Wij leveren de dienst

Als je een abonnement neemt of product koopt, gaan wij meteen aan de slag om de dienst of het product aan je te leveren. Om dit te kunnen doen hebben wij jouw Accountgegevens en Gebruiksgegevens nodig. Ook zullen we deze gegevens gebruiken voor het verbeteren van onze diensten.

Installatie

Als je een telefonieabonnement voor thuis of op kantoor hebt, kan er een monteur langskomen om je te helpen met het installeren of het verhelpen van storingen. Wij zullen je Accountgegevens delen met onze monteur.

Bellen en sms’en

Om te zorgen dat je kunt bellen (thuis, op kantoor of onderweg) gebruiken wij je Accountgegevens en Gebruiksgegevens, zoals je telefoonnummer, het nummer van je simkaart, het type telefoon dat je gebruikt, je locatie, maar ook het nummer dat je wilt bellen. Wij wisselen gegevens ook uit met andere (buitenlandse) telecombedrijven om ervoor te zorgen dat je kunt bellen en sms’en met klanten van andere telecombedrijven. Ook gebruiken we je gegevens voor zover nodig voor het leveren van de voicemaildienst. Zonder deze gegevens kunnen wij de diensten niet leveren.

Daarnaast gebruiken we je Accountgegevens en Gebruiksgegevens voor het verkeersbeheer van ons netwerk. Dit doen wij omdat we ernaar streven dat onze klanten altijd een goede verbinding hebben. We kunnen bijvoorbeeld zien als er in het netwerk een storing optreedt of het netwerk overbelast dreigt te raken. We kunnen hier dan snel op inspringen. De inhoud van je gesprekken en berichten met/aan derden blijft geheim. Deze gebruiken we nooit om jou diensten of producten aan te bieden. Voor zover toegestaan gebruiken wij Accountgegevens en Gebruiksgegevens om onze telefoniediensten te verbeteren en te beveiligen. We hebben hier een belang bij omdat we jou de beste telefoniebeleving willen geven.

Ook gebruiken we mogelijk je Accountgegevens en Gebruiksgegevens om te meten of je voldoet aan onze fair use policies.

Internet

Indien je thuis, op kantoor of onderweg wilt internetten, controleren we of jij hiervoor bij ons een abonnement hebt. We zullen daarnaast je Accountgegevens en Gebruiksgegevens gebruiken om het internetten mogelijk te maken. Zo gebruiken we bijvoorbeeld het door jou ingetypte internetadres om een website via ons netwerk op te halen zodat jij deze website in je browser kunt zien. Zonder deze gegevens kunnen wij de diensten niet leveren.

Daarnaast gebruiken we je Accountgegevens en Gebruiksgegevens voor het verkeersbeheer van ons netwerk. Dit doen wij omdat wij ernaar streven dat onze klanten altijd een goede verbinding hebben. Zo kunnen we zien als er in het netwerk een storing is of het netwerk overbelast dreigt te raken. Wij kunnen hier dan snel op inspringen. Voor zover wettelijk toegestaan, nemen we ook maatregelen om het internetverkeer in goede banen te leiden. We maken echter geen onderscheid maken naar inhoud of toepassingen. De inhoud van je internetverkeer blijft geheim; deze gebruiken we nooit om je diensten of producten aan te bieden. Voor zover toegestaan gebruiken wij Accountgegevens en Gebruiksgegevens om onze internetdiensten te beveiligen en te verbeteren. We hebben hier een belang bij omdat we jou de beste internetbeleving willen geven.

Heb je internet van Ziggo? Dan heb je met Wifispots ook buitenshuis op zo’n 2 miljoen plekken in Nederland toegang tot draadloos internet. Bijvoorbeeld bij vrienden of familie thuis, in het winkelcentrum of in de voetbalkantine. Voor het mogelijk maken van deze dienst gebruiken wij jouw Accountgegevens en Gebruiksgegevens.

Wij kunnen op basis van de Gebruiksgegevens die gegenereerd worden bij gebruik van Ziggo Wifi(spots) ook tips aan je geven voor het verbeteren van de afgenomen dienst. Wij zullen dit alleen doen als je hiervoor toestemming hebt gegeven. Deze toestemming kun je altijd weer intrekken.

Ook gebruiken we mogelijk je Accountgegevens en Gebruiksgegevens om te meten of je voldoet aan onze fair use policies.

