Alles over ondernemen en de entrepreneur
Zoekt u mogelijkheden om te groeien? Hoe gaan andere ondernemers de (digitale) uitdagingen aan? U leest het hier!
Mentoring als groeiversneller: zo helpt nlgroeit het mkb vooruit
Ondernemen is topsport, zeker in het midden- en kleinbedrijf waar de uitdagingen vaak net zo snel veranderen als de markt zelf. Uit recent onderzoek blijkt dat mentoring hierbij een krachtig hulpmiddel is: ondernemers die zich laten begeleiden, groeien gemiddeld sneller dan hun collega’s. Mede om die reden is Vodafone Business officieel partner van nlgroeit geworden.
#Techtalk 9: Remy Gieling – Nu investeren in AI, snel oogsten
AI is inmiddels niemand meer vreemd. Tegelijkertijd wordt de arbeidsmarkt steeds krapper: te weinig mensen, te veel werk en technologie die razendsnel snel ontwikkelt. Die combinatie zorgt ervoor dat spreker Remy Gieling in zijn nieuwe techtalk pleit dat ieder bedrijf innoveren als noodzaak moet zien. Bedrijven die nu investeren in AI-tools, hebben morgen al concurrentievoordeel. Vrijblijvend oriënteren behoort tot het verleden.
Hoe technologie de communicatie met uw klanten kan verbeteren
Geduld is niet langer een deugd in de klantenservice. Want klanten wachten niet. Ontdek hoe zakelijke communicatietechnologieën zoals chatbots, CRM-systemen en multichannel ondersteuning kunnen zorgen voor snellere antwoorden, naadloze service, gerichte marketing en nog veel meer.
Zakelijk luistervoer: dit zijn de 10 business podcasts van 2025
Waar haalt u als ondernemer verse en inspirerende businesskennis vandaan? Vodafone Business nam een duik in de podcast-vijver en selecteerde tien inspirerende podcasts over het ondernemerschap, marketing, geldzaken en de nieuwste business trends.
Boom uitgevers stuurt op service met Vodafone Calling
Koninklijke Boom uitgevers heeft met Vodafone Calling in Microsoft Teams de bereikbaarheid verbeterd van al haar 300 professionals en met name van de klantenservice. Een klant of leverancier die belt, moet zich welkom voelen, vinden ze bij Boom. Altijd. Want, zoals de kernwaarde van het bedrijf luidt: ‘Voor een beter begrip’.
#Techtalk 8: Sydney Brouwer - Klant blij met kleine gerichte acties
U kunt als ondernemer jarenlang investeren in klanttevredenheid, CX-managers en fancy dashboards. En toch kan de klantbeleving achterblijven bij uw bedoelingen. Op welke knoppen kunt u dan nog drukken om wél het verschil te maken? In aflevering 8 van #techtalk legt klantbelevingsexpert Sydney Brouwer uit waarom goedbedoelde inspanningen vaak tekortschieten – en hoe u met kleine, slimme acties uw klant écht centraal stelt.
Fiscale tips kleine ondernemers: zo wordt u winstgevend
Een eigen business runnen en er goed van kunnen leven zonder wakker te liggen: het is de droom van elke ondernemer. Maar wat als inflatie en stijgende kosten roet in het eten gooien en u als ondernemer ineens op de kleintjes moet letten? Vodafone Business brengt een aantal handige ondernemerstips in kaart die u als ‘kleine ondernemer’ soelaas kunnen bieden.
Een eigen bedrijf starten, maar hoe? Met deze handige tips!
Een eigen onderneming beginnen is een spannende stap waar veel bij komt kijken. Een grondige voorbereiding is het halve werk. Lees u daarom goed in en gebruik onderstaande tips voor een vliegende start.
Autodealer verbetert klantervaring met slimme telefonie One Net
Jeroen Kik, directeur van Autocentrum Krimpenerwaard, is een ondernemer die weet wat hij wil: de beste zijn in klantbeleving. Met de groei van zijn bedrijf, dat jaarlijks duizenden jonggebruikte auto's verkoopt, werd het optimaliseren van de klantreis een absolute prioriteit. Daarom investeerde Kik in One Net, de ‘telefooncentrale in de cloud’ van Vodafone Business.
E-learning voor ondernemers: 10 toptrainingen onder de 200 euro
Steeds meer ondernemers ontdekken de voordelen van online studies, trainingen en webinars. Sinds 2020 is de e-learning markt sterk gegroeid. Welke online training is uw dure centen waard? Dit zijn de best beoordeelde online trainingen voor ondernemers. Maximum tarief 200 euro.
Dreiging voor het mkb: bereid u voor op 3 scenario's van uitval
Het Ministerie van Economische Zaken roept het mkb op zich voor te bereiden op hybride en militaire dreigingen. Het doel? Betere weerbaarheid bij kortdurende en langdurige uitval, bijvoorbeeld van internet, telefonie en elektriciteit. VodafoneZiggo helpt mkb-bedrijven voor te bereiden.
Klantcontact: nieuw onderzoek levert 10 gouden regels op
Hoe tevreden zijn Nederlanders over hun contacten met organisaties? Welke kanalen gebruiken zij het liefst? En hoe kijken zij aan tegen chatbots en spraak-assistenten? Vodafone Business werkte mee aan een groot onderzoek en zet hier de belangrijkste antwoorden op een rij. Eén van de interessante uitkomsten: AI-gedreven klantcontact blijkt aan vertrouwen te winnen.
Ondernemers leren van ondernemers
Mkb-ondernemers verdienen een standbeeldje voor hun inventiviteit en doorzettingsvermogen. Daar kunnen we wat van leren! Op V-Hub laten we ondernemers van ondernemers leren, in interessante interviews en case-stories. Zoals deze: