Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.

Zo werkt Vodafone Family

Met Vodafone Family deel je data, bel je onderling gratis in de hele EU en hou je de kosten voor internet onder controle. Activeren en instellen is heel eenvoudig.

Waarom Vodafone Family?

Met je hele gezin onder 1 dak klantnummer? Met Vodafone Family profiteer je dan van allerlei voordelen:

  • Dubbele data voor jou en je Family
  • GB's delen met Family Data
  • Gratis onderling bellen
  • Databudget en Pauzeknop om kosten te besparen
  • Alle abonnementen op 1 rekening

Handig, als je bijvoorbeeld je kinderen geen abonnement met een grote databundel wilt geven.
En met het Databudget en de Pauzeknop houd je ze toch nog een beetje onder de duim.

Family activeren

Als beheerder van je familie kun je Vodafone Family activeren als je minstens 2 abonnementen onder jouw klantnummer hebt.

Met 1 druk op de knop

Activeren doe je met 1 druk op de knop in de My Vodafone App of in My Vodafone. Zodra je Family hebt geactiveerd, kunnen al jouw Family leden gratis onderling bellen.

Wie kan ik lid maken van mijn Family?

Vodafone Family is voor alle Start, Smart, Red of Black abonnementen die onder jouw klantnummer vallen.

Wat kan ik met mijn abonnement?
  • Je kunt je gezinsleden Family lid maken als ze een Start, Smart, Red of Black abonnement hebben met een ingangsdatum na 7 april 2014.
  • Je Family leden kunnen met ieder abonnement gratis onderling bellen en ze kunnen gebruik maken van de Family Data.
  • Met een Red abonnement van ná 10 juli 2017 krijg je extra data om te delen met je Family.
  • Is je Start of Red abonnement aangesloten tussen 7 april 2014 en 10 juli 2017, dan kun je wel Family Data gebruiken, alleen kun je jouw data niet delen.

In check je snel welke abonnementen je hebt. Heb je een abonnement dat niet in aanmerking komt voor Vodafone Family en wil je dat aanpassen? Wijzig het dan kosteloos via de klantenservice.

Vodafone Family instellen en beheren

In de My Vodafone App en in My Vodafone stel je alles in voor je Family. Zo heb je goed zicht op jullie gezamenlijke Family datapot en help je jouw Family leden hun kosten binnen de perken te houden.

Data delen met Family Data

Bij 'Family Data beheren' geef je aan wie gebruik mag maken van Family Data. Je ziet daar ook hoeveel GB een Family lid toevoegt aan de gezamenlijke Family datapot.

Heb je een Red abonnement van ná 10 juli 2017, dan krijg je dubbele data om te delen met je Family.

Zo werkt de extra data
  • Bij particuliere Red abonnementen verdubbelen we het data-tegoed dat bij je abonnement zit en voegen die toe aan jullie Family Data. Voorbeeld: Je hebt Red Essential met 3 GB. Deel je jouw data, dan krijg je 3 GB extra. Er gaat 6 GB naar jullie gezamenlijke Family datapot.
  • Krijg je non-stop gratis extra's? Dan profiteer je al van dubbele data. Voorbeeld: Bij jouw Red abonnement zit 10 GB. Omdat je ook Ziggo-klant bent, wordt dit verdubbeld naar 20 GB. Deel je jouw data, dan wordt dit niet nog een keer verdubbeld. Er gaat 20 GB naar de Family Data bundel.
  • Heb je een zakelijk Red Pro abonnement? Dan wordt jouw data niet verdubbeld, maar krijg je 5 GB voor in jullie gezamenlijke Family. Voorbeeld: Je hebt Red Pro Select met 25 GB. Deel je jouw data, dan krijg je van ons 5 GB voor jullie Family Data. De 25 GB van je abonnement blijven van jou en kun je niet delen.

Toch meer data nodig?

Zijn jouw Family leden echte grootverbruikers en komen jullie niet uit met de gezamenlijke Family datapot? Sluit dan eenvoudig een extra databundel aan: . Daarmee krijgen jullie elke maand extra GB's voor een vaste lage prijs.

Databudget

Je kunt per Family lid een Databudget instellen. Dan krijgen jij en het Family lid een berichtje zodra er een bepaalde hoeveelheid data is verbruikt.

Dit is dus geen limiet: wanneer het Family lid deze overschrijdt, kan hij nog steeds gewoon internetten.

Pauzeknop

Loopt het toch de spuigaten uit met een van je Family leden? Met de Pauzeknop beperk je de internetsnelheid van een abonnement. Een appje versturen gaat nog wel, maar een filmpje bekijken niet.

Denk er wel aan dat deze snelheidsbeperking gelijk ingaat als je 'm activeert en dat deze alleen in Nederland geldt. Aan het begin van de maand wordt de snelheidsbeperking automatisch uitgezet.

Nodig je Family uit voor My Vodafone

Met een eigen account voor My Vodafone kunnen je Family leden hun tegoed en verbruik in de gaten houden. Nodig ze in My Vodafone uit om een account aan te maken. Vul de contactgegevens in, geef ze toegang tot hun abonnement en verstuur de uitnodiging. Zo gepiept!

En je Family lid maakt in een paar stappen een eigen My Vodafone account.

Je Family uitbreiden

Gezinsuitbreiding? Dan wil je die natuurlijk ook toevoegen aan je Family!

Een nieuw abonnement

Wil je jouw Family uitbreiden met een nieuw abonnement? Dan bestel je eenvoudig online een nieuw abonnement. Sim Only of met een toestel, met of zonder nummerbehoud, dat is aan jou.

Geef tijdens de bestelling aan dat het nieuwe abonnement aan jouw klantnummer wordt toegevoegd.

Naar de shop

Een contract overnemen

Wil je een abonnement dat nog niet op jouw naam staat toevoegen aan jouw klantnummer? Laat het contract dan overdragen, zodat je samen profiteert van de voordelen van Family.

Vul op het formulier jouw klantnummer in, dan voegen we het abonnement eraan toe.

Meer over contractoverdracht