Contact met ons en Communities

Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Als je dat doet, kunnen wij Accountgegevens, Gebruiksgegevens en Financiële gegevens over jou krijgen, bijvoorbeeld je klantnummer en de inhoud van je vraag of klacht. Ook kun jij zelf tips of vragen delen binnen onze Communities.

Contact

Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via de winkels, chat, app, het contactformulier op de website, telefonisch of via social media. Wij zullen je Accountgegevens vragen voor het afhandelen van je vraag of klacht en je eventueel ook later benaderen voor aanvullende gegevens. Wij kunnen onze gesprekken/berichten vastleggen in een systeem samen met jouw andere gegevens, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen en kunnen teruglezen hoe we je vragen eerder hebben beantwoord. Dit is ook voor jou als klant handig: als je later nog een keer contact opneemt met een vraag over een eerder probleem, hoef je het probleem niet een tweede keer uit te leggen. Soms vragen we ook om een foto te maken van jouw omgeving (bijvoorbeeld van de meterkast) om je beter te kunnen adviseren. Het is mogelijk dat we, nadat we je hebben geholpen met je vraag, benaderen om je te vragen of je tevreden bent met de manier waarop we je hebben geholpen.

Wanneer je belt met onze klantenservice worden deze gesprekken soms opgenomen voor trainingsdoeleinden en om te kunnen beoordelen of onze medewerkers jou goed helpen. Deze opnames worden alleen voor deze doeleinden gebruikt. Ook analyseren wij Gebruiksgegevens en Accountgegevens omtrent het contact met jou zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het gebruiken van je gegevens voor dit doel, namelijk het verbeteren van onze serviceverlening zodat we je zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Het is ook mogelijk dat we een (deel van het) gesprek tussen ons opnemen wanneer je een nieuw contract afsluit of een bestaand contract wijzigt. Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het gebruik van jouw gegevens voor dit doel. Wij willen namelijk kunnen bewijzen wat wij met jou zijn overeengekomen. Wij informeren je hierover voordat de opname begint.

Wij zullen soms ook contact met jou opnemen om te vragen wat je van onze diensten vindt. Dit doen we bijvoorbeeld per e-mail of telefoon. De antwoorden die je geeft, zullen we gebruiken om onze diensten te verbeteren. Wij kunnen dan ook later nog een keer contact opnemen om je antwoorden te bespreken. Wij hebben een belang bij dit gebruik van je gegevens omdat we door het verbeteren van onze diensten, onze klanten beter kunnen bedienen. Indien je niet meer benaderd wilt worden, kun je je hiervoor afmelden.

Als je met ons communiceert via social media (bijvoorbeeld door het sturen van een bericht, het liken van onze post of doordat je fan wordt) kunnen wij persoonlijke gegevens over je ontvangen en opslaan zoals de inhoud van je bericht, (gebruikers)naam, je profielfoto, je woonplaats, je e-mailadres en je geslacht. Wij gebruiken de ontvangen gegevens om zo goed mogelijk op je bericht te reageren en om beter inzicht te krijgen in de mogelijke voorkeuren van onze klanten. We hebben een gerechtvaardigd belang bij het gebruiken van de over jou ontvangen gegevens. Door het verkrijgen van inzicht in de voorkeuren van onze klanten kunnen we onze producten en diensten nog beter afstemmen op de interesses van onze klanten. Hierdoor kunnen we ervoor zorgen dat nog meer personen gebruik kunnen maken van onze producten en diensten. Op het gebruik van social media is de privacyverklaring van het betreffende social-mediakanaal van toepassing. Op de door ons opgeslagen gegevens is echter dit Privacy Statement van toepassing.

Geschillen

Indien je een klacht over ons indient bij de geschillencommissie of de reclamecodecommissie zullen wij Accountgegevens en Gebruiksgegevens delen met deze commissie. Dat geldt ook als we een geschil hebben waarover de rechter gaat oordelen. Ons belang bij het delen van jouw gegevens is om de commissie of rechtbank in staat te stellen een oordeel te vellen.

Communities

Via onze Communities kun je ons vragen stellen over onze diensten. De gegevens die je daar geeft, kunnen ook zichtbaar zijn voor andere bezoekers van onze Communities. Op die manier kunnen ook onze andere klanten baat hebben bij jouw opmerkingen en antwoorden. Wij doen dit omdat onze andere klanten er belang bij hebben om snel en eenvoudig antwoorden te kunnen vinden op hun vragen. De inhoud van onze privé-berichten zullen niet zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Als je een bericht achterlaat op ons Communities, dan blijft het bericht daar bewaard tot het niet meer actueel is, waarna het wordt gearchiveerd of verwijderd. Je kunt op onze Communities inloggen via je Accountgegevens voor Mijn Ziggo en MyVodafone, via Facebook Login of met je e-mailadres. Op het gebruik van Facebook Login is de privacyverklaring van Facebook van toepassing.