Wifi- & modem wachtwoordinstellingen


Wachtwoord modem en wifi wijzigen

Je draadloze netwerk is bij Vodafone Thuis standaard met een goed wachtwoord beveiligd. Toch raden we je aan om het standaard wachtwoord van je modem en wifi te veranderen.

Heb je Glasvezel internet of Standaard internet?

Glasvezel internet

Tip: Zeker weten dat je wachtwoord veilig is? Gebruik altijd tenminste 8 tekens, waaronder een hoofdletter, een cijfer en een leesteken.
Wachtwoord modem
  • Open je internetbrowser en ga naar 192.168.1.1
  • Log in met de standaard inloggegevens (gebruikersnaam: ‘user’ en wachtwoord: ‘user’)
  • Je wordt naar de volgende pagina geleid om je wachtwoord te wijzigen.
  • Vul het nieuwe zelfgekozen wachtwoord in bij ‘password’
  • Vul daarna nog een keer het nieuwe wachtwoord in bij ‘Confirm Password’
  • Klik op ‘OK’
Wachtwoord wifi
  • Blijf ingelogd op 192.168.1.1 en ga naar de startpagina
  • Klik links in het menu op ‘Wireless LAN’
  • Klik daaronder op ‘Security’
  • Vul bij het veld ‘Pre-Shared Key (PSK)’ je nieuwe zelfgekozen wachtwoord in
  • Klik op ‘OK’

Standaard internet

Tip: Zeker weten dat je wachtwoord veilig is? Gebruik altijd tenminste 14 tekens, waaronder een hoofdletter, een cijfer en een leesteken.
Wachtwoord modem
  • Open je internetbrowser en ga naar vodafone.home/
  • Log in met de standaard inloggegevens (gebruikersnaam: ‘user’ en wachtwoord: ‘user’)
  • Er verschijnt een pop-up om je wachtwoord te wijzigen. Klik op ‘Wachtwoord wijzigen’
  • Kies in het hoofdmenu voor WLAN instellen
  • Klik op ‘Bewerken’ en vul het oude en nieuwe zelfgekozen wachtwoord in
  • Klik op ‘Opslaan’
Wachtwoord wifi
  • Blijf ingelogd op vodafone.home/ en ga naar de startpagina
  • Klik op ‘WLAN instellen’
  • Vul bij het veld ‘Wachtwoord’ je nieuwe zelfgekozen wachtwoord in
  • Klik op ‘Opslaan’

Meer informatie

In onderstaande handleidingen vind je meer informatie over het installeren van draadloos internet (wifi) op je tablet of smartphone. Hieronder staan ook instructies voor het wijzigen van je Standaard Intern netwerk en wachtwoord.

Help ons met het verbeteren van onze support pagina's. Via onze rode Feedback knop aan de rechterkant kun je precies doorgeven wat je wel of niet goed vindt aan deze pagina. Is het duidelijk of mis je informatie? Wij gaan met je feedback aan de slag om onze website nóg beter te maken. Omdat we daar heel druk mee zijn krijg je geen persoonlijke reactie.

Alvast bedankt!

Kom je er niet uit? Stel je vraag aan Vodafone Thuis

De chat wordt geladen

Een momentje geduld alsjeblieft.

Regel zelf je zaken via het keuzemenu of spreek direct met een medewerker.

0800-0092 (gratis)

De telefonische klantenservice is gesloten

Op dit moment is onze telefonische klantenservice gesloten,
maar we zijn wel 24/7 bereikbaar via het Forum en Facebook.

Openingstijden voor algemene vragen

Je kunt op dit moment niet bellen voor algemene vragen

Maandag t/m vrijdag 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 8:00 - 18:00 uur
Zondag gesloten

Openingstijden voor storingsvragen

 

Maandag t/m vrijdag 6:00 - 0:00 uur
Zaterdag 6:00 - 0:00 uur
Zon- en feestdagen 9:00 - 18:00

Shop

Of zoek je antwoord op ons Forum