Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.Created with Sketch.

Je sim

Ontdek hoe je aan een nieuwe sim komt. Je activeert 'm zelf online. En geen zorgen, je houdt gewoon je eigen nummer.

Online je sim activeren

Heb je prepaid? Dan hoef je niets te doen. Je simkaart werkt al.

Ook als je een nieuw abonnement hebt, is je sim al actief. Werkt de sim van je abonnement toch nog niet? Activeer 'm dan zelf in een paar stappen in My Vodafone. Je oude sim stopt pas met werken als je nieuwe actief is. Wel zo handig.

Zakelijk abonnement

Bel dan naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.


Hoe je een nieuwe sim krijgt

De snelste manier is naar een Vodafone winkel in de buurt gaan. Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee.

Waarom heb je een nieuwe sim nodig?

Omdat je toestel kwijt is of gestolen

Dat is balen!

Blokkeer eerst je abonnement in of bel naar 0800-0094 voor een blokkade op je prepaid.

Heb je een abonnement?

Bij diefstal doe je meteen aangifte. Stuur het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons op. Dan krijg je gratis een nieuwe sim.

Of prepaid?

Als je gegevens zijn geregistreerd in My Vodafone, krijg je gratis een nieuwe sim.

Een tip

Als je de telefoon zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Omdat je oude sim niet past

Heb je net je abonnement verlengd, past je simkaart niet in je nieuwe telefoon. Niet getreurd! Bel naar 0800-0094 en je krijgt van ons een pas met een standaard-, micro- en nano-simkaart ineen. Of kies voor een eSIM, als jouw toestel die ondersteunt.

Omdat je een verouderde 2G-simkaart hebt

Met een verouderde 2G-simkaart kun je niet op ons snelle 4G- en 5G-netwerk. Zorg ervoor dat je mobiel bereikbaar blijft en ruil je simkaart gratis in voor een nieuwe. Kom daarvoor even langs bij één van onze winkels. Neem wel je identiteitsbewijs mee.

Je kunt checken of je een verouderde simkaart hebt door je simkaartnummer te controleren. Begint dat met 8931440000, dan heb je zeer waarschijnlijk een oude 2G-simkaart.

Je vindt je simnummer in , in de My Vodafone App en op je simkaart zelf.

Om een andere reden...

In alle andere gevallen kost een nieuwe simkaart € 20 (abonnement), € 5 (prepaid) en € 30 (Duo Sim). Een eSIM is gratis.

Voor een nieuwe sim kom je even langs bij één van onze winkels. Neem wel je identiteitsbewijs mee.

Prepaid?

Registreer je gegevens in een eigen My Vodafone account. Zo weten we zeker dat het jouw prepaid-nummer is. En kunnen we je meteen helpen.

eSIM bij Vodafone

eSIM is de digitale variant van de fysieke simkaart. Dit nieuwe type sim is beschikbaar voor alle Vodafone abonnementen. Je bestelt eSIM eenvoudig in onze eSIM shop. Je kunt eSIM alleen gebruiken met een toestel dat daarvoor geschikt is. Of je eSIM met jouw toestel kunt gebruiken vind je in de online handleidingen.

eSIM voor zakelijke klanten

Ben je zakelijke klant? Op de zakelijke eSIM pagina vind je meer informatie.


Meer over eSIM

eSIM heeft verschillende voordelen. Zo is het mogelijk om twee nummers te gebruiken, en kun je buiten de EU makkelijker een lokale sim gebruiken.

Alles wat je wilt weten over eSIM

eSIM bestellen

Je bestelt eSIM eenvoudig in onze eSIM shop.

eSIM is beschikbaar voor alle Vodafone abonnementen. Heb je Vodafone Prepaid? Dan kun je eSIM nog niet gebruiken.

Als je een eSIM bestelt, ontvang je een voucher met daarop alle gegevens over je eSIM. Bewaar deze voucher goed, want als je je eSIM opnieuw wilt installeren heb je die nodig.

Heb je al een Vodafone abonnement en wil dat omzetten naar een eSIM? Ga dan naar de simwissel pagina.

eSIM installeren

Je installeert een eSIM door de QR-code op de voucher te scannen en de ePIN in te voeren als het toestel om de bevestigingscode vraagt. De ePIN vind je ook op de voucher.

Je kunt meerdere eSIMs op één toestel installeren. Er kan er maar één tegelijk actief zijn.

Bij sommige toestellen is het mogelijk een fysieke simkaart én een eSIM te installeren. Zo ben je bereikbaar op twee nummers.

Een eSIM kan maar op één toestel tegelijk geïnstalleerd zijn. Wil je een eSIM op een nieuw toestel installeren? Zorg er dan voor dat je de gegevens bewaart, door ze op te slaan in My Vodafone of met de voucher. Verwijder dan pas het eSIM profiel van het oude toestel.

In sommige gevallen is het nodig dat je jouw eSIM activeert. Ben je overgestapt van een andere aanbieder en heb je nummerbehoud aangevraagd? Activeer je eSIM dan pas nadat je een bevestiging van ons hebt gekregen dat je nummer actief is.

eSIM gebruiken

Als je eSIM is geactiveerd, gebruik je jouw toestel gewoon zoals je gewend bent.

Heb je meerdere eSIM profielen geïnstalleerd? Zorg dan dat het het juiste eSIM profiel op je toestel actief is en activeer dat in .

Als je een fysieke simkaart én een eSIM hebt geïnstalleerd, ben je bereikbaar op beide nummers. Bij een uitgaand gesprek kun je selecteren met welk nummer je belt.

Ook handig om te weten...

Voor een eSIM gelden dezelfde kosten als voor een fysieke simkaart.

Als je jouw toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen, word je gevraagd of je jouw eSIM-profiel ook wilt verwijderen. Je kunt dan zelf kiezen.

Heb je per ongeluk je eSIM verwijderd? Geen probleem: met de voucher die je van ons hebt gekregen installeer je 'm eenvoudig opnieuw. Voucher kwijt? Ga dan even langs bij een van onze Vodafone winkels.

Geen verbinding? Doe eerst de Network Check. Is je probleem daarna nog niet opgelost, check dan de status van je eSIM in .

Jouw sim

In My Vodafone vind je alle info over jouw sim: je simnummer, eventuele blokkades en ook je pukcode.

Welke code heb je nodig?

Je hebt een code nodig of je IMEI-nummer, maar waar vind je die? We helpen je graag een handje om de code te vinden die je nodig hebt.

Vind de juiste code

Duo Sim

Met Duo Sim krijg je twee dezelfde simkaarten zodat je makkelijk een tweede toestel kunt gebruiken zonder je simkaart over te zetten. Je bent op beide toestellen bereikbaar op hetzelfde mobiele nummer. Wel kun je maar één toestel tegelijk gebruiken. Ook handig: De kosten van beide simkaarten staan op dezelfde rekening.

Als je een eSIM hebt, kun je Duo Sim niet gebruiken. Het is niet mogelijk om één mobiel nummer te gebruiken op een eSIM in combinatie met een andere sim.

Heb je prepaid? Ook dan is Duo Sim niet beschikbaar.

Lees alles over Duo Sim

Bestellen

Een Duo Sim vraag je aan bij onze klantenservice of in één van onze winkels.

Multi Data Sim

Het is niet meer mogelijk om Multi Data Sim te bestellen. Heb je nu Multi Data Sim? Dan kun je gewoon gebruik blijven maken van je simkaarten.