Opzeggen? Ik kan je helpen

Nik, Adviseur Klantenservice

Hallo, ik ben Nik van de Vodafone Thuis klantenservice. Ik help je graag verder als je wil opzeggen. Natuurlijk vind ik het erg jammer dat je bij ons wil vertrekken, en daarom ben ik benieuwd waarom je wil opzeggen. Ik zou het fijn vinden als je me hierover belt. Ben je benieuwd wanneer je contract afloopt? Dit zie je op My Vodafone Thuis. Het kan zijn dat je een betere aanbieding hebt gekregen of dat je een technisch probleem hebt. Toch ben ik er zeker van dat je bij Vodafone Thuis goed zit en daarom kom ik er graag samen met je uit.

Waarom wil je opzeggen?

Zijn je kinderen het huis uitgegaan of maak je niet meer gebruik van een themazender? Je kunt je pakketten elke maand aan- of uitzetten. Zó flexibel is Vodafone Thuis. Hieronder lees je hoe het aan- en uitzetten precies werkt.

Themapakketten en Premium zenders aan- en uitzetten
Heb je een bepaald TV Themapakket of een Premium zender niet meer nodig, bijvoorbeeld door een veranderde thuissituatie? Deze kun je op elk moment aan- en uitzetten. Ga hiervoor naar My Vodafone Thuis. Zo bespaar je gemakkelijk op je maandelijkse kosten.

Internet, bellen en Interactieve TV maandelijks aan- en uitzetten
Je kunt je pakketten voor Interactieve TV en Bellen elke maand aan- of uitzetten. De internetsnelheid kun je maandelijks up- en downgraden. Wil je dit? Bel dan de klantenservice. Zij regelen het zo voor je.

Ben je niet tevreden met je internet, omdat je niet overal in huis goed Wifi-bereik hebt? Dit kun je meestal zelf oplossen. We helpen je daarbij natuurlijk graag een handje. Online hebben we een aantal stappen die je kunt doorlopen om je Wifi-bereik te verbeteren. Als je wil, kunnen we deze ook samen doorlopen.

Je Wifi verbeteren

Heb je geprobeerd je Wifi-bereik te verbeteren, maar is dit niet gelukt? Bel ons dan snel op, want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Onze medewerkers kunnen je via de telefoon goed helpen. Is het probleem telefonisch niet op te lossen? Dan kun je gratis onze Wifi-Service gebruiken. Een monteur komt dan langs om een Wifi-check te doen en om je Wifi-bereik te verbeteren. Lukt dat niet? Dan installeert onze monteur ter plekke een gratis Wifi-versterker.

Het kan gebeuren dat je Interactieve TV Box, modem of andere Vodafone Thuis-apparatuur plotseling niet goed werkt. Meestal helpt het dan als je de apparatuur uit zet, de stekker meer dan dertig seconden uit het stopcontact haalt en de apparatuur hierna weer aanzet. Werkt het ook dan niet optimaal? Bel dan onze klantenservice: zij kunnen je verder helpen om het probleem samen op te lossen.

Overweeg je over te stappen omdat je sneller internet wil? Hiervoor is overstappen naar een andere provider niet nodig. Je kunt namelijk ook een sneller internet pakket nemen van het internet dat je gebruikt: standaard internet (DSL) of glasvezel internet. Dit regelt onze klantenservice voor je. Zij kunnen je ook vertellen welke internet snelheid er op jouw adres mogelijk is.

Bekijk onze internet pakketten

Wil je het Vodafone Thuis-abonnement opzeggen voor iemand die is overleden? Bel dan gratis onze klantenservice. Zij proberen jou dan zoveel mogelijk werk uit handen te nemen. We begrijpen dat je nu niet naar dit soort dingen wil omkijken.

Je hoeft je abonnement dan niet op te zeggen. Het is namelijk mogelijk om Interactieve TV en Bellen uit te zetten en internet te downgraden. Dit kan via My Vodafone Thuis of door onze klantenservice te bellen. Zo zijn je maandelijkse lasten minimaal. En het handige is: bij thuiskomst zet je de pakketten gewoon weer aan. Je hoeft dan niet een nieuw abonnement bij een nieuwe provider af te sluiten.

Je hoeft je Vodafone Thuis abonnement niet op te zeggen als je alleen een losse dienst wil opzeggen. Onze klantenservice helpt je hier graag mee. Alleen Internet kan niet uitgezet worden. Je kunt je internet overigens wél elke maand up- en downgraden.

Wil je toch opzeggen?

Bel gratis onze klantenservice

0800-0092

Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag: 8:00 - 18:00 uur
Zondag: gesloten

Houd hier rekening mee als je opzegt

1
Wat als mijn contract nog niet is afgelopen?

Je contract duurt twaalf maanden. Is je contract nog niet afgelopen, maar wil je tóch opzeggen? Dat kan, maar je bent dan wel verplicht om de resterende contractstermijn te betalen. Op My Vodafone Thuis zie je wanneer je contract afloopt. Onze klantenservice kan je vertellen wat het kost om je contract af te kopen.

2
Wat gebeurt er met mijn Vodafone Thuis-apparatuur?

Je Vodafone Thuis-apparatuur heb je in bruikleen. Dit betekent dat je deze apparaten moet terugsturen als je abonnement stopt. Wij sturen je hiervoor een retourdoos. Hiermee kun je al je Vodafone Thuis-apparatuur, zoals je Modem, Interactieve TV Box en de bijbehorende accessoires, gratis naar ons versturen. Dit moet binnen dertig dagen.

3
Hoe zit het met mijn laatste rekening?

Je betaalt je abonnementskosten vooruit. Op je laatste rekening staan de abonnementskosten die je al hebt vooruitbetaald. Deze verrekenen we met je laatste gemaakte gebruikskosten.

Kom je er niet uit?

Stel je vraag aan Vodafone Thuis

Of zoek je antwoord op ons Forum