Forced on PBX

Forced on PBX is een uitbreiding op de additionele dienst Vast-Mobiele koppeling met directe koppeling.

Elke gesprek geïnitieerd vanaf, en optioneel ook naar, een mobiel die onderdeel uitmaakt van de Vast-Mobiele koppeling wordt dan via de PBX gerouteerd (m.u.v. het alarmnummer 112). Verdere routering van het gesprek is daarna een verantwoordelijkheid van de PBX van de klant.

Belangrijk hierbij is het om rekening te houden met een forse toename van de capaciteit van de gebruikte link tussen Vodafone en klant PBX. Diverse call scenario’s gebruiken 2 tot 3 keer zoveel kanalen op deze link.

Indien de vast-mobiele koppeling (of de PBX) niet beschikbaar is, dan dient de geautoriseerde beheerder van de klant met Vodafone technical support contact op te nemen. Binnen 2 uur zal Vodafone dan de forced on PBX routering in het Vodafone netwerk verwijderen. Hierna zullen de gesprekken vanaf mobiel normaal via het mobiele netwerk direct naar de bestemming worden gerouteerd.  Deze service is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. Wanneer de vast-mobiele koppeling (of de PBX) weer beschikbaar is, neemt de geautoriseerde beheerder van de klant opnieuw contact op met Vodafone technical support. Hierna zal Vodafone binnen 2 werkdagen de forced on PBX routering opnieuw in het netwerk configureren, waarna deze routering weer actief is.