengen, zonder dat dit ten koste gaat van de productiviteit. Flexibel werken heeft een bewezen positief effect op de gezondheid en het welbevinden van medewerkers, zodat de mate van tevredenheid en retentie alleen maar groter wordt. Dit maakt gedigitaliseerde bedrijven het mest aantrekkelijk voor nieuw talent.

Onoverwinnelijk

Mobiel werken via de cloud zorgt voor nieuwe uitdagingen op het gebied van netwerkbeveiliging. Tegelijkertijd heeft digitalisering gezorgd voor cyber security oplossingen die apparaten en data beschermen. Dit maakt het voor medewerkers mogelijk potentiële bedreigingen online te omzeilen, terwijl ze overal en altijd volop toegang hebben tot gevoelig materiaal.

Voor sommigen heeft digitalisering ook gezorgd voor meer fysieke veiligheid. Digitale wearables en industriële IoT-apparaten zorgen voor de veiligheid van medewerkers door automatisch apparatuur en omgeving in de gaten te houden. Dit zorgt niet alleen voor een veiliger werkplek, maar real time analytics kan ook worden ingezet om factoren te onderkennen die in het verleden voor problemen hebben gezorgd.

Dankzij digitale werkplektechnologie zijn bedrijven nu beter uitgerust om te reageren op de snelle en onvoorspelbare veranderingen in een wereld in transformatie. In een enkel digitaal ecosysteem ontstaan nieuwe niveaus van eenvoud en productiviteit, die verdere innovatie in de toekomst mogelijk maken.

Delen

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken?

Neem contact met mij op

  • 1. contactgegevens
  • 2. Hoe kunnen wij u helpen
  • 3. Uw bedrijf

1. Contactgegevens

Als u een vraag heeft over een product waar u nu al gebruik van maakt, kunt u ons een e-mail sturen.

2. Hoe kunnen wij u helpen

3. Uw bedrijf

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van relevant nieuws rondom communicatie-oplossingen voor uw organisatie? Vul uw gegevens in en u ontvangt de Vodafone Zakelijk nieuwsbrief voortaan per e-mail.

Shop