Auditieve toegankelijkheid
Als je doof of slechthorend bent, hebben we speciale toegankelijkheidsopties om jouw Vodafone-ervaring te verbeteren. Op deze pagina vind je een overzicht van alle mogelijkheden bij Vodafone en hulpmiddelen van externe partijen.
Toegankelijke website en app
Onze website en de Vodafone & Ziggo app zijn zo veel mogelijk ontworpen volgens de richtlijnen voor toegankelijkheid, de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.2). Daardoor kun je onze website en de Vodafone & Ziggo app ook goed gebruiken met visuele hulpmiddelen zoals een schermlezer.
Toegankelijke klantenservice
Contact opnemen met de Vodafone klantenservice:
- In de Vodafone & Ziggo app: dag en nacht
- In een VodafoneZiggo winkel bij jou in de buurt
Noodnummer voor doven en slechthorenden
Nederland heeft een alternatief noodhulpnummer toegankelijk voor doven en slechthorenden: 0800-8112 of download de 112NL app en / of Tolkcontact app in jouw appstore.
Chatten tijdens bellen
Vodafone werkt aan het mogelijk maken van Real Time Tekst (RTT). Met deze dienst kun je tijdens een gesprek, ook communiceren via tekst. Real time tekst betekent dat de ontvanger meteen, letter voor letter, ziet wat je typt tijdens een gesprek. Binnenkort maken we deze dienst beschikbaar voor gesprekken tussen onze eigen klanten binnen ons eigen netwerk. In 2026 zal het ook mogelijk zijn om RTT te gebruiken in een gesprek met iemand op een ander Nederlands netwerk.
Toegankelijkheidsopties voor smart devices
iPads, iPhones en Android devices hebben speciale opties voor auditieve toegankelijkheid. Zo kun je jouw device aanpassen aan jouw behoeften. Bekijk de opties voor iOS, Samsung smartphones en andere Android apparaten.
Toegankelijke telefoons en smartphones
Er zijn speciale mobiele telefoons en smartphones voor slechthorenden. Deze vind je onder meer bij HearPlanet, Alles Voor Oren, Medipoint en Vegro.