Wissel van telefoon wanneer 't jou uitkomt met Vodafone NEXT

logo

Met Vodafone NEXT kun je al na 4 maanden tijdens je contract wisselen van telefoon. Handig wanneer je huidige toestel stuk of kwijt is. Of wanneer je gewoon de allernieuwste smartphone wilt hebben. Heb je Sim Only? Dan kun je al na 2 maanden overstappen naar een abonnement met telefoon. Hou je oude mobiel of ruil 'm in om je nieuwe telefoon mee te betalen.

Voordelen van Vodafone NEXT

  • Nooit meer 2 jaar wachten tot je kunt verlengen
  • Je nieuwe abonnement gaat meteen in
  • Je bepaalt zelf of je je telefoon houdt of inruilt
  • Zonder extra kosten

Zo werkt Vodafone NEXT

Heb je een abonnement met of zonder telefoon?

Een nieuwe telefoon in 3 stappen

betalen

1.

Betaal je huidige telefoon af

betalen

2.

Ruil je huidige telefoon in voor euro’s (optioneel)

betalen

3.

Kies een nieuwe telefoon en een abonnement

Een nieuwe telefoon in 2 stappen

betalen

1.

Ruil je huidige telefoon in voor euro's (optioneel)

betalen

2.

Kies een nieuwe telefoon en een abonnement

Ons rekenvoorbeeld legt alles uit

Aan de slag!

Stel, je hebt een 2 jarig abonnement met telefoon. Je betaalt hiervoor totaal € 50 per maand; € 30 voor het abonnement en € 20 voor de telefoon.

Stel, je hebt een 2 jarig Sim-Only abonnement.
Je betaalt hiervoor € 30 per maand.

1. Betaal je huidige telefoon af

Na 14 maanden wil je een nieuwe telefoon, je contract loopt nog 10 maanden.
Huidige telefoon afbetalen 10 x € 20 = € 200

2. Ruil je huidige telefoon in (optioneel)

1. Ruil je huidige telefoon in (optioneel)

Je ruilt je huidige telefoon in, want deze heeft vaak nog een inruilwaarde.

Bekijk hier de inruilwaarde van jouw telefoon.
Inruilwaarde huidige telefoon € 125

3. Kies een nieuwe telefoon met abonnement

2. Kies een nieuwe telefoon met abonnement

Je kiest bijvoorbeeld voor de nieuwste smartphone met een 2 jarig abonnement, zonder dat je bij hoeft te betalen.

Tip! Als je NEXT gebruikt heb je ook weer het nieuwste Vodafone abonnement.
Eenmalige bijbetaling nieuwe telefoon € 0
Maandelijkse kosten nieuwe telefoon € 24
Maandelijkse kosten abonnement € 30

Nog even alles samengevat

    € 75
- € 125
€ 54

Bekijk rustig het voorbeeld of bekijk het rekenvoorbeeld in deze video. En als je vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op.

Bekijk rustig het voorbeeld. En als je vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op.

Wil je ook een nieuwe telefoon wanneer ’t jou uitkomt?

Neem gratis contact op met onze klantenservice via 1201 (ook voor zakelijke klanten).

Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 9.30 - 18.00 uur

Tip! Kies in het keuzemenu voor de optie bestellingen (en vervolgens Vodafone NEXT)

Ben je nog geen klant? Neem dan contact op via 0800-0560 of als u ondernemer bent via 0800-0500.

Wil je ook een nieuwe telefoon wanneer ’t jou uitkomt?

Neem gratis contact op met onze klantenservice via 1201 (ook voor zakelijke klanten).

Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 9.30 - 18.00 uur

Tip! Kies in het keuzemenu voor de optie bestellingen (en vervolgens Vodafone NEXT)

Ben je nog geen klant? Neem dan contact op via 0800-0560 of als u ondernemer bent via 0800-0500.

