Trouwen in beeld: het advies achter het succes van Snap That Wed
Snap That Wed maakt creatieve digitale trouwreportages en deelt spontane, moderne bruiloftscontent via Instagram. Ondernemer Caroline Krouwel richt zich met haar bedrijf op het feest, de details en persoonlijke interacties van de trouwdag. Ze vond een gat in de markt en dankt haar vader voor zijn ‘Advies van je Leven’.
In Het Advies van je Leven gaan wij op zoek naar goede raad die goud waard bleek voor ondernemers. We spreken Caroline Krouwel, digitale maker en oprichter van het bedrijf Snap That Wed. “Mijn vader leerde me zakelijke afspraken vast te leggen en ChatGPT helpt me mijn gedachten te ordenen.”
Haar eerste huwelijkzomer zit erop. De Amsterdamse Caroline Krouwel (35) blikt tevreden terug. Sinds ze nog geen jaar geleden Snap That Wed oprichtte, ging het snel. Met haar kennis en achtergrond in de influencer- en online marketing-business wist ze aan welke knoppen ze moest draaien om haar eerste opdrachtgevers binnen te halen.
Ook interessant voor ondernemers: 'Zakelijk luistervoer: dit zijn de 10 business podcasts van 2025'
Je bent al vijf jaar ondernemer. Toch duurde het even voordat je Snap That Wed oprichtte.
“Ik liep al een tijd rond met het idee en ruim een jaar geleden kreeg dat meer vorm en zette ik de eerste stapjes. Afgelopen voorjaar heb ik mezelf gepusht om het uit te werken. Als ik het wilde proberen, moest ik het nú doen. Ik heb mijn concept via alle socials de wereld in geslingerd en dat maakte dat ik niet meer terug kon. Het ging leven, het werd ineens écht.”
De business rondom trouwfotografie heeft het afgelopen decennium nogal een transformatie ondergaan. Het fotoalbum op de koffietafel heeft plaatsgemaakt voor digitale albums, flashy reels en video’s, geschikt voor alle mogelijke digitale platforms. Bovendien moet de content in een recordtempo publicatie-klaar zijn. Dat vergt nogal wat toewijding. “Dat is juist een uitdaging, vind ik. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het heb onderschat. In mijn werk mag ik geen moment missen, ik moet continu scherp zijn en razendsnel kunnen editen en opleveren. Ondertussen moet ik zorgen dat Snap That Wed zelf ook goed vertegenwoordigd is op de kanalen. Dat is cruciaal voor m’n continuïteit en acquisitie en kan ik niet even laten liggen.”
Lees ook: 'Klantcontact: onderzoek levert 10 gouden regels op'
Wat karakteriseert jou als ondernemer?
“Ik ben heel intuïtief en luister goed naar mijn gevoel. Dat ik lang in de marketingwereld heb gewerkt, helpt daarbij. Ik weet hoe de hazen lopen en kan goede inschattingen maken. Daarnaast heb ik een open uitstraling, maak ik makkelijk contact en durf ik advies te vragen."
Wie is jouw go-to als het gaat om zakelijk advies? “Mijn vader heeft mij de basis geleerd rondom plannen en afspraken maken. Een van de belangrijkste adviezen die hij me gaf was: stick to the facts, maak alle afspraken concreet en zet ze zwart op wit. Meningen kunnen veranderen, situaties kunnen veranderen, daar ontkom je niet aan. Maar zolang je alles vastlegt, heb je iets om op terug te vallen als het nodig is. Ik heb er in mijn werkende leven al veel aan gehad. Inmiddels vraag ik trouwens ook geregeld advies aan andere ondernemers in mijn omgeving. Ik kijk dan echt naar waar iemands kracht ligt en kennis over het onderwerp.”
Ook interessant: '#Techtalk 9: Remy Gieling – Nu investeren in AI, snel oogsten'
Naast goed advies, waar kun jij als digitale maker niet zonder?
“Ik ben enorm afhankelijk van m’n apparatuur en software. Die moeten super betrouwbaar én portable zijn, want in mijn werk ben ik veel op reis en onderweg. Mijn werktelefoon, gimbal (een apparaat dat je camera, smartphone of drone stabiliseert en trillingen tijdens het filmen corrigeert, red.) en portable chargers heb ik standaard op zak, net als mijn laptop en externe harde schijf voor back-ups. Ook zorg ik dat ik de nieuwste updates heb van apps als CapCut, Adobe Lightroom en ChatGPT.”
Waar gebruik je ChatGPT voor?
“Die gebruik ik als sparringpartner en om mijn ideeën scherper te stellen. Door ChatGPT vragen te stellen, structureer ik mijn eigen gedachten en kan ik het denkproces ordenen. Heel prettig.”
Met de kennis van nu, welk advies zou jij je jongere zelf geven? “Twijfel niet te lang en spring in het diepe. De wereld van online contentcreatie verandert snel, dus wacht niet te lang met je idee, uiteindelijk gaat het om actie."
En welk gouden advies heb je voor collega-ondernemers?
“Vier je successen. De grote, maar ook zéker de kleintjes. Voordat ik ondernemer werd, werkte ik als allround marketeer en producer in de startup-scene. Daar werd elk behaald doel, groot of klein, gevierd. Dat doe ik nog steeds. Of het nou gaat om een video die viral is gegaan of een goed afgeronde klus: ik vier het. En dat hoeft niet altijd met iemand anders te zijn. Gewoon even ‘met jezelf’ stilstaan en trots zijn of jezelf verwennen met een cadeautje. Het geeft ontzettend veel energie en motivatie om een volgende stap te zetten en steeds beter te worden.”
Lees verder over AI: ‘Veelvoorkomende zakelijke problemen die AI kan oplossen’
Deel dit artikel