Vodafone Secure

app FAQs

Op deze pagina vindt u antwoorden op de meestgestelde vragen over
Vodafone Mobiele Beveiliging app en beheerportaal.

Met Vodafone Mobiele Beveiliging kiest u voor veilige toestellen en veilig internet voor uw collega’s. Mobiele Beveiliging is beschikbaar voor iOS- en Android-gebruikers als bundel op Red Pro, One Mobile en Zakelijk Mobiel Breedband. Vanaf 5 aansluitingen. Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen door (eind)gebruikers en (telecom)beheerders:

Bekijk de handleiding voor beheerders.

Veelgestelde vragen door (eind)gebruikers

Ja, dat lijkt in orde. De (telecom)beheerder van uw organisatie heeft dit voor u aangevraagd. Vraag het eventueel na bij uw beheerder. Download de app op uw toestel voor veilige verbindingen met bijvoorbeeld openbare wifi-netwerken.

Ja, dat kan. De (telecom)beheerder van uw organisatie heeft u opnieuw geactiveerd. Vraag het eventueel na bij uw beheerder.

iOS- en Android-toestellen worden beschermd voor onveilige firmware, apps en documenten. Het blokkeert of waarschuwt voor onveilige websites, onveilige berichten (phishing) en onveilige (openbare) wifi-verbindingen.

Nee. Notificaties worden alleen gestuurd naar eindgebruikers. Wel heeft de portaalbeheerder zicht op welke gebruikers beveiligd worden en welk type gevaren afgewend zijn (er worden geen URL’s getoond).

Om onveilige inkomende verbindingen te checken en eventueel te blokkeren –– of bij gebruik van een onveilige internetverbinding toch te kunnen werken –– wordt een extra beveiligde verbinding over het mobiele internet opgezet. Dit noemen we een VPN (Virtual Private Network). Deze wordt alleen gebruikt indien nodig, om zo batterijleven te sparen.

De Vodafone Mobiele Beveiliging app van verbruikt gemiddeld 2 à 3 % van de batterijcapaciteit.

Zo is de Vodafone Mobiele Beveiliging ontworpen en ingesteld. Worden er zaken onterecht geblokkeerd? Neem dan contact op met uw (telecom)beheerder. Het standaardbeveiligingsprofiel kan via het beheerportaal eventueel worden aangepast.

Neem contact op met uw eigen (telecom)beheerder.

Veelgestelde vragen door (telecom)beheerders

De eindgebruikers zal automatisch een sms-bericht met activatielink gestuurd krijgen vanuit Vodafone met een link naar de Wandera-app binnen 3 tot 5 dagen na activatie van de Mobiele Beveiliging-bundel op het 06-nummer.

Activatie-sms-berichten worden gestuurd binnen 3 tot 5 dagen na activatie van de simkaart. Als dat niet is gebeurd, neem dan contact op met klantenservice van Vodafone.

Neem contact op met klantenservice van Vodafone.

E-mailberichten met inlogdetails voor het beheerportaal worden gestuurd binnen 3 dagen na activatie van de eerste simkaart. Als dat niet is gebeurd, neem dan contact op met klantenservice van Vodafone.

Wachtwoordherstel kan uitgevoerd worden via het beheerportaal.

Dat is waarschijnlijk eerder gemaild. Kijk in uw mailbox of neem contact op met klantenservice van Vodafone

Kijk in de handleiding op deze pagina of in de Knowledge Base in het beheerportaal onder de knop '(?)' rechtsboven in het portaal.

Dat kan door extra Mobiele Beveiliging add-ons op Red Pro, One Mobile of zakelijk MBB te laten activeren door Vodafone.

Neem contact op met Vodafone klantenservice via www.vodafone.nl/mms-support, 1200 (mobiel), 0800-0094 (vast) of +31654500100 (buitenland).

Heeft u een vraag?

Of wilt u advies op maat voor uw organisatie rondom vaste telefonie of internet oplossingen of uw vast-mobiel integratie, vul dan het formulier in en onze accountmanager neemt contact met u op.