Je zoekt een code of nummer
Puk, pin of IMEI? Je toestel vraagt om een code, maar waar vind je die? Geen nood, wij helpen je.
Welke code zoek je?
Pukcode
Als je 3 keer de verkeerde pincode invoert, blokkeert je sim. Je hebt dan de pukcode nodig om je toestel weer te kunnen gebruiken.
In My Vodafone
Je vindt je pukcode in My Vodafone bij alle gegevens van je toestel en sim.
Bellen
Lukt het niet? Bel ons met een ander toestel of een vaste lijn op nummer 0800-0094 (Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur & Za 08.00 - 18.00 uur).
IMEI-nummer
De IMEI-code is het unieke nummer van jouw toestel. Deze code heb je bijvoorbeeld nodig als je je telefoon wilt laten repareren of als je een verzekering wilt afsluiten.
Opvragen op je toestel
Toets *#06# op je telefoon.
Het IMEI-nummer verschijnt dan gelijk op je scherm.
Of...
Het IMEI-nummer staat ook altijd op de originele verpakking van het toestel.
Bij sommige toestellen staat het op de achterkant van de accu of op de simkaarthouder.
Simnummer
Het simnummer staat op de simkaart zelf, of op de voucher van je eSIM:
En je vindt het ook in My Vodafone.
Opvragen op je toestel
Apple
Ga naar
Instellingen > Algemeen > Info
Je simnummer staat bij ICCID
Android
Ga naar
Google Play Store en zoek op 'simkaart'.
Download één van de apps, bv. SIM Card Info.
Je simnummer staat bij (SIM) Serial Number
Windows Phone
Ga naar
Instellingen > Info (Over Windows Phone) > Meer info.
Je simnummer staat bij SIM ID
Pincode
Je sim is beveiligd met een pincode, om misbruik te voorkomen. De standaard pincode van je kaart is 0000.
Als je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, blokkeert je sim. Je hebt dan de pukcode nodig om je sim te ontgrendelen.
Pincode instellen op je toestel
Om de pincode te wijzigen, voer je de volgende code in alsof het een telefoonnummer is:
**04*huidige pincode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#beltoets
Een voorbeeld: je wilt de standaard pincode 0000 wijzigen in 1234.
Toets dan de code **04*0000*1234*1234# in en druk op de beltoets (bij sommige toestellen is dat niet nodig).
Je kunt de pincode van je sim ook wijzigen via de instellingen op je telefoon.
Hoe je dat doet, verschilt per toestel. Ga voor meer informatie naar onze toestelhandleidingen.
ePIN
Een ePIN is een unieke bevestigingscode die hoort bij je eSIM. Je ePIN staat vermeld op de eSIM voucher en kun je niet wijzigen.
Telkens als je jouw eSIM op een smartphone installeert, vraagt het toestel om je ePIN.
Als je deze drie keer verkeerd invoert, wordt je eSIM geblokkeerd. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.
Toestelcode of patrooncode
Op je toestel kun je zelf een toestelcode of patrooncode instellen. Deze voer je elke keer in als je het toestel ontgrendelt.
Android
Als je de patrooncode van je Android toestel 10 keer verkeerd invoert, vraagt je toestel om je Google accountgegevens.
Andere toestellen
Heb je de standaard toestelcode zelf veranderd en weet je deze niet meer?
Dan kunnen wij de code niet voor je achterhalen. Je toestelcode is namelijk net zo privé als de pincode van je bankpas.
Stuur je toestel op voor reparatie, dan wordt de standaardcode opnieuw ingesteld.
Kom je er zelf niet uit?
Ben je niet op zoek naar de toestelcode of lukt er iets niet? Bel ons dan even.