Overslaan en ga naar inhoud

Overdragen of overnemen

Wil je een Vodafone abonnement overnemen, bijvoorbeeld om je Red Together groep uit te breiden? Dat regel je heel eenvoudig zelf. Je kunt jouw abonnement ook overdragen.

Dit moet je vooraf weten

  • De nieuwe eigenaar moet minimaal 18 jaar zijn
  • De oude eigenaar blijft verantwoordelijk voor het mobiele nummer en alle kosten totdat de contractoverdracht via e-mail is bevestigd aan beide partijen
  • De oude eigenaar kan tot 6 maanden na de overdracht facturen downloaden in My Vodafone
  • Een toestellening kan je niet aan iemand anders geven. Als er nog een lening loopt, nemen we hierover contact op. Je moet dan namelijk het toestel in één keer betalen.

In de voorwaarden van je contract lees je alle regels.

Na de overdracht

Dit blijft hetzelde
  • Het abonnement, de looptijd en kortingen blijven gelijk
  • De Volop Extra Voordelen gaan automatisch mee als de nieuwe eigenaar ook Ziggo klant is
  • Betaal je een entertainmentdienst zoals Netflix of Blendle via de Vodafone factuur? De betalingen lopen automatisch door
Dit verandert
  • Een eerdere opzegging vervalt
  • Overgebleven tegoed vervalt
  • Een toestelverzekering stopt automatisch
  • Is het oude abonnement zakelijk en de nieuwe eigenaar een particuliere klant? We zetten het contract om in een vergelijkbaar particulier abonnement
  • Is het oude abonnement particulier en is de nieuwe eigenaar zakelijk? Het abonnement blijft hetzelfde

Overdragen of overnemen

Overnemen

Heb je al een Vodafone abonnement en wil je een ander Vodafone abonnement overnemen? Dat regel je heel eenvoudig in My Vodafone. We zetten we het abonnement binnen één werkdag over.

Overdragen

Een overdracht regel je via het online formulier contractoverdracht. We verwerken dit binnen 3-5 werkdagen.

Regel je het liever in de winkel? Ga dan samen met de nieuwe eigenaar naar de Vodafone winkel. Vergeet niet allebei bankpas en legitimatie mee te nemen.