Overslaan en ga naar inhoud

Sim en Duo Sim

Hier lees je alles over onze reguliere simkaarten.

Ontdek hoe je een nieuwe simkaart bestelt en activeert. Of hoe je je simkaart blokkeert als je toestel kwijt is.

 

 

Simkaart

Met een simkaart van Vodafone ben je altijd bereikbaar. Maar soms kun je wel wat hulp gebruiken. Hier vind je de informatie die je zoekt.

Nieuwe simkaart bestellen

Een nieuwe simkaart bestel je snel en eenvoudig via de My Vodafone app

  • Ga naar Producten - Toestel & Sim en kies voor Start SIM-wissel.
  • Je kunt dan kiezen voor een reguliere simkaart.

Meestal krijg je een nieuwe simkaart gratis van ons. Bijvoorbeeld als je net hebt verlengd en je simkaart niet in je nieuwe toestel past.

In andere gevallen kost een nieuwe sim: 

  • € 20 (abonnement, ook sim only)
  • € 5  (prepaid) 
  • € 30 (Duo Sim)

Sim gebruiken

Als je prepaid hebt, of een nieuw (sim only) abonnement dan sturen we je een simkaart die je niet zelf hoeft te activeren.

Je kunt dan meteen bellen, sms'en of internetten. 

Heb je een nieuwe simkaart besteld? Activeer 'm dan zelf in een paar stappen in My Vodafone. Je oude sim stopt pas met werken als je nieuwe actief is. 

Zakelijk?

Bel naar 0800-1258 en houd je simkaartnummer, klantnummer en KVK-nummer bij de hand.

Sim blokkeren

Als je toestel kwijt is, blokkeer dan eerst je abonnement in My Vodafone, bel naar 0800-0094 (tussen 8.00 en 20.00 uur) of neem contact op via chat.

Bij een abonnement

Bij diefstal doe je meteen aangifte. Stuur het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons op of ga ermee naar de winkel. Dan krijg je gratis een nieuwe sim.

Bij prepaid

Als je gegevens zijn geregistreerd in My Vodafone, krijg je gratis een nieuwe simkaart.

Of als je iets anders zoekt

We helpen je graag om de juiste informatie te vinden.

Met een verouderde 2G-simkaart kun je niet op ons snelle 4G of 5G-netwerk. Via het simkaartnummer check je eenvoudig of je een verouderde simkaart hebt. Dit staat in My Vodafone en op de simkaart zelf.

Begint het simkaartnummer met 8931440000, dan heb je zeer waarschijnlijk een oude 2G-simkaart. Je kunt dan via de My Vodafone app een simwissel aanvragen.

 

Als je 3 keer de verkeerde pincode invoert, blokkeert je sim. Je hebt dan de pukcode nodig om je toestel weer te gebruiken. Je vindt de pukcode in My Vodafone, in het menu Producten. Daar vind je ook andere gegevens over je simkaart.

Een eSIM is de digitale versie van de traditionele simkaart. Je hebt geen plastic simkaart meer nodig. 

 

Bel ons met een ander toestel, of via een vaste lijn op nummer: 0800-0094 (Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur & Za 08.00 - 18.00 uur).

Duo Sim

Met Duo Sim krijg je twee dezelfde simkaarten zodat je makkelijk een tweede toestel kunt gebruiken zonder van simkaart te wisselen. Je bent op beide toestellen bereikbaar op hetzelfde mobiele nummer. En het mooiste? Je hebt geen last van onhandige dubbele rekeningen. De kosten van beide simkaarten staan op dezelfde factuur.

Duo Sim aanvragen

Duo Sim kan alleen met reguliere simkaarten en is beschikbaar voor alle Vodafone abonnementen.

Je vraagt een Duo Sim aan via één van onze winkels, of via onze klantenservice.

Een nieuwe Duo Sim kost € 30.

Duo Sim activeren

Na ontvangst activeer je Duo Sim direct via je My Vodafone account. Daarna stop je beide simkaarten in je telefoons.

Zodra je één van de telefoons aanzet maakt deze verbinding met ons netwerk. Je andere simkaart is dan ook actief.

Het is wel belangrijk dat maar één van beide toestellen aan staat. Je kunt beide simkaarten namelijk niet tegelijk gebruiken.

Multi Data Sim

Heb je nu Multi Data Sim? Dan kun je gewoon gebruik blijven maken van je simkaarten. Het is niet meer mogelijk om een nieuwe Multi Data Sim te bestellen. 

Dual Sim

Dual Sim en Duo Sim zijn gemakkelijk met elkaar te verwarren. Toch zijn er grote verschillen.

Met Duo Sim ben je met twee simkaarten bereikbaar op één telefoonnummer. Terwijl je met Dual Sim twee verschillende simkaarten of eSIMs met verschillende nummers kunt gebruiken. 

Op onze Dual Sim pagina vind je meer informatie.