Overslaan en ga naar inhoud

Online verkopen

Overige artikelen

Het einde van de 'SALE'? Welnee. Geef een goede reden!

Welke winkelstraat in Nederland kun je in deze periode na corona nog door zonder een bord ‘SALE’ tegen te komen? Uitverkoop lijkt de nieuwe norm en dat bovendien heel het jaar door. Feit is dat een bord met ‘uitverkoop’ de aandacht helaas allang niet meer trekt. Hoe ga je daar als winkelier mee om en wat overtuigt een consument nog wél om toch de portemonnee te trekken? Consumentenpsycholoog Patrick Wessels zegt: geef een goede reden.

Hoe vraag je AVG toestemming? 3 tips

Zonder toestemming om klantgegevens te verwerken mogen ondernemers niet zomaar namen, e-mailadressen en bijvoorbeeld telefoonnummers registreren. De AVG-wetgeving verplicht ondernemers daarnaast om die gegevens goed te beschermen, zodat er door cybercrime of andere fouten geen datalekken ontstaan, waarschuwt SEO-expert Patrick Wessels. De juiste tekst of een goed ontwerp van een (landings)pagina of andere plek om in te schrijven vergroot de kans op toestemming om gegevens te verwerken.

Door goede SEO 1.500 klanten per dag scoren met eetkamerstoelen

Hoe trek je dagelijks 1.500 online klanten voor specifiek eetkamerstoelen? Woonwinkel Goossens (21 winkels in Nederland, maar ook online nadrukkelijk aanwezig) past volgens consumentenpsycholoog en SEO-expert Patrick Wessels een slimme SEO-strategie toe. Een aanpak die iedere ondernemer op grote of kleine(re) schaal juist nu kan toepassen voor online succes.

Seepje's 'social succes': “We kregen meteen digitale mond-tot-mondreclame”

Het natuurlijke was- en schoonmaakmiddelenmerk Seepje weet digitaal veel klanten aan zich te binden. Het merk telt zo’n 70.000 fans die via nieuwsbrieven en social media op de hoogte blijven van nieuwe producten en sociale projecten, vertelt medeoprichter Jasper Gabriëlse.

Gratis trainingen: verbeter uw online marketing met Facebook Blueprint

Wilt u met uw mkb-bedrijf online beter presteren, dan is opvallen op social media belangrijk. Maar hoe pakt u dat aan? Verfijn uw strategie, duik dieper in uw analyses en maximaliseer uw impact online met Facebook E-Learning. Een nieuw – gratis! – initiatief van Vodafone Business voor mkb-ondernemers, in samenwerking met Facebook Blueprint. 

Patrick Wessels over ondernemen na Corona: wat moet anders, wat blijft?

Nu Covid steeds verder wordt teruggedrongen, is het de vraag: hoe bedienen ondernemers de nieuwe post-pandemie consument? Consumentenpsycholoog Patrick Wessels in een tweeluik over hoe we verder gaan na Covid: deel 1 gaat over ondernemen na de lockdown.