Hulp bij OneNumber
Altijd bereikbaar via je smartwatch met het Vodafone OneNumber abonnement . Ook zonder telefoon op zak.
Zelf aan de slag met OneNumber
OneNumber bestel, installeer en wijzig je gemakkelijk zelf. Kom je er niet uit? Dan vind je hieronder alle informatie die je nodig hebt. Kies het onderwerp waar je meer over wilt weten.
Kies je smartwatch
Kies je onderwerp
OneNumber activeren
Dan activeert OneNumber automatisch als je je smartwatch koppelt met je telefoon.
Om OneNumber te gebruiken heb je nodig:
- een Vodafone abonnement
- een iPhone met iOS 17.1 of nieuwer
- een Apple Watch GPS + Cellular (Series 4 met WatchOS 10.1 of nieuwer)
OneNumber activeren in de Watch App
Je kan OneNumber op elk moment zelf activeren. Je moet hiervoor in Nederland zijn.
- Open de Watch App op je iPhone
- Kies voor ‘Mobiel Netwerk’
- Klik op ‘Configureer mobiel netwerk’
- Klik onderaan nogmaals op ‘Configureer mobiel netwerk’
- De verbinding met Vodafone NL wordt nu gemaakt
- Je ziet nu informatie over Vodafone OneNumber. Klik op ‘Naar activeren’
- Log in met je account voor My Vodafone
- Vul de naam in van je Apple Watch
- Klik op ‘Bestellen’
- Je krijgt een email met de bestelbevestiging
Gelukt?
Mooi! Je kunt nu bellen met je smartwatch via OneNumber.
Werkt het niet?
Controleer of je iPhone en Apple Watch geschikt zijn en de nieuwste software hebben. Smartwatches gekocht buiten de EU werken niet op het Europese netwerk.
Vodafone OneNumber werkt niet in het buitenland. Wel kun je dan je Apple Watch samen met je iPhone gebruiken via Bluetooth.
Toch nog hulp nodig? Neem contact met ons op.
Diefstal, verlies en schade
Diefstal en verlies
Bij diefstal of verlies van je Apple Watch is het belangrijk dat je je OneNumber direct blokkeert. Hoe je dit doet, en alle andere informatie, vind je op onze pagina:
Heb je schade én heb je de Apple Watch gekocht via Vodafone? Dan kun je deze door ons laten repareren.
OneNumber overzetten naar apparaat
Naar andere iPhone
Als je wisselt van telefoon, loopt OneNumber gewoon door. Wel moet je je nieuwe smartphone koppelen met je smartwatch. Dit doe je in de Watch App op je iPhone.
Naar andere Apple Watch
Je kunt OneNumber zelf overzetten naar een andere smartwatch. Dit doe je in de Watch App op je iPhone:
- Open de Watch app
- Selecteer je nieuwe watch. Deze krijgt en vinkje.
- Ga naar 'Mobiel netwerk' en kies 'Configureer mobiel netwerk'
- Kies 'Naar activeren' en log in met je account voor My Vodafone
- Kies voor 'Vervang bestaand apparaat'
- Kies het apparaat dat je wil gebruiken en klik op 'Apparaat vervangen'
- OneNumber werkt binnen 24 uur op je nieuwe watch. Meestal al zelfs binnen een paar minuten
OneNumber opzeggen
Je kunt zelf dagelijks opzeggen via My Vodafone of de Watch App.
Opzeggen via de Watch App
- Open de Watch-app op je iPhone
- Ga naar 'Mobiel netwerk'
- Tik op de 'i' achter Vodafone NL
- Kies 'Beheer Vodafone NL account'
- Log in met je account voor My Vodafone
- Selecteer Apple Watch en kies 'Opzeggen'
- Je ontvangt een e-mail en sms ter bevestiging
Overstappen naar andere provider
Als je overstapt naar een andere provider, werkt OneNumber niet meer. Je kunt dan bij je nieuwe provider terecht voor de mogelijkheden.
Smartwatch van Vodafone met lening
De resterende lening van je smartwatch loopt gewoon door als je OneNumber opzegt. Je hoeft deze dus niet in een keer te betalen. Bekijk de status van je lening in My Vodafone.
Kom je er zelf niet uit?
Dan helpen we je graag verder.
OneNumber activeren
Om OneNumber te gebruiken heb je nodig:
- Een Vodafone abonnement
- Een Samsung smartphone met Android 12.0 of nieuwer
- Een Samsung Galaxy Watch LTE/4G variant vanaf Series 7. Inclusief de Ultra en de Classic modellen
OneNumber activeren voor je Samsung Galaxy Watch
Je kan OneNumber op elk moment zelf activeren. Je moet hiervoor wel in Nederland zijn.
