Direct naar inhoud

Inflatiecorrectie

We passen onze tarieven aan. Wat betekent dit?

Inflatiecorrectie

Door inflatie stijgen de prijzen in Nederland elk jaar. Hierdoor stijgen ook onze kosten. Jaarlijks stelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vast met hoeveel procent de prijzen gemiddeld gestegen zijn. Dit heet het inflatiepercentage. Voor 2024 heeft het CBS het gemiddelde inflatiepercentage vastgesteld op 3,3%. Wij zullen dit percentage dan ook aanhouden in onze inflatiecorrectie.

Veelgestelde vragen over onze inflatiecorrectie

De prijzen in Nederland stijgen ieder jaar opnieuw. Deze prijsinflatie heeft ook invloed op onze kosten. Als gevolg hiervan, verhogen wij onze prijzen met het gemiddelde inflatiepercentage dat vorig jaar is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dit noemen we een inflatiecorrectie.

Er zijn twee zaken die tot ons besluit hebben geleid om de prijzen te verhogen.    

Alles wordt duurder in Nederland. De flink gestegen energiekosten merken wij ook. Om te zorgen dat we iedere dag een stabiele verbinding aan klanten bieden, gebruiken we veel energie voor het netwerk en de datacenters. Ook de kosten voor materiaal, techniek en arbeidsloon zijn flink gestegen sinds vorig jaar.       

Naast de kostenstijging groeit de vraag naar internetsnelheid en capaciteit jaarlijks nog altijd met 20%. Onze klanten zijn steeds vaker online, werken ‘hybride’ thuis, op kantoor en onderweg en met meer apparaten tegelijk. Deze aanhoudende groei van de vraag vereist op zijn beurt investeringen om onze klanten de best mogelijke service te blijven bieden.

Per 1 oktober 2025 passen wij een inflatiecorrectie toe van 3,3%. Het gaat hierbij om het grootste deel van de mobiele diensten van Vodafone Business en de Vodafone Business producten Flex Mobile IoT en Business Managed Services.

De aangepaste tarieven gaan per 1 oktober 2025 in.

De inflatiecorrectie vindt u terug op de factuur over oktober 2025.

De impact van de inflatiecorrectie is per klant verschillend en is afhankelijk van het aantal aansluitingen en diensten die u afneemt.  

De mogelijkheid een inflatiecorrectie toe te passen is onderdeel van de Algemene Voorwaarden Zakelijke Markt. Daarom is het niet mogelijk om voortijdig uw contract kosteloos te ontbinden. Er bestaat enkel een wettelijk opzegrecht als op een eerdere datum dan contractueel vastgelegd wordt geïndexeerd.  

Mocht u na het lezen van deze FAQ nog steeds vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met uw accountmanager.