Je sim

Ontdek hoe je aan een nieuwe sim komt. Je activeert 'm zelf online. En houdt gewoon je eigen nummer.

Online je sim activeren

Heb je prepaid of een nieuw abonnement? Dan hoef je niets te doen. Je sim werkt al.

Werkt de sim van je abonnement toch nog niet? Activeer 'm dan zelf in een paar stappen in My Vodafone. Je oude sim stopt pas met werken als je nieuwe actief is. Wel zo handig.

Zakelijk? Bel naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.

Nieuwe sim nodig?

De snelste manier is naar een Vodafone winkel in de buurt gaan. Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. 

Dat is balen!

Blokkeer eerst je abonnement in My Vodafone of bel naar 0800-0094 voor een blokkade op je prepaid.

Heb je een abonnement?

Bij diefstal doe je meteen aangifte. Stuur het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons op. Dan krijg je gratis een nieuwe sim.

Of prepaid?

Als je gegevens zijn geregistreerd in My Vodafone, krijg je gratis een nieuwe sim.

Een tip

Als je de telefoon zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Heb je net je abonnement verlengd, past je simkaart niet in je nieuwe telefoon. Niet getreurd! Bel naar 0800-0094 en je krijgt van ons een nieuwe simkaart die wel past. Of kies voor een eSIM, als jouw toestel die ondersteunt.

Met een verouderde 2G-simkaart kun je niet op ons snelle 4G-netwerk. Zorg ervoor dat je mobiel bereikbaar blijft en ruil je simkaart gratis in voor een nieuwe. Kom daarvoor even langs bij één van onze winkels. Neem wel je identiteitsbewijs mee.

Je kunt checken of je een verouderde simkaart hebt door je simnummer te controleren. Begint dat met 8931440000, dan heb je zeer waarschijnlijk een oude 2G-simkaart.

Je simnummer staat in My Vodafone, in de My Vodafone App en op je simkaart zelf.

In alle andere gevallen kost een nieuwe sim: 

  • € 20 (abonnement)
  • € 5  (prepaid) 
  • € 30 (Duo Sim)

Voor een nieuwe sim kom je even langs bij één van onze winkels. Neem wel je identiteitsbewijs mee.

Prepaid?

Registreer je gegevens in een eigen My Vodafone account. Zo weten we zeker dat het jouw prepaid-nummer is. En kunnen we je meteen helpen.

Info over je eigen sim

In My Vodafone vind je alle details van je sim: het simnummer, eventuele blokkades en ook je pukcode. 

eSIM bij Vodafone

eSIM is de digitale variant van de fysieke simkaart. Dit nieuwe type sim is beschikbaar voor alle Vodafone abonnementen, maar werkt alleen als je toestel ook voor eSIM geschikt is. Of je eSIM met jouw toestel kunt gebruiken vind je in de online handleidingen.

Je bestelt eSIM eenvoudig in onze eSIM shop. Heb je Vodafone Prepaid? Dan kun je eSIM nog niet gebruiken.

Als je een eSIM bestelt, ontvang je een voucher met daarop alle gegevens over je eSIM. Bewaar deze voucher goed, want als je je eSIM opnieuw wilt installeren heb je die nodig. Heb je al een Vodafone abonnement en wil dat omzetten naar een eSIM? Ga dan naar de simwissel pagina.

Nieuwe eSIM?

Scan de QR-code op de voucher en voer de ePIN in als het toestel om de bevestigingscode vraagt. De ePIN vind je ook op de voucher. 

Bewaar de gegevens op de voucher goed. Je hebt ze weer nodig als je je eSIM opnieuw moet installeren. Bijvoorbeeld omdat je een nieuw toestel hebt. Je kunt je eSIM gegevens ook opslaan in My Vodafone. Dan raak je ze nooit kwijt. 

Soms is het nodig dat je jouw eSIM activeert. Ben je overgestapt van een andere aanbieder en heb je nummerbehoud aangevraagd? Activeer je eSIM dan pas nadat je van ons een bevestiging hebt gekregen dat je nummer actief is. 

Je kunt meerdere eSIMs op één toestel installeren. Maar er kan er maar één tegelijk actief zijn. 

Nieuw toestel? 

Een eSIM kan maar op één toestel tegelijk geïnstalleerd zijn. 

Verwijder het eSIM profiel pas van je oude toestel als je de gegevens van je eSIM bij de hand hebt.

Op sommige toestellen is het mogelijk om een fysieke simkaart én een eSIM te installeren. Zo ben je bereikbaar op twee nummers. Handig!

Als je eSIM is geactiveerd, gebruik je jouw toestel gewoon zoals je gewend bent.

Heb je meerdere eSIM profielen geïnstalleerd? Zorg dan dat het het juiste eSIM profiel op je toestel actief is en activeer dat in My Vodafone.

Als je een fysieke simkaart én een eSIM hebt geïnstalleerd, ben je bereikbaar op beide nummers. Bij een uitgaand gesprek kun je selecteren met welk nummer je belt.

Voor een eSIM gelden dezelfde kosten als voor een fysieke simkaart. Als je jouw toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen, word je gevraagd of je jouw eSIM-profiel ook wilt verwijderen. Je kunt dan zelf kiezen.

Heb je per ongeluk je eSIM verwijderd? Geen probleem: met de voucher die je van ons hebt gekregen installeer je 'm eenvoudig opnieuw. Voucher kwijt? Ga dan even langs bij een van onze Vodafone winkels.

Geen verbinding? Doe eerst de Network Check. Is je probleem daarna nog niet opgelost, check dan de status van je eSIM in My Vodafone.

Zakelijk?

eSIM

Met eSIM staan je zakelijke nummer en je privénummer op één telefoon.

Duo Sim

Met Duo Sim krijg je twee dezelfde simkaarten zodat je makkelijk een tweede toestel kunt gebruiken zonder van simkaart te wisselen. Je bent op beide toestellen bereikbaar op hetzelfde mobiele nummer.

Je kunt maar één toestel tegelijk gebruiken. En de kosten van beide simkaarten staan op dezelfde rekening.

Heb je prepaid? Dan kun je Duo Sim niet gebruiken.

Een Duo Sim vraag je aan bij onze klantenservice of in één van onze winkels.

Multi Data Sim

Het is niet meer mogelijk om Multi Data Sim te bestellen. Heb je nu Multi Data Sim? Dan kun je gewoon gebruik blijven maken van je simkaarten.

Vraagt je toestel om een code?

Je hebt een code nodig of je IMEI-nummer, maar waar vind je die? We helpen je graag een handje om de code te vinden die je nodig hebt.