Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.

Je simkaart

Ontdek hoe je aan een nieuwe simkaart komt. Je activeert 'm zelf online. En geen zorgen, je houdt gewoon je eigen nummer.

Online je simkaart activeren

Heb je prepaid of een nieuw abonnement? Dan hoef je niets te doen. Je simkaart werkt al.

Werkt de simkaart van je abonnement nog niet? Activeer 'm dan in een paar stappen in My Vodafone. De oude sim stopt pas met werken als je nieuwe actief is. Wel zo handig.

Zakelijk abonnement

Bel dan naar 0800-1258 om je simkaart te laten activeren. Houd je simkaartnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.


Hoe je een nieuwe simkaart krijgt

De snelste manier is naar een Vodafone winkel in de buurt gaan. Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee.

Waarom heb je een nieuwe simkaart nodig?

Omdat je toestel kwijt is of gestolen

Dat is balen!

Blokkeer eerst je abonnement in of bel naar 0800-0094 voor een blokkade op je prepaid.

Heb je een abonnement?

Bij diefstal doe je meteen aangifte. Stuur het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons op. Dan krijg je gratis een nieuwe simkaart.

Of prepaid?

Als je gegevens zijn geregistreerd in My Vodafone, krijg je gratis een nieuwe simkaart.

Een tip

Als je de telefoon zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Omdat je oude sim niet past

Heb je net je abonnement verlengd, past je simkaart niet in je nieuwe telefoon. Niet getreurd! Bel naar 0800-0094 en je krijgt van ons een pas met een standaard-, micro- en nano-simkaart ineen.

Omdat je een verouderde 2G-simkaart hebt

Met een verouderde 2G-simkaart kun je niet op ons snelle 4G-netwerk. Zorg ervoor dat je mobiel bereikbaar blijft en ruil je simkaart gratis in voor een nieuwe. Kom daarvoor even langs bij één van onze winkels. Neem wel je identiteitsbewijs mee.

Je kunt checken of je een verouderde simkaart hebt door je simkaartnummer te controleren. Begint dat met 8931440000, dan heb je zeer waarschijnlijk een oude 2G-simkaart.

Je vindt je simkaartnummer in , in de My Vodafone App en op je simkaart zelf.

Om een andere reden...

In alle andere gevallen kost een nieuwe simkaart € 20 (abonnement), € 5 (prepaid) en € 30 (Duo Sim).

Voor een nieuwe simkaart kom je even langs bij één van onze winkels. Neem wel je identiteitsbewijs mee.

Prepaid?

Registreer je gegevens in een eigen My Vodafone account. Zo weten we zeker dat het jouw prepaid-nummer is. En kunnen we je meteen helpen.

Jouw simkaart

In My Vodafone vind je alle info over jouw simkaart: je simkaartnummer, eventuele blokkades en ook je pukcode.

Welke code heb je nodig?

Je hebt een code nodig of je IMEI-nummer, maar waar vind je die? We helpen je graag een handje om de code te vinden die je nodig hebt.

Vind de juiste code

Duo Sim

Met Duo Sim krijg je twee dezelfde simkaarten zodat je makkelijk een tweede toestel kunt gebruiken zonder van simkaart te wisselen. Je bent op beide toestellen bereikbaar op hetzelfde mobiele nummer. Wel kun je maar één toestel tegelijk gebruiken. Ook handig: De kosten van beide simkaarten staan op dezelfde rekening.

Heb je prepaid? Dan kun je Duo Sim niet gebruiken.

Lees alles over Duo Sim

Bestellen

Een Duo Sim vraag je aan bij onze klantenservice of in één van onze winkels.

Multi Data Sim

Als je voor Multi Data Sim kiest, krijg je twee unieke simkaarten zodat je op meerdere apparaten kunt internetten met hetzelfde abonnement. Je deelt de databundel van je smartphone met bijvoorbeeld een laptop of tablet. Je kunt Multi Data Sim aanvragen voor aangesloten abonnementen.

Lees alles over Multi Data Sim

Bestellen

Een Multi Data Sim bestel je via My Vodafone of via onze klantenservice.