Huntgroup

Met huntgroup heeft u de beschikking over groepsnummers met krachtige algoritmen om bepaalde functies bereikbaar te maken. Denk hierbij o.a. aan een helpdesk, een vestiging zonder receptionist(e), de debiteuren afdeling of het magazijn.

Hoe werkt het?

De huntgroep krijgt een eigen mobiel groepsnummer. Optioneel kan hieraan één of meerder vaste geografische of 088-bedriijfsnummer gekoppeld worden. Meerdere mobiele spraak abonnementen aansluitingen kunnen in één huntgroep worden opgenomen. Gesprekken naar het huntgroep nummer worden door de faciliteit verdeeld over de tot de groep behorende leden. Hierbij zijn verschillende algoritmes beschikbaar.

1. Parallel (simultaan)

Beller belt het groepsnummer (eventueel vast nummer indien gekoppeld). Gesprek komt op het netwerk binnen. De huntgroep faciliteit zet een gesprek op naar alle medewerkers in de huntgroep. Dus alle beschikbare toestellen gaan tegelijkertijd over. Degene die als eerste aanneemt heeft het gesprek. De opbouw naar andere groepsleden wordt dan gestopt.

2. Rondlopend

Bij de volgende huntgroep instellingen zoekt de faciliteit een beschikbare medewerker door steeds één huntgroep lid te bellen en indien die niet opneemt binnen een (via de portal) instelbare tijd een volgende lid te bellen. Welke volgorde hierbij wordt gekozen is afhankelijk van het ingestelde algoritme:

Lineair (met vast startpunt): gesprek gaat steeds naar de 1e beschikbare aansluiting uit de lijst. Hierbij wordt de volgorde doorlopen zoals de leden door de beheerder in de huntgroep zijn toegevoegd. Start dus bovenaan de lijst. Beschikbaar wil zeggen dat het huntgroep lid in de groep is geschakeld (aangemeld) en niet in gesprek of buiten bereik (of toestel uitgeschakeld) van het netwerk is.

Cyclisch: gesprek gaat naar de 1e beschikbare aansluiting die komt na degene die als laatste een gesprek heeft ontvangen. Ook hierbij geldt de volgorde van de huntgroep ledenlijst. Echter wordt dus niet steeds van de top van de lijst gestart.

Uniform (langste vrij): gesprek gaat als eerste naar degene die het langst geen gesprek heeft ontvangen via de huntgroep. Indien die niet aan neemt naar degene die daarna het langst geen gesprek heeft gehad.

Weighted call distribution: per huntgroep lid kan de beheerder middels een % aangeven welk deel van de inkomende gesprekken naar de huntgroep door de medewerker verwerkt moet worden.