Created with Sketch.Created with Sketch.

Fijn dat je blijft! Je kunt verlengen met een telefoon of Sim Only

Je rekening onder de loep

Op je rekening staat een heleboel. Maar waar komen die kosten nu eigenlijk vandaan? Hier zie je hoe de rekening in elkaar steekt.

Een hoge rekening?

Dat kan gebeuren. En het is vaak makkelijk te verklaren. Hier zie je waardoor de rekening wat hoger kan uitvallen.

Kosten buiten je bundel

Deze kosten staan op je rekening als je meer hebt gebeld, gesms't of meer data hebt verbuikt dan standaard in je abonnement zit. En ook de volgende kosten vallen altijd buiten de bundel:

  • Bellen, sms'en, internetten en gebeld worden in landen buiten de EU
  • Vanuit Nederland bellen naar een buitenlands nummer
  • Bellen naar servicenummers, zoals 0900- en 0909-nummers

Het gebruik van sms- of content-diensten en diensten als Netflix, Blendle en Napster betaal je ook apart. Die vallen niet binnen je bundel.

Zoek de buiten bundeltarieven op

Wanneer staan deze kosten op de rekening?

De buiten bundelkosten berekenen we achteraf. Je ziet ze terug op het rekeningoverzicht en bij de verbruiksdetails van één van de volgende rekeningen. Een maand of soms 2 maanden later.

Zo beperk je extra kosten
  • Voor extra MB's of belminuten zet je het best een BloX voordeelbundel aan
  • Stel in My Vodafone blokkades in, bv. voor bellen naar 0906-, 0909- of 0900-nummers, om je uitgaven te beperken
  • En je datalimiet voor het buitenland kun je ook aanpassen in My Vodafone

Je eerste rekening

Deze is wat hoger. Dat heeft te maken met het moment waarop je abonnement is ingegaan.

De vaste maandkosten van je abonnement betaal je altijd een maand vooruit. Heb je het abonnement halverwege de maand aangesloten? Dan zijn de abonnementskosten van de eerste halve maand opgeteld bij de abonnementskosten van de volgende maand.

Uitleg in een voorbeeld

Je hebt een abonnement van € 20 per maand dat in gaat op de 15e van de maand. Op je eerste rekening zie je dan € 30 aan abonnementskosten.
€ 10 van de eerste, halve maand en € 20 van de volgende maand.

Op je eerste rekening staan ook de eenmalige kosten. Bijvoorbeeld de aansluitkosten en de kosten voor het toestel dat je hebt gekocht.

Is je abonnement veranderd?

Dan kan het er net even iets anders uitzien op je rekening.

Door het verlengen van je abonnement bijvoorbeeld. De abonnementskosten staan dan twee keer op je rekening. Geen zorgen! Je betaalt niet 2 keer. Je ziet de abonnementskosten tot het moment van verlengen van je oude abonnement en de kosten van je nieuwe abonnement nadat je verlengd hebt.

Uitleg in een voorbeeld

Je hebt een abonnement van € 15 en je gaat vanaf de 15e van de maand naar een abonnement van € 20.

Op je rekening zie je dan de kosten van je oude abonnement tot de 15e, € 7,50 en de kosten van je nieuwe abonnement vanaf de 15e, € 10.

Je laatste rekening

Loopt je contract af? Je laatste rekening ontvang je in de maand van afsluiting of een maand later. Op deze rekening staan de laatste maandkosten en gesprekskosten tot de afsluitdatum.

Eindigt je contract al eerder, omdat je bijvoorbeeld bent gestopt met betalen? Dan staat er een afkoopsom op je laatste rekening, ter compensatie voor het eerder beëindigen van je abonnement dan afgesproken. Je betaalt 50% van de resterende abonnementskosten of een hoger bedrag, als de feiten of omstandigheden een hogere schadevergoeding rechtvaardigen. Als je een toestel op afbetaling hebt, dan zit in de afkoopsom ook de afbetaling van het toestel verwerkt.

Uitleg over je eigen rekening

Heb je nog een andere vraag? In My Vodafone krijg je specifieke uitleg bij de rekening waar je vragen over hebt. Klik hiervoor rechts bovenaan op je rekening. We leggen je de opbouw van de kosten uit.

Bekijk de voorbeeldrekening voor grootzakelijke klanten


Btw op je rekening

Staan er geen btw-bedragen op je rekening en wil je die wel graag zien? Vraag dan in My Vodafone een btw-specificatie aan.

Je betaalt je rekening standaard via automatische incasso. Je moet hiervoor een IBAN hebben uit een SEPA land waarop een automatische incasso kan plaatsvinden (dus géén spaarrekening). Als de automatische incasso mislukt, kun je op één van de onderstaande manieren betalen:

  • Via My Vodafone of de My Vodafone App
  • Je ziet meteen . Je betaalt snel en eenvoudig met iDEAL of creditcard. En je betaling is dezelfde dag nog verwerkt.
  • Via internetbankieren
  • Vermeld bij je betaling je mobiele nummer en je klantnummer. De verwerking kan 2 dagen duren.
  • Of contant
  • Dit kan alleen bij een GWK-vestiging. Vermeld je mobiele nummer en klantnummer bij je betaling.
  • Betaling in Nederland
  • IBAN: NL08 DEUT 0265 1218 09
  • t.n.v. Vodafone Libertel B.V. te Maastricht
  • Betaling in het buitenland
  • IBAN: NL08 DEUT 0265 1218 09
  • BIC (Swiftcode): DEUTNL2A
  • Deutsche Bank AG, De Entree 99-197, 1101HE Amsterdam

Niet betaald?

Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat je rekening niet op tijd betaald is. Bekijk stap voor stap wat we dan doen.

Niet betaald? Hoe nu verder

Neem contact met ons op