Overstappen

Wil je overstappen naar internet of vaste telefonie van Vodafone? Mooi! We helpen je daar graag bij.

Overstappen naar Internet

Fijn dat je ons internet wilt gaan gebruiken. Het is in 4 stappen geregeld.

Stap 1 - Controleer het contract bij je huidige aanbieder

Bekijk de einddatum en de opzegtermijn van je huidige aanbieder. Controleer ook of je contract na einde contractdatum stilzwijgend verlengd wordt. Zo voorkom je dubbele kosten. Als je het abonnement voor einde contractdatum beëindigt, kan je huidige aanbieder een afkoopsom in rekening brengen.

Je kunt ons ook machtigen om de gegevens van je huidige abonnement op te vragen. Vraag je accountmanager of Business Partner om je hiermee te helpen.

Stap 2 - Bestel je abonnement

Bestel je nieuwe abonnement wel op tijd. We hebben een paar weken nodig om alles voor je te regelen.

Heb je nu internet via kabel, glasvezel of ADSL en stap je over naar een ander type aansluiting? Dan is het slim om je nieuwe abonnement minimaal 2 weken voor de einddatum van je oude abonnement in te laten gaan. Zo zit je nooit zonder internet, telefoon of tv.

Blijft je type aansluiting gelijk? Dan is de einddatum van je oude contract ook de ingangsdatum van je nieuwe contract.

Stap 3 - Schriftelijke bevestiging

Je krijgt van ons een brief ter bevestiging. Hierin staat ook de datum waarop je abonnement ingaat.

Stap 4 - Zeg je oude abonnement(en) op

Heb je de bevestiging ontvangen? Zeg dan je oude abonnement op. Meer informatie over opzeggen vind je op de website van je huidige aanbieder.

Overstappen naar vaste telefonie

Fijn dat je onze vaste telefoniediensten wilt gaan gebruiken. Het is in 4 stappen geregeld.

Stap 1 - Controleer het contract bij je huidige aanbieder

Bekijk de einddatum en de opzegtermijn van je huidige aanbieder. Controleer ook of je contract na einde contractdatum stilzwijgend verlengd wordt. Zo voorkom je dubbele kosten. Als je het abonnement voor einde contractdatum beëindigt, kan je huidige aanbieder een afkoopsom in rekening brengen.

Je kunt ons ook machtigen om de gegevens van je huidige abonnement op te vragen. Vraag je accountmanager of Business Partner om je hiermee te helpen.

Stap 2 - Vraag nummerbehoud aan tijdens je bestelling

Bekijk samen met je accountmanager of Business Partner wat het beste bij je past. Geef duidelijk aan welke nummers je wilt behouden.

Traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN)

Sommige analoge telefoontoestellen, faxen, frankeermachines en deuropeners werken alleen via PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van vaste telefonie naar VoIP kan het zo zijn dat deze apparatuur niet meer werkt. Bespreek dit ook met je accountmanager of Business Partner.

Stap 3 - Schriftelijke bevestiging

Je krijgt van ons een brief ter bevestiging. Hierin staat ook de datum waarop je abonnement ingaat.

Stap 4 - Opzeggen met of zonder nummerbehoud

Heb je nummerbehoud aangevraagd?

Dan hoef je niet zelf je abonnement op te zeggen. Dit doen wij voor je.

Geen nummerbehoud?

Zeg dan zelf je abonnement op. In de bevestigingsbrief van je nieuwe abonnement staat vanaf welke datum je de nieuwe dienst kunt gebruiken. Vanaf die datum kun je je oude abonnement(en) opzeggen.

Overstappen met grootzakelijke diensten

Wil je overstappen naar een van deze Vodafone diensten?

  • Vodafone One Fixed Express
  • Vodafone One Fixed + Internet
  • Vodafone One Fixed ISDN
  • Vodafone One Fixed SDSL
  • Vodafone Managed Internet
  • Vodafone One Net Express
  • Vodafone Office Voice

Vul het machtigingsformulier in en onze accountmanager helpt je bij het opvragen van de einddatum van je huidige producten en de overstap naar Vodafone.