Televisie thuis & online

Je kunt tegenwoordig veel met onze televisiediensten, zoals programma’s opnemen, een programma opnieuw beginnen, verder kijken waar je gebleven was, een film bestellen, een programma terugkijken dat je hebt gemist of een programma pauzeren. Om al deze diensten mogelijk te maken, gebruiken wij Accountgegevens en Gebruiksgegevens over jouw gebruik van onze diensten. Ook kun je via onze mediabox gebruikmaken van diensten van anderen, zoals Videoland en Netflix. Op deze diensten zijn de privacyverklaringen van deze derde partijen van toepassing.

Bij bepaalde zenderpakketten die je bij Ziggo afneemt (zoals Fox Sport en Film1), kun je gebruikmaken van de bijbehorende app en/of website. Deze worden beschikbaar gemaakt door de aanbieder van deze zenders. Wij zullen Accountgegevens over jou delen met deze aanbieder, zodat jij op deze apps en website kunt inloggen. Ook Ziggo en Ziggo Sport Totaal zullen voor dit doel onderling gegevens uitwisselen. Op deze apps en websites is de privacyverklaring van deze aanbieders van toepassing.

Daarnaast gebruiken we je Accountgegevens en Gebruiksgegevens voor het verkeersbeheer van ons netwerk. Dit doen wij omdat wij ernaar streven dat onze klanten altijd een goede verbinding hebben. Zo kunnen we het zien als er in het netwerk een storing optreedt of het netwerk overbelast dreigt te raken. We kunnen hier dan snel op inspringen. Voor zover toegestaan gebruiken wij je Accountgegevens en Gebruiksgegevens om onze televisiediensten te beveiligen en te verbeteren. We hebben hier een belang bij omdat we jou de beste televisiebeleving willen geven.

Wanneer jij bepaalde televisiediensten gebruikt, kunnen wij geld verschuldigd zijn aan een derde partij, bijvoorbeeld als jij naar programma’s ‘on demand’ en tegen betaling kijkt. Om deze vergoeding te kunnen berekenen, verzamelen wij Gebruiksgegevens en verstrekken wij die in geanonimiseerde vorm aan deze derde partij. Wij hebben een belang bij het gebruik van deze gegevens voor dit doel, omdat we zonder dit gebruik bepaalde content niet kunnen aanbieden. We verstrekken nooit gegevens over jou persoonlijk maar geven alleen door hoeveel mensen in totaal naar een programma hebben gekeken.

Ook delen wij gegevens met Stichting KijkOnderzoek (SKO) zodat zij landelijke kijkcijfers kunnen publiceren. Dit doen wij alleen als jij hiervoor uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven. We verstrekken aan SKO nooit je naam of adres. Als je toestemming geeft, zullen we ook je kijkhistorie gebruiken om het gebruik van ons televisieaanbod te bestuderen en waar nodig aan te passen aan de wensen van onze klanten. Zo kan bijvoorbeeld een hoog ‘on demand’-gebruik in een bepaald genre leiden tot een bredere filmcatalogus in dit genre.

Ziggo kan gebruikmaken van Accountgegevens en Gebruiksgegevens om je kijkvoorkeuren vast te stellen. Op basis van de programma’s die je bekijkt, kan Ziggo je televisiekanalen en programma’s aanbevelen en/of commerciële aanbiedingen doen. Gepersonaliseerde aanbevelingen en commerciële aanbiedingen doet Ziggo alleen als je hiervoor uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven. Deze toestemming kun je altijd weer intrekken. Je kunt op elk gewenst moment, via het instellingenmenu van de Horizon Mediabox of de Ziggo GO app, je voorkeuren wijzigen. Lees meer over hoe je dit kunt doen. Wanneer je erotische content ‘on demand’ van ons afneemt, gebruiken we je Accountgegevens en Gebruiksgegevens alleen voor het factureren van de afgenomen diensten en doen we geen gepersonaliseerde aanbevelingen met betrekking tot erotische content. Dat laatste geldt ook voor content die mogelijk je etniciteit en/of geloof onthult.

Om je entertainmentervaring te optimaliseren verzamelt en analyseert Ziggo Sport Totaal per gebruiker kijkgedrag en kijkgeschiedenis. Deze informatie is verbonden aan je gebruikersnaam. Je ontvangt op basis van je kijkgeschiedenis dus persoonlijke aanbevelingen voor programma’s. Ziggo Sport Totaal heeft er een belang bij om je een zo relevant mogelijke dienst aan te kunnen bieden.

