Verleng nu je abonnement en ontvang extra korting
Je bent bezig het volgende nummer te verlengen: . Terug naar My Vodafone

Je toestel is geblokkeerd

Pukcode, unlockcode en simlock

De blokkade op je toestel of simkaart kan meerdere oorzaken hebben. Beantwoord deze vragen om de blokkade zo snel mogelijk op te heffen.

Vraagt je toestel om een code?

Je toestel heeft misschien een pukcode, unlockcode of een toestelcode nodig. Als je een code moet invoeren, kies dan hieronder voor 'Ja'.

Accepteert je toestel de simkaart?

Soms werkt een toestel alleen met een simkaart van één bepaalde aanbieder en niet van andere aanbieders. Je toestel geeft dan een melding dat de simkaart niet geldig is, of vraagt om een unlockcode. Accepteert je toestel de simkaart?

Heb je 3 keer de verkeerde pincode van je simkaart ingevoerd?

Elke keer als je het toestel aanzet, voer je de pincode van je simkaart in. Vul je deze 3 keer verkeerd in, dan blokkeert de simkaart. Is je simkaart geblokkeerd?

Pukcode aanvragen

Om je toestel te deblokkeren heb je een pukcode nodig. Vraag de code op via My Vodafone of bel naar onze klantenservice.

Telefonisch

Bel 06 54 50 01 00 en kies 'pukcode' in het menu.

Ben je de toestelcode of patrooncode vergeten?

Op je toestel kun je zelf een toestelcode of patrooncode instellen. Deze voer je elke keer in als je het toestel ontgrendelt.

Een toestelcode bestaat uit een aantal cijfers.

Bij een patrooncode maak je met je vinger een figuurtje op het scherm.

Unlockcode opvragen

Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Gebruik hiervoor het online formulier.

Blokkade door betalingsachterstand

Als je toestel niet om een code vraagt en je simkaart geaccepteerd wordt, dan heb je mogelijk je rekening te laat betaald. We blokkeren dan je abonnement. Deze blokkade kun je opheffen door je rekening te betalen. Heb je al betaald en is je abonnement nog steeds geblokkeerd? Neem dan contact met ons op.

Je hebt nog niet betaald
Je hebt wel al betaald

Patrooncode

Als je de patrooncode van je Android toestel 10 keer verkeerd invoert, vraagt je toestel om je Google accountgegevens.

Toestelcode

Heb je de standaard toestelcode zelf veranderd en weet je deze niet meer? Dan kunnen wij de code niet voor je achterhalen. Je toestelcode is namelijk net zo privé als de pincode van je bankpas. Stuur je toestel op voor reparatie, dan wordt de standaardcode opnieuw ingesteld.

Blokkade door Mobile Protect

Is Mobile Protect ingeschakeld op het toestel en gebruik je nu een andere simkaart? Vul dan de 5-cijferige pincode in. Deze heb je na de activering van Mobile Protect via e-mail ontvangen. Heb je nooit een pincode ingesteld? Dan helpt onze Smartphone Crew je graag verder.