Je rechten op een rij

Je gegevens zijn van jou. En daarom heb je natuurlijk bepaalde rechten.

Je bent of was onze klant

Wij mogen je gegevens onder voorwaarden verzamelen en bewerken. Dat is in de wet geregeld.

Je hebt het recht om:

  • Te zien welke gegevens we met welk doel verzamelen
  • Verkeerde gegevens te verbeteren
  • Gegevens te laten verwijderen
  • Het verwerken van gegevens te blokkeren
  • Je gegevens over te dragen

Als je (nog) geen klant bent

Ook als je geen klant bent, verzamelen we gegevens. Bijvoorbeeld als je op onze websites surft of als je verbinding maakt met een wifi-hotspot.

Net als klanten kun je als niet-klant aan ons vragen welke gegevens we verzamelen, met welk doel en wat we ermee doen. Je verzoek stuur je naar: Vodafone Libertel B.V., Avenue Céramique 300, 6221 KX in Maastricht.

Inzage

Je hebt het recht om de gegevens die wij van je hebben in te zien. Daarom kun je een overzicht bij ons opvragen van de gegevens die we verzamelen, met welk doel we dat doen en met welk soort organisaties we die gegevens delen.

Foute gegevens aanpassen

Als onze gegevens over jou fout zijn, kun je dit melden en deze gegevens laten wijzigen. Zo help je ons om alles zo compleet en correct mogelijk te houden.

Gegevens laten verwijderen

In bepaalde gevallen mag je ons vragen om je gegevens te verwijderen.

Wissen?

Je kunt een verzoek indienen om je gegevens te verwijderen als:

  • We de gegevens die we van je hebben verzameld niet langer nodig hebben
  • Je jouw toestemming om bepaalde gegevens te verwerken hebt ingetrokken
  • Je een specifieke reden hebt om bepaalde gegevens te laten wissen
  • Je jonger bent dan 16 jaar en de gegevens zijn verzameld via een website of app
  • De gegevens zijn verzameld voor direct marketingactiviteiten
  • Als je vindt dat we de gegevens niet mogen bewaren

Toch bewaren

We kunnen niet altijd aan je verzoek voldoen. Soms hebben we een goede reden om je gegevens nog te bewaren. Bijvoorbeeld als:

  • We nog bezig zijn met de afhandeling van een klacht
  • We wettelijk verplicht zijn om de gegevens te bewaren
  • Je een contract hebt waarvoor het nodig is om de gegevens te bewaren

Als we je verzoek om gegevens te verwijderen afwijzen, laten we je altijd weten waarom. Afhankelijk van hoe je de aanvraag hebt gedaan, krijg je een reactie per post of in My Vodafone.

Bezwaar tegen gebruik van gegevens

En je kunt in bepaalde situaties bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens.

Bezwaar?

Je kunt bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens als:

  • Je niet wilt dat we je gegevens voor direct marketing gebruiken
  • De gegevens niet (meer) voor een doel worden verwerkt waarvoor ze verzameld zijn
  • Je in een specifieke persoonlijke situatie zit
  • Als je niet wilt dat wij je gegevens gebruiken voor historisch of wetenschappelijk onderzoek of voor statistiek.

Toch verwerken

We kunnen niet altijd aan je verzoek voldoen. Soms hebben we een goede reden om je gegevens nog te verwerken. Bijvoorbeeld als:

  • Er een publiek belang is bij de verwerking, dan kunnen we je verzoek afwijzen.
  • We een goede grond hebben om je gegevens nog te verwerken
  • We nog bezig zijn met de afhandeling van een klacht

Als wij je verzoek om gegevensverwerking te staken afwijzen, laten we je altijd weten waarom. Afhankelijk van hoe je de aanvraag hebt gedaan, krijg je een reactie per post of in My Vodafone.