Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.

Je simkaart

Ontdek hoe je aan een nieuwe simkaart komt. Je activeert 'm zelf online. En geen zorgen, je houdt gewoon je eigen nummer.

Online je simkaart activeren

Heb je prepaid of een nieuw abonnement? Dan hoef je niets te doen. Je simkaart werkt al.

Werkt de simkaart van je abonnement nog niet? Activeer 'm dan in een paar stappen in My Vodafone. De oude sim stopt pas met werken als je nieuwe actief is. Wel zo handig.

Zakelijk abonnement

Bel dan naar 0800-1258 om je simkaart te laten activeren. Houd je simkaartnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.


Hoe je een nieuwe simkaart krijgt

De snelste manier is naar een Vodafone winkel in de buurt gaan. Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee.

Waarom heb je een nieuwe simkaart nodig?

Omdat je toestel kwijt is of gestolen

Dat is balen!

Heb je een abonnement?

Blokkeer zelf je abonnement in .

Bij diefstal doe je meteen aangifte. Stuur het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons op. Dan krijg je gratis een nieuwe simkaart.

Of prepaid?

Bel 0800-0094 om je prepaid simkaart te laten blokkeren.

Een tip

Als je de telefoon zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Omdat je oude sim niet past

Heb je net je abonnement verlengd, past je simkaart niet in je nieuwe telefoon. Niet getreurd! Bel naar 0800-0094 en je krijgt van ons een pas met een standaard-, micro- en nano-simkaart ineen.

Om een andere reden...

In alle andere gevallen kost een nieuwe simkaart € 20 (abonnement), € 5 (prepaid) en € 30 (Duo Sim).

Voor een nieuwe simkaart kom je even langs bij één van onze winkels. Neem wel je identiteitsbewijs mee.

Prepaid?

Registreer je gegevens in een eigen My Vodafone account. Zo weten we zeker dat het jouw prepaid-nummer is. En kunnen we je meteen helpen.

Jouw simkaart

In My Vodafone vind je alle info over jouw simkaart: je simkaartnummer, eventuele blokkades en ook je pukcode.

Welke code heb je nodig?

Je hebt een code nodig of je IMEI-nummer, maar waar vind je die? We helpen je graag een handje om de code te vinden die je nodig hebt.

Vind de juiste code

Soorten simkaarten

Vodafone NFC of NFC+ simkaart

Bij elk nieuw abonnement of een verlenging van een abonnement krijg je een NFC simkaart. Die herken je aan het contactloos betalen logo op de voorkant van de kaart. Als het een NFC+ simkaart is, staat het OV-chipkaartlogo op de achterkant.

Duo Sim en Multi Data Sim

Wil je twee dezelfde simkaarten met hetzelfde mobiele nummer gebruiken op twee verschillende telefoons? Dat kan met Duo Sim. Je hoeft dan niet van simkaart te wisselen. Handig als je een carkit gebruikt of bijvoorbeeld voor in een tweede telefoon. Je kunt maar één toestel tegelijk gebruiken. De kosten van beide simkaarten staan op dezelfde rekening. Met Prepaid kun je geen Duo Sim gebruiken.

Vraag een Duo Sim aan bij onze klantenservice of in één van onze winkels.

Als je voor Multi Data Sim kiest, krijg je twee unieke simkaarten. Daarmee deel je je databundel van je smartphone met bijvoorbeeld een tablet of laptop.

Alles over Multi Data Sim