Soms hebben we niet de rechten om je bepaalde programma’s buiten de Europese Unie te laten zien. Als je een app of een website gebruikt, hebben wij je locatiegegevens nodig om te bepalen of de programma’s vanuit die locatie voor jou beschikbaar zijn.

Homecontent

Je thuisnetwerk kun je op bepaalde type media-boxen aansluiten door de wizard voor het opzetten van een thuisnetwerk te activeren. Jouw media-box maakt vervolgens een overzicht van video-, muziek- en fotobestanden die op aangesloten apparaten in je huis zijn opgeslagen. De film- en tv-programmabestanden van je thuisnetwerk worden aangevuld met hoesafbeeldingen en synopsisinformatie. Als je het thuisnetwerk activeert, geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens. Je kunt deze thuisnetwerkfunctie op elk gewenst moment in het instellingenmenu aan- of uitzetten.

Vodafone Garant en Vervangend Toestel Service

Als het apparaat (zoals een mobiele telefoon of tablet) dat je van ons hebt gekocht kapot is en je hebt er nog garantie op, kun je het apparaat bij ons ter reparatie aanbieden. Om het apparaat te repareren, sturen wij het naar onze reparateur met de noodzakelijke informatie over jou. Hij repareert het toestel indien mogelijk en stuurt het vervolgens terug naar ons. Om het reparatieproces goed te laten verlopen delen wij jouw Accountgegevens met het reparatiebedrijf. Verwijder voor je een apparaat inlevert ter reparatie altijd de gegevens van je apparaat.

Je kunt bij ons een verzekering afsluiten voor de apparaten die je bij ons koopt, zoals een telefoon of tablet. Hiervoor werken we samen met een verzekeringsbedrijf. Als je een verzekering afsluit, wordt een aantal van jouw gegevens bekendgemaakt aan deze verzekeraar, zoals je naam, telefoonnummer en het type toestel dat verzekerd wordt. De gedeelde gegevens heeft de verzekeraar nodig om jou goed te kunnen helpen als je een beroep wilt doen op je verzekering of wanneer de verzekeraar een claim moet behandelen. De privacyverklaring van het verzekeringsbedrijf is hierop van toepassing.

Je kunt ook een Vervangend Toestel Service afsluiten. Tijdens de reparatie van je telefoon kun je dan tijdelijk een vervangend toestel krijgen. Hiervoor werken we samen met een externe dienstverlener. Deze levert de vervangende telefoon en komt deze in sommige gevallen op locatie brengen. Wij geven de externe dienstverlener Accountgegevens over jou door, bijvoorbeeld op welk adres hij de vervangende telefoon kan afgeven.

Betalen via telefoonrekening

Je kunt diensten van derde partijen betalen via de telefoonrekening van Vodafone. Hiervoor gebruiken wij de zogenoemde 'Vodafone Anonymous Customer Reference'. Dit is een unieke code die bij jouw abonnement hoort. Deze code gebruiken we alleen voor facturering en om je toegang te geven tot de afgenomen dienst. De derde partij waarvan jij de dienst afneemt, geven wij geen toegang tot je mobiele nummer en persoonlijke gegevens. Deze partij heeft alleen toegang tot je gegevens indien je die zelf hebt verstrekt. Op het gebruik van de dienst is de privacyverklaring van de aanbieder van de dienst van toepassing.

Zakelijke Diensten

Op het gebruik van gegevens van de gebruikers van zakelijke diensten is dit statement ook van toepassing. Dit is dus bijvoorbeeld het geval als je als werknemer diensten gebruikt die jouw werkgever van ons afneemt. In het algemeen geldt dat wij verantwoordelijk zijn voor de Gebruiksgegevens die gegenereerd worden door het gebruik van onze zakelijke diensten.

Voor de inhoud van de gesprekken en data die over ons netwerk worden verstuurd, zijn wij niet verantwoordelijk. Wij beslissen immers niet welke inhoud wordt verstuurd. Wij zijn ten aanzien van deze inhoud alleen verantwoordelijk indien en voor zover we onze wettelijke plichten uitvoeren (zoals het beschermen van ons netwerk en het voldoen aan orders van opsporingsinstanties), in het kader van fraudebestrijding en de technische transmissie van inhoud over ons netwerk.