Direct naar inhoud

Alles over hybride werken

In veel MKB-bedrijven zijn hybride werken en mobiel thuiswerken blijvertjes. Hier leest u over de voordelen en vindt u adviezen van experts.

Bouwt u ook aan een toekomstbestendige werkplek?

COVID-19 heeft organisaties aangespoord om hun werkomgeving opnieuw uit te vinden toen Nederland massaal gedwongen werd thuis te werken. Het nieuwe hybride werken, de aangepaste kantooromgeving enzovoorts; het vraagt allemaal om extra technologische tooling en beveiliging. Deze zijn noodzakelijk als u – ook post-corona – flexibel wilt zijn met uw organisatie. En zo creëert u een toekomstbestendige werkplek.

Lessen uit podcastserie: hoe we hybride werken succesvol maken

De combinatie van werken thuis en op kantoor vraagt om visie én om handen uit de mouwen. Van beleid en cultuur tot het tonen van waardering: u kunt aan heel wat knoppen draaien om hybride werken voor uw bedrijf te laten slagen.

‘Out of Office’ podcast #13: hybride werken, kwestie van organiseren

Effectief hybride werken is een kwestie van organiseren. Dat begint bij het formuleren van uitgangspunten en beleid en bij een scherpe, verstandige blik op de praktische invulling van werk en werkplek, zowel op kantoor, thuis als op locatie. We kijken terug en kijken vooruit: daar gaat van de podcastserie ‘Out of Office’ over.

‘Out of Office’ podcast #12: leven lang leren, ook bij hybride werken

Aflevering #12 van de podcastserie ‘Out of Office’ gaat over de ontwikkeling van medewerkers in organisaties die hybride werken. Over ‘een leven lang leren’. Want ook al werken we op afstand, het is onverminderd belangrijk dat we ons blijven ontwikkelen. Hoe houden we dat proces laagdrempelig zonder aan kwaliteit in te boeten? En wat kunnen we tegenwoordig allemaal op afstand? 

‘Out of Office’ podcast #11: waardeer hybride medewerkers

Aflevering #11 van de podcastserie ‘Out of Office’ staat helemaal in het teken van de feestmaand. De aflevering geeft inzicht in hoe organisaties er in deze tijden van hybride werken toch in slagen om waardering voor medewerkers op afstand over te brengen. Belangrijke vragen in deze podcast: waarom is waardering richting het einde van het jaar eigenlijk zo belangrijk? Als de kerstborrel op kantoor sneuvelt, wat is dan het alternatief? En hoe belangrijk is een kerstpakket voor verbinding met medewerkers? 

‘Out of Office’ podcast #10: voorkom 'hybride werken burn-out'

Aflevering #10 van de podcastserie ‘Out of Office’ gaat over het voorkomen van burn-outs. Het aantal burn-outs is volgens een onderzoek van vakbond CNV tijdens de pandemie verdubbeld. Hoe herken je burn-out klachten en wat kan een ondernemer doen voor werknemers? En: wat kunnen werknemers zélf doen? 

‘Out of Office’ podcast #9: de kleine letters van het hybride werken

in de ‘Out of Office’ podcastserie gaat over de wet- en regelgeving rond hybride werken. Over de kleine lettertjes, de juridische aspecten van het thuiswerken en van de thuiswerkplek. 

‘Out of Office’ podcast #8: het hybride werken kantoor

Ruim de helft van de bedrijven in Nederland verwacht minder kantoorruimte nodig te hebben, omdat hun medewerkers meer thuis werken. Maar hoe brengt u als ondernemer in kaart wat uw bedrijf en uw werknemers aan kantoorruimte nodig hebben? Daarover gaat in de ‘Out of Office’ podcastserie.

‘Out of Office’ podcast #7: Hoe u talent aantrekt én behoudt

Deze aflevering van de podcastserie ‘Out of Office’ staat in het teken van het aantrekken én behouden van talent. Nu we steeds verder verschuiven naar online en steeds flexibelere vormen van werken ontdekken, moet een ondernemer ook kijken naar de manier waarop deze nieuwe mensen aantrekt en behoudt. Kan dat nog wel op de traditionele manier? 

‘Out of Office’ podcast #6: Leiderschap bij hybride werken

We zitten niet meer vijf dagen per week bij elkaar op kantoor en dat vraagt om een nieuw soort leiderschap. Hoe zorg u ervoor dat uw werknemers nog steeds optimaal presteren en gelukkig zijn in hun baan? 

Organisatiebeleid voor succesvol hybride werken – 5 tips

84% van de thuiswerkers in Nederland wil, na de pandemie, niet meer vijf dagen op kantoor werken. Oftewel, de versnelde digitalisering bij bedrijven het afgelopen jaar zorgt ervoor dat de hybride werkplek het nieuwe normaal wordt. Hoewel er veel wordt gesproken over de uitdagingen van deze transformatie, voert positiviteit de boventoon bij veel organisaties. Zo ook bij VodafoneZiggo, die hybride werken ziet als een verrijking. De organisatie maakte daarom een e-book met lessen en tips voor succesvol hybride werken voor de lange termijn. In deze blog verklappen we er 5.

‘Out of Office’ podcast #5: hybride werken en de bedrijfscultuur

Werkt een organisatie hybride, dan zijn medewerkers minder vaak (of helemaal niet) bij elkaar. Welke impact heeft dat op bedrijfscultuur? En hoe kunt u als ondernemer een sterke cultuur stimuleren en behouden?

Alles over succesvol hybride werken en mobiel thuiswerken in uw bedrijf

Lees over wat u kunt doen om hybride werken in uw mkb-bedrijf tot een succes te maken:

 Stel uw eigen richtlijnen op - met sjabloon
 De 5 voordelen van hybride en remote werken
 De 6 beste online samenwerkingstools voor 2025
 Zo organiseert u als zzp'er uw ideale werkplek!
 Video: de thuiswerklessen van VodafoneZiggo

Doe de Business Scan - binnen 5 minuten advies voor hybride werken en mobiel thuiswerken

Met de Business Scan ontvangt u na een paar eenvoudige stappen een gratis ICT-advies, inclusief de beste oplossingen voor hybride werken. 

Weten hoe technologie úw business vooruit helpt? Praat met onze Business Consultant en maak een afspraak voor persoonlijk advies.