Waarom gaan Vodafone en Ziggo samen verder?

Onze klanten willen altijd en overal bereikbaar zijn en veilige toegang tot internet, entertainment en bedrijfsapplicaties. Of dat nu onderweg, thuis of op het werk is. Om overal de beste ervaring te kunnen garanderen, is integratie van vaste en mobiele diensten nodig. Het samengaan van Vodafone en Ziggo stelt ons in staat om bestaande dienstverlening te verbeteren en nieuwe, geïntegreerde communicatie- en entertainmentdiensten te ontwikkelen voor consumenten en bedrijven.

Door de fusie van Ziggo en UPC ontstond in 2015 al een vast netwerk dat bijna alle huishoudens in Nederland bereikt. Vodafone biedt landelijke dekking met zijn mobiele 2G, 3G en 4G netwerken. De combinatie van Ziggo’s snelle breedbandnetwerk en Vodafone’s mobiele netwerk creëert een sterk concurrerend vast en mobiel bedrijf voor de Nederlandse consumenten- en zakelijke markt. Door investeringen in digitale infrastructuur en klantbeleving te combineren, kunnen we ook in de toekomst aanzienlijke voordelen voor consumenten, bedrijven en de publieke sector blijven bieden.

De ambitie is om van VodafoneZiggo een toonaangevend bedrijf te maken waar Nederland trots op is.

Wie zijn de aandeelhouders van VodafoneZiggo?

Liberty Global, het grootste internationale tv en breedbandinternet bedrijf en Vodafone Group, een van 's werelds grootste telecommunicatiebedrijven hebben een joint venture opgericht, waarin beide een aandelenbelang van 50% hebben.

Liberty Global en Vodafone Group brengen hun Nederlandse activiteiten (Ziggo en Vodafone Nederland) samen in deze joint venture.

Liberty Global bedient met een netwerk van tv en breedbandinternet- en entertainmentbedrijven 29 miljoen klanten in meer dan 30 landen (per 30 september 2016).

Vodafone Group heeft 470 miljoen mobiele klanten en 14 miljoen vaste-breedbandklanten en heeft mobiele netwerken in 26 landen, werkt samen met circa 50 mobiele netwerken wereldwijd en is actief als aanbieder van vast breedband in 17 landen (per 30 september 2016).

Wat gaat er nu gebeuren?

Voor de organisatie

Wij werken hard aan het samenvoegen van beide organisaties. We voeren de integratie van de organisaties en systemen geleidelijk en zorgvuldig uit en praten met medewerkers en externe stakeholders om onze definitieve strategie te bepalen.

Voor klanten

Vooralsnog blijven de producten en diensten van Ziggo en Vodafone naast elkaar bestaan, en daarmee beide merken ook. Verder werken we aan nieuwe, uitdagende producten en diensten, zodat klanten optimaal gebruik kunnen maken van wat VodafoneZiggo te bieden heeft.