Batterij Garantie
Wil je gebruik maken van de Vodafone Batterij Garantie? We leggen je uit wat de Batterij Garantie is, hoe je die gebruikt en en welke voorbereidingen je kan doen.
Batterij Garantie
Ben je klant bij ons en heb je na 8 september 2022 een telefoon bij ons gekocht? Dan kan je gebruik maken van onze Batterij Garantie. Als de batterij van je toestel onder 80% capaciteit daalt binnen 3 jaar na aankoop, vervangen wij gratis de batterij.
Je maakt gebruik van de Batterij Garantie door je toestel in te leveren in één van onze winkels. Neem dan wel je aankoopbewijs en legitimatie mee.
In de winkel controleren ze de batterijcapaciteit en sturen je toestel op naar Dynafix, onze reparatie specialist. Je toestel wordt gemiddeld gezien binnen een week thuis afgeleverd. Met een gratis nieuwe batterij!
Toestelschade
Dynafix neemt contact met je op als ze schade vaststellen aan het toestel. Als je akkoord gaat met de reparatiekosten repareren ze je toestel en vervangen ze de batterij gratis. Ga je niet akkoord? Dan wordt de batterij niet vervangen.
Je toestel wordt in beide gevallen thuis afgeleverd. Zonder kosten.
Voorbereidingen
Stap 1: Zet 'Zoek mijn iPhone' uit
Deze stap geldt alleen voor iPhones. Hoe je 'Zoek mijn iPhone' uitzet, zie je op deze pagina van Apple.
Stap 2: Een back-up maken
De gegevens op je toestel worden gewist voor de reparatie. Het is dus belangrijk om een back-up van je gegevens te maken. Hieronder vindt je per fabrikant of besturingssysteem hoe je dit doet
Stap 3: Simkaart en eSIM
Voordat je het toestel inlevert moet je de simkaart of eSIM verwijderen. En eventueel overzetten naar een ander toestel.
Haal de simkaart uit je toestel. Plaats deze in een vervangend toestel als je die hebt. Pas de simkaart niet? In de winkel kunnen ze je simkaart vervangen.
Alle informatie over hoe je een eSIM overzet naar een ander toestel vind je op onze eSIM support pagina.
Heb je geen vervangend toestel? Print je QR code alvast uit of maak er een screenshot van. De QR code vind je in My Vodafone. Zonder QR code kun je de eSIM niet activeren zodra je het toestel terug hebt.
Lukt het niet om de QR code te bewaren? In de winkel helpen ze je graag verder.
Goed om te weten
Refurbished toestellen en originele batterijen
De Batterij Garantie geldt alleen voor originele batterijen. Refurbished toestellen zijn uitgesloten van de Vodafone Batterij Garantie.
Batterij Garantie en andere toestelschade
De Batterij Garantie is alleen voor het vervangen van je batterij. Wil je jezelf verzekeren tegen andere reparatiekosten? Maak dan gebruik van Vodafone Garant.
Voor alle informatie over reparaties kan je terecht op deze supportpagina.
Zelf de batterijcapaciteit controleren
Ga naar "Instellingen", "Batterij" en dan "Batterijconditie". De batterijcapaciteit staat vervolgens bij 'Maximumcapaciteit'.
Voor Android telefoons verschilt het per fabrikant sterk waar en of je de batterij capaciteit kan controleren. Soms is dit terug te vinden in "Instellingen" en dan "Batterij". Zo niet, dan zijn er andere opties.
In het geval van Samsung kan je gebruik maken van de Samsung Members app. Voor andere Android toestellen zijn er apps van derde partijen in Google Play die je kan gebruiken.