- Open de Wearable app op je telefoon
- Kies voor ‘Instellingen’ en 'Mobiele abonnementen'
- Klik op ‘Volgende’. De verbinding met Vodafone NL wordt nu gemaakt
- Je ziet nu informatie over OneNumber. Klik op ‘Naar activeren’
- Log in met je account voor My Vodafone
- Vul de naam in van je Samsung Watch
- Klik op ‘Bestellen’. OneNumber wordt nu geactiveerd
- Klik op 'Sluiten'
- Je krijgt een email met de bestelbevestiging
Gelukt?
Mooi! Je kunt nu bellen met je Galaxy Watch via OneNumber.
Werkt het niet?
Controleer of je telefoon en smartwatch geschikt zijn en de nieuwste software hebben. Smartwatches gekocht in het buitenland werken mogelijk niet op het Nederlandse netwerk.
Vodafone OneNumber werkt niet in het buitenland. Wel kun je dan je Galaxy Watch samen met je telefoon gebruiken via Bluetooth.
Toch nog hulp nodig? Neem contact met ons op.
Diefstal, verlies en schade
Diefstal en verlies
Bij diefstal of verlies van je Galaxy Watch is het belangrijk dat je je OneNumber direct blokkeert. Hoe je dit doet, en alle andere informatie, vind je op onze pagina:
Heb je schade én heb je de smartwatch gekocht via Vodafone? Dan kun je deze door ons laten repareren.
OneNumber overzetten naar apparaat
Naar andere telefoon van Samsung
Als je wisselt van telefoon, loopt OneNumber gewoon door. Wel moet je je nieuwe smartphone koppelen met je smartwatch. Dit doe je in de Wearable app op je Samsung smartphone.
Naar andere Galaxy Watch
Zet OneNumber over tijdens het koppelen van je nieuwe smartwatch met deze stappen:
- Koppel je nieuwe smartwatch met je telefoon via de Wearable app.
- Na het koppelen krijg je de optie om een mobiel abonnement in te stellen
- Log in met je gegevens voor My Vodafone
- Kies voor 'Vervang bestaand apparaat' en 'Bestaand apparaat vervangen'
- Klik op 'Sluiten'
- Je krijgt een notificatie zodra OneNumber actief is. Vaak binnen enkele minuten, maar dit kan tot 24 uur duren.
Heb je de nieuwe smartwatch en smartphone al gekoppeld? Dan zet je OneNumber met deze stappen over:
- Open de Wearable app op je telefoon
- Kies voor ‘Instellingen’ en 'Mobiele abonnementen'
- Klik op ‘Volgende’. De verbinding met Vodafone NL wordt nu gemaakt
- Log in met je account voor My Vodafone
- Kies voor 'Vervang bestaand apparaat' en 'Bestaand apparaat vervangen'
- Klik op 'Sluiten'
- Je krijgt een notificatie zodra OneNumber actief is op je nieuwe Galaxy Watch. Vaak binnen enkele minuten, maar dit kan tot 24 uur duren.
OneNumber opzeggen
Je kunt dagelijks opzeggen via My Vodafone of de Wearable app. Je opzegging is binnen een paar minuten verwerkt.
Opzeggen via de Wearable App
- Open de Wearable app op je Samsung smartphone
- Ga naar 'Instellingen horloge'
- Ga naar 'Mobiele abonnementen'
- Kies 'Abonnement beheren'
- Log in met je account voor My Vodafone
- Selecteer smartwatch en kies 'OneNumber opzeggen'
- Vul eventueel de reden van opzegggen in en kies voor 'OneNumber opzeggen'
- OneNumber wordt opgezegd, kies voor 'OK, bedankt'. Je ontvangt een e-mail en sms ter bevestiging
- Klik nu rechtsboven op het schuifje om ook het OneNumber profiel van je smartwatch te verwijderen
- Kies voor 'OK'en 'Abonnement verw.'
- Kies voor 'Verwijderen'
- OneNumber is opgezegd én het profiel is verwijderd van de smartwatch
Overstappen naar andere provider
Als je overstapt naar een andere provider, werkt OneNumber niet meer. Je kunt dan bij je nieuwe provider terecht voor de mogelijkheden.
Smartwatch van Vodafone met lening
De resterende lening van je smartwatch loopt gewoon door als je OneNumber opzegt. Je hoeft deze dus niet in een keer te betalen. Bekijk de status van je lening in My Vodafone.
Kom je er zelf niet uit?
Dan helpen we je graag verder.
Volledige vrijheid met OneNumber
Met OneNumber kun je bellen en je favoriete muziek beluisteren via je smartwatch. Ook zonder telefoon op zak!