Een traditioneel bedrijf dat blijft groeien en digitaliseren
Brunotti levert al tientallen jaren producten voor alle sporten die op het strand en in de sneeuw plaatsvinden. Voor de groeistrategie van het sport- en fashionmerk is communicatie cruciaal. Of dat nu communicatie is met klanten via internet, of tussen medewerkers en partners wereldwijd. Een slimme inzet van technologie maakt van Brunotti een Ready Business. Vodafone ondersteunt deze strategie.
Uitdaging
De traditionele ontwerp- en productieprocessen van de populaire surf- en kiteboards kostten veel tijd. Monsters en ontwerpen werden per post over en weer gezonden. Een snellere communicatie en samenwerking tussen medewerkers onderling en partners wereldwijd moest tot een efficiënter productieproces leiden. De beheersbaarheid van de kosten was daarbij belangrijk.
Oplossing
Het begon tien jaar geleden met een paar abonnementen voor mobiele telefonie en groeide uit tot een systeem van slimme IT-oplossingen waarmee Brunotti nu razendsnel opereert. Tegenwoordig worden monsters en ontwerpen digitaal gefotografeerd en in hoge resolutie verzonden. Tussen hoodkantoor en magazijn ligt een dedicated telefoonlijn voor permanent contact. Brunotti's stylisten en medewerkers reizen over de hele wereld. Daarbij horen goede financiële afspraken. Dit werd afgedekt door een corporate abonnement van Vodafone met een flat fee-tarief. (onbeperkt toegang tot internet tegen een vaste prijs per maand).
Resultaten
Processen konden versneld worden door goede financiële afspraken die de angst om mobiel te communiceren wegnamen. Betrouwbaarheid en snelheid van het 4G netwerk waren doorslaggevend bij de keuze voor Vodafone als provider. Bereikbaarheid is cruciaal. Vandaag niet gescoord is morgen verloren. Brunotti staat nu aan de vooravond van een grote digitalisering, omdat de verkoop via internet en mobiele devices de komende jaren alleen nog maar zal toenemen. Daar wil het bedrijf bij zijn en ook oplossingen voor hebben. De komst van 4G maakt die communicatie eenvoudiger en sneller.