Bepaal zelf wanneer je van telefoon wisselt

Afhandeling Vodafone NEXT wanneer je een abonnement + telefoon hebt
  • Ben je akkoord met de voorwaarden van Vodafone NEXT? Dan wordt je bestelling verwerkt en je nieuwe telefoon opgestuurd.
  • Je krijgt een aanvullende rekening voor het bedrag wat nog open staat voor je oude telefoon. Het bedrag wordt van je rekening afgeschreven.
  • Een deel van de kosten voor je oude mobiele telefoon worden verrekend op je volgende maandelijkse rekening (en in sommige gevallen nog een rekening later). Dit zijn dan de kosten voor je oude mobiel voor de laatste maand dat je deze gebruikt.
  • Op je volgende maandelijkse rekening vind je ook de eventuele eenmalige kosten voor je nieuwe telefoon. En de thuiskopieheffing.
  • Wil je je oude mobiele telefoon inruilen? Dan ontvang je van onze verkoop afdeling een offerte per e-mail. Daarna kun je je oude telefoon inruilen bij een Vodafone winkel. Of stuur je telefoon naar ons op.
  • Na ontvangst van je oude telefoon storten we binnen 14 dagen de inruilwaarde op je bankrekening. Dit gaat dus niet via je maandelijkse rekening.
Dit wil je ook weten
  • Heb je een abonnement met toestel aangesloten? Dan kun je kiezen voor Vodafone NEXT.
  • Heb je een Sim Only abonnement? Dan kun je met elk abonnement kiezen voor Vodafone NEXT.
  • Heb je een abonnement na 4 april 2016 aangesloten of een zakelijk abonnement na 10 oktober 2016 en heb je New Phone Every Year? Dan kun je na 4 maanden Vodafone NEXT gebruiken. Het bedrag dat je al betaald hebt voor New Phone Every Year kun je terug krijgen.
  • Je bepaalt zelf of je je huidige telefoon inruilt. Dit is niet verplicht.
  • Wil je je huidige telefoon inruilen? Check de inruilwaarde van je huidige telefoon online. Of ga naar een Vodafone winkel. Pas nadat we je telefoon hebben ontvangen wordt de exacte waarde bepaald.
  • Als je kiest voor Vodafone NEXT dan wordt je abonnement verlengd. Je kunt zelf bepalen welke extra’s je hierbij wilt aansluiten.
  • Heb je een Vodafone Garant verzekering? Dan kun je ervoor kiezen om je oude toestel eerst te laten repareren, of direct gebruik te maken van Vodafone NEXT.
  • Wil je meer weten? Kijk voor meer informatie op het Vodafone forum.
Voorwaarden Vodafone NEXT voor consumenten
  • Over Vodafone NEXT
    • Vodafone NEXT biedt Vodafone klanten in bepaalde gevallen de mogelijkheid hun huidige contract vroegtijdig te beëindigen door een nieuw abonnement af te sluiten.
    • Het nieuwe abonnement moet een looptijd van minimaal 24 maanden hebben, moet inclusief toestel zijn en moet in dezelfde of een hogere abonnementscategorie vallen. De volgorde in categorieën van laag naar hoog is: Vodafone Start en Vodafone RED.
    • Indien je gebruik maakt van Vodafone NEXT dan is het volgende van toepassing:
      • Als je momenteel een abonnement met toestel hebt dan moet je alle resterende toestelbetalingen direct voldoen. Door een Vodafone NEXT aanbod te accepteren ga je er onherroepelijk mee akkoord dat de resterende toestelbetalingen worden gefactureerd.
      • Je huidige abonnement eindigt per datum ingang nieuwe abonnement tenzij je gebruik maakt van je wettelijke bedenktermijn.
      • Indien je gebruik maakt van je wettelijke bedenktermijn dan blijft je huidige abonnement van kracht met betrekking tot de data/sms/minuten-component, eventueel verschuldigde of voldane toestelbetalingen blijven verschuldigd en worden niet gecrediteerd, zie artikel 1.3.1. in het onderstaande pdf-bestand.
  • Wie komt in aanmerking voor Vodafone NEXT?
    • Om in aanmerking te komen voor Vodafone NEXT moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:
      • Je bent klant in Nederland en hebt een bekende woon- en verblijfplaats in Nederland;
      • Je hebt geen betalingsachterstand; en
      • Er zijn minimaal 2 maanden verstreken sinds de ingangsdatum van je huidige Sim Only abonnement; of
      • Er zijn minimaal 4 maanden verstreken sinds de ingangsdatum van je huidige abonnement inclusief toestel. Indien je jouw contract verlengd hebt, moeten er minimaal 4 maanden verstreken zijn sinds de verlenging.
    • Vodafone is niet verplicht om jou Vodafone NEXT aan te bieden als je aan alle bovenstaande voorwaarden voldoet. Vodafone behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen een Vodafone NEXT verzoek te weigeren.

Download de voorwaarden (PDF)
Voorwaarden Vodafone NEXT voor zakelijke klanten
  • Over Vodafone NEXT
    • Vodafone NEXT biedt Vodafone klanten in bepaalde gevallen de mogelijkheid hun huidige contract vroegtijdig te beëindigen door een nieuw abonnement af te sluiten.
    • Het nieuwe abonnement moet een looptijd van minimaal 24 maanden hebben, moet inclusief toestel zijn en moet in dezelfde of een hogere abonnementscategorie vallen. De volgorde in categorieën van laag naar hoog zijn: Biz Basic, Red Pro Connect, Red Pro Select en Red Pro Elite.
    • Indien u als zakelijke klant gebruik maakt van Vodafone NEXT dan is het volgende van toepassing:
      • Als u momenteel een abonnement met toestel hebt, dan moet u alle resterende toestelbetalingen direct voldoen. Door een Vodafone NEXT aanbod te accepteren gaat u er onherroepelijk mee akkoord dat de resterende toestelbetalingen worden gefactureerd.
      • Uw huidige abonnement eindigt per datum ingang nieuwe abonnement tenzij u gebruik maakt van uw wettelijke bedenktermijn.
      • Indien u gebruik maakt van uw wettelijke bedenktermijn dan blijft uw huidige abonnement van kracht met betrekking tot de data/sms/minuten-component, eventueel verschuldigde of voldane toestelbetalingen blijven verschuldigd en worden niet gecrediteerd, zie artikel 1.3.1. in het onderstaande pdf-bestand.
  • Wie komt in aanmerking voor Vodafone NEXT?
    • Om in aanmerking te komen voor Vodafone NEXT moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:
      • U bent klant in Nederland en hebt een bekende woon- en verblijfplaats in Nederland;
      • U heeft geen betalingsachterstand;
      • Er zijn minimaal 2 maanden verstreken sinds de aansluiting of verlenging van uw huidige abonnement.
    • Vodafone is niet verplicht om u Vodafone NEXT aan te bieden als u aan de bovenstaande voorwaarden voldoet. Vodafone behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen een Vodafone NEXT verzoek te weigeren.

Download de zakelijke voorwaarden (PDF)