Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.

Je rekening is niet betaald

Probeer snel te betalen om een blokkade te voorkomen. Als betalen even niet lukt, kijken we graag samen naar de mogelijkheden.

Dit gebeurt er als je je rekening niet betaald hebt.

Herinnering

Je krijgt eerst een sms dat de rekening nog niet betaald is, zodat je het bedrag zelf naar ons kunt overmaken. De incassokosten voor de mislukte incasso zijn € 2,73 (incl. btw). Zorg ervoor dat de rekening betaald is voor de genoemde datum, zodat je geen blokkade krijgt.

Bekijk hoe je de rekening kunt betalen

Heb je al betaald, maar krijg je toch een herinnering? Dat kan. De verwerking van een betaling kost wat tijd. Controleer in My Vodafone of we de betaling al ontvangen hebben. Zie je daar na 2 werkdagen nog niets staan, bel ons dan even.

Check of je betaald hebt

Kun je niet direct betalen?

Kan gebeuren, iedereen zit wel eens krap bij kas. We kijken graag of we iets voor je kunnen regelen. Verder raden we je aan om contact op te nemen met de afdeling Sociale Zaken van je gemeente. Zij kunnen de schuldhulpverlening opstarten.

Alleen de contractant of iemand die door de contractant gemachtigd is, kan onze klantenservice bellen over onbetaalde rekeningen. Houd de volgende gegevens bij de hand:

  • Naam- en adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Mobiele nummer
  • Klantnummer
  • Rekeningnummer van de rekening waar je vraag over gaat
Samen overleggen? Bel 1201 In het buitenland? Bel +31 6 54 50 01 00
  • Openingstijden
  • Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur - Za 08.00 - 18.00 uur

Blokkade

Als je na de herinneringen de rekening nog niet betaald hebt, moeten we helaas je abonnement blokkeren.

Er zijn twee blokkades:

  • Gedeeltelijke blokkade: je kunt niet meer bellen, sms'en en internetten, maar je bent wel nog bereikbaar
  • Volledige blokkade: je bent ook niet meer bereikbaar

De blokkade opheffen

Bel naar 1201 of 0800-0094 om een betaalafspraak te maken of de blokkade te laten stopzetten.

Of betaal de openstaande rekening alsnog. Dan heffen we de blokkade op. Hiervoor berekenen we € 27,45 (incl. btw). Dit bedrag zie je op je eerstvolgende rekening.

Nadat de betaling verwerkt is, duurt het 2 tot 24 uur voordat je het toestel weer kunt gebruiken. Zet je toestel uit en aan, dan weet je zeker dat je weer bereikbaar bent.

Betaalachterstand melden bij BKR

Als je een toestellening vanaf € 250 hebt, registreren we dit sinds 1 mei 2017 bij BKR. We melden dat je een krediet hebt bij Vodafone. Heb je ondanks de betaalherinneringen je rekening nog niet betaald, dan zijn we na 60 dagen verplicht om ook je betaalachterstand op de toestellening te melden bij BKR. Een betaalachterstand kan gevolgen hebben voor je volgende lening- of kredietaanvragen.

Als je het abonnement afkoopt (in één keer afbetaalt), melden we de toestellening af nadat we je laatste betaling hebben ontvangen. Zo werkt een toestellening.

Weten of je een registratie hebt of heb je vragen daarover?

Neem contact op met BKR

Een laatste kans om te betalen

Als je abonnement geblokkeerd is, ontvang je een brief met daarin het totaalbedrag dat je ons nog verschuldigd bent. Dit is je laatste kans om te betalen. Mocht dit niet gebeuren, zullen we helaas je contract beëindigen.

Beëindigen van je contract of heraansluiting

Als je niet meer betaald hebt, beëindigen we je contract. Je ontvangt dan een eindafrekening.

Heraansluiting

Wil je toch je telefoon gebruiken en dus je contract weer laten aansluiten? Heel graag! Zo voorkom je een hoop problemen. Bel ons even, dan kijken we samen naar een goede oplossing.

Een heraansluiting kost € 53,38 (incl. btw).

Wat gebeurt er nadat we je contract beëindigd hebben?

Dit is wat wij verder nog doen:

  • Afhankelijk van de hoogte van het openstaande bedrag, worden je gegevens geregistreerd bij Stichting Preventel
  • We dragen je dossier over aan een extern incassobureau
  • En er worden wettelijke incassokosten van minimaal € 40 berekend