Direct naar inhoud

Fysieke toegankelijkheid

Als je een fysieke of motorische beperking of uitdaging hebt, hebben we speciale toegankelijkheidsopties om jouw Vodafone-ervaring te verbeteren. Op deze pagina vind je een overzicht van alle mogelijkheden bij Vodafone en hulpmiddelen van externe partijen.

Toegankelijke website en app

Onze website en de Vodafone & Ziggo app zijn zo veel mogelijk ontworpen volgens de richtlijnen voor toegankelijkheid, de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.2). Daardoor kun je onze website en de Vodafone & Ziggo app ook goed gebruiken met fysieke hulpmiddelen zoals een toetsenbord.

eSIM

Een simkaart installeren kan lastig zijn als je deze en de telefoon niet of slecht kunt vastpakken. Daarom kun je ook een eSIM gebruiken. Dit is een volledig digitale sim, waardoor je de simkaart niet meer nodig hebt. Bekijk onze support pagina voor meer informatie over de eSIM.  

Toegankelijke winkels

Ben je een rolstoelgebruiker en wil je een VodafoneZiggo-winkel bezoeken? Geen probleem, want onze winkels zijn rolstoeltoegankelijk. Dus je bent van harte welkom! Vind een voudig een winkel bij jou in de buurt via het overzicht.

Toegankelijke verpakkingen

Onze verpakkingen zijn speciaal gemaakt zodat je deze gemakkelijk opent. Zo kun je ze met één hand openen en heb je hier weinig kracht nodig! Op de verpakking vind je aanwijzingen voor hoe je deze het eenvoudigst opent.

Alternatieve besturing van je smartphone

We hebben bij Vodafone een groot aanbod van Apple en Android smartphones. Apple en Android smartphones hebben speciale opties voor toegankelijkheid voor fysieke en motorische toegankelijkheid. Zo kun je jouw device aanpassen aan jouw behoeften. Bekijk de opties voor iOS, Samsung smartphones en andere Android apparaten.

Toegankelijke telefoons en smartphones

Er zijn verschillende aangepaste telefoons waar je gebruik van kunt maken. Deze telefoons bieden bijvoorbeeld opties voor vereenvoudigde bediening. Deze vind je onder andere bij Medipoint en Vegro.