Overslaan en ga naar inhoud

Overstappen met nummerbehoud

Kom je naar ons toe of ga je bij ons weg? Jouw mobiele nummer blijft van jou. Je neemt het gewoon gratis mee. Wij helpen je daarbij.

Overstappen naar een Vodafone abonnement

Zo stap je over

Bestel een particulier of zakelijk abonnement en geef aan dat je jouw nummer wil meenemen.

Wij regelen dan de overstap met je huidige provider en laten je de overstapdatum weten per sms.

De dag van overstap

We activeren je sim en abonnement op de dag van overstappen. Meestal is dit de dag dat je contract of opzegtermijn afloopt. Voor die tijd houden we je met sms'jes op de hoogte. 

Liever eerder of later overstappen? Neem contact met ons op, dan wijzigen we de datum. 

  • Nummerbehoud werkt alleen voor Nederlandse nummers
  • We checken bij je huidige aanbieder wanneer je kosteloos kunt overstappen en houden rekening met de einddatum van je contract en je opzegtermijn
  • Je kunt nummerbehoud aanvragen vanaf 120 dagen voordat je abonnement afloopt. Wil je eerder overstappen? Geef dit dan bij ons aan. Mogelijk betaal je dan wel extra kosten bij je huidige provider
  • Kom je van prepaid? Dan kun je direct overstappen. Je prepaid tegoed kun je niet meenemen.
  • We kunnen je nummer alleen op werkdagen overzetten. In het weekend en op feestdagen gaat dat niet.

Telecomaanbieders hebben onderling afspraken gemaakt om overstappen eenvoudig te laten verlopen. Je leest hierover meer op de website van COIN.

Alle informatie over overstappen

Alle informatie over nummerbehoud

Wil je met een zakelijk abonnement overstappen naar internet of vaste telefonie van Vodafone? We helpen je graag.

Overstappen naar internet

Overstappen naar vaste telefonie

Overstappen naar Vodafone Prepaid

Zo stap je over

  1. Bestel eerst een prepaid sim. Je krijgt dan een tijdelijk nummer.
  2. Activeer de nieuwe sim. Dit doe je door één keer te bellen naar een willekeurig nummer in Nederland.
  3. Daarna vraag je online nummerbehoud aan:

De dag van overstap

Aanvraag gelukt? Je krijgt een sms met de overstapdatum. Op die dag zetten je nummer over naar je nieuwe sim. Meestal is dit de dag dat je contract of opzegtermijn afloopt. Voor die tijd houden we je met sms'jes op de hoogte. 

Liever eerder of later overstappen? Neem contact met ons op, dan wijzigen we de datum. 

Overstappen naar een andere provider

Zo stap je over

Geef bij je nieuwe aanbieder door dat je je nummer wilt behouden. Deze neemt contact op met ons en samen regelen wij jouw overstap. Wij zeggen je abonnement op zodra je met je nummer overstapt. Dit hoef je dus niet aan ons door te geven.

Je kunt nummerbehoud aanvragen vanaf 120 dagen vóórdat je contract eindigt. Je checkt de einddatum in My Vodafone. Heb je Prepaid? Dan heb je geen contract en kun je altijd overstappen.

Dat kan! Geef het door aan je nieuwe provider. Wij brengen dan de resterende abonnementskosten tot aan het einde van je contract in één keer in rekening. Heb je een zakelijk abonnement? Dan kun je het contract niet vóór de einddatum opzeggen.

Geef dit aan bij je nieuwe provider. Je contract bij Vodafone loopt dan door met een nieuw nummer. Houd er rekening mee dat je dan bij je nieuwe provider en bij ons abonnementskosten betaalt.

Je prepaid-tegoed vervalt als je nummer over gaat naar de nieuwe aanbieder, dus maak nog zoveel mogelijk op in de laatste dagen bij ons.

Nummerbehoud aangevraagd maar wil je nog iets veranderen? Dit regel je met je nieuwe provider.