Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Beter bereikbaar door One Net: nooit meer rennen naar de werkplaats

Bij Molendijk Houtbewerkingsmachines hoeven medewerkers niet meer met een handset in de hand van het kantoor naar de werkplaats te rennen als een klant belt met een technische vraag voor een monteur. Doorverbinden van vast naar mobiel en vice versa is tegenwoordig in heel het bedrijf de praktijk. De bereikbaarheid van het bedrijf is tegenwoordig uitstekend geregeld, dankzij One Net, de ‘telefooncentrale in de cloud’. 

Meer weten over hoe u met One Net uw bereikbaarheid vergrootWilt u weten hoe andere bedrijven over One Net denken? Lees over de redenen van Alleborgh om te kiezen voor One Net.

Heb je een bedrijf in houtbewerkingsmachines, met medewerkers op kantoor, in een werkplaats én ‘on the road’, dan wil je dat iedereen goed bereikbaar is. Dat klanten snel geholpen worden en meteen de juiste medewerker aan de lijn krijgen. Even doorverbinden met de monteur die op pad is met de bus? Klikklik, geregeld. Terugverbinden? Naar een derde medewerker doorzetten? Zo gedaan. En dan natuurlijk allemaal met IP-bellen, via een snelle en betrouwbare verbinding. 

McKinsey: hybride werken topprio voor werkgeluk minderheden

Medewerkers snel vinden

Diana Molendijk regelde het voor Molendijk Houtbewerkingsmachines (tien medewerkers) in Ooltgensplaat op Goeree Overflakkee, dat zij runt met haar man Martijn Molendijk. Het bedrijf importeert machines die voornamelijk bij interieurbouwbedrijven worden geleverd en geïnstalleerd. “Onze kantoormedewerkers, technische mensen en vertegenwoordigers, ze moeten snel gevonden worden, bij vragen over techniek, prijzen, installatie”, formuleert Molendijk de wens die ze bij Vodafone Business aankaartte.

“Onze kantoormedewerkers, technische mensen en vertegenwoordigers, ze moeten snel gevonden worden, bij vragen over techniek, prijzen, installatie.”

Ook een oplossing voor mobiel bellen

Het was de verhuizing van het bedrijf naar een nieuwe, grotere locatie die het gesprek op gang bracht. “Een nieuw pand met meer ruimte en ook met goede verbindingen. Er lag glasvezel van een andere aanbieder in de buurt. Maar die partij had moeite om onze redelijke vragen te beantwoorden, ze hadden te weinig kennis van zaken. Dat deed accountmanager Rhandy Veraart van Vodafone een stuk vlotter. Zo hebben we elkaar gevonden op de Ziggo Fiber glasvezel-oplossing. Met twee of drie Teams-meetings met Rhandy en met een specialist was het geregeld”, legt Diana Molendijk uit, waarbij ook een oplossing voor mobiel bellen voor medewerkers bij het bedrijf snel georganiseerd was. “Het juiste pakket, met genoeg beltijd en dataruimte. Ook vlot geregeld.” 

McKinsey: hybride werken topprio voor werkgeluk minderheden

Snelle verbindingen

Waarom die focus op snelle verbindingen? “We wilden graag over op IP-bellen. Met een praktische oplossing voor onze bereikbaarheid. Zo kwam One Net in beeld, wat ze bij Vodafone ‘de telefooncentrale in de cloud’ werd genoemd. Belangrijkste eis: het moet werken. Voor ons is professionaliteit en uitstraling heel belangrijk. Prospects of klanten die ons bellen, moeten direct voelen: bij Molendijk Houtbewerkingsmachines is het goed geregeld. Geen geknoei met lijnen, geen ingesprektoon als klanten bellen bij grote drukte.” 

Doorverbinden naar mobiele telefoons

Diana refereert aan het verleden waarbij het bedrijf onbereikbaar was als toevallig drie medewerkers tegelijk aan het bellen waren. “Dat vind ik zo onprofessioneel overkomen. Net als dat we niet konden doorverbinden naar mobiele telefoons op de zaak.” In dat opzicht doet One Net precies wat ze bij Molendijk Houtbewerkingsmachines zochten. Bij het bedrijf in Ooltgensplaat kunnen ze zelf kiezen hoe medewerkers bereikbaar zijn op het vaste en/of mobiele nummer, apart beheer voor doorverbinden naar vast en mobiel, beschikbaarheid van collega’s zien en op basis daarvan bepalen hoe met hen het beste contact te maken. Ook zijn medewerkers – dankzij de vast-mobiel integratie en een verscheidenheid aan communicatie-applicaties – altijd feilloos met elkaar verbonden. Wie na sluitingstijd belt, krijgt een boodschap te horen met alternatieven. 

One Net hart van de communicatie

One Net vormt sinds de installatie door Vodafone Business technici het hart van de communicatie bij het bedrijf. “En dan gebruiken we nog niet eens alle mogelijkheden. Wat misschien op den duur voor ons interessant is, is de ‘receptionistetool’. Die tool laat je op je beeldscherm zien wie er belt. Als het druk is en je ziet dat er iemand in de wachtrij staat die al eerder heeft gebeld over een storing, dan kan je dat gesprek in het scherm met je muis doorslepen naar een medewerkers die kan helpen. Een handige manier om klanten met voorrang te woord te staan. Daar hebben we nu nog niet voor gekozen, maar als we groeien en het hier drukker wordt, is de receptioniste tool zeker een optie.”

Qua bereikbaarheid klaar voor de toekomst

Daarmee is Molendijk Houtbewerkingsmachines in elk geval qua bereikbaarheid klaar voor de toekomst. Diana is blij met de voordelen die One Net vandaag al biedt. “Dat we intern op elk moment naar elkaar kunnen door- en terugverbinden, zowel naar vast als mobiel: het maakt het samenwerken zo veel makkelijker. Nooit meer hoeven zeggen: ‘ik loop even met de telefoon naar mijn collega’: heel fijn! Bereikbaarheid en een professionele uitstraling: het is goed voor het bedrijf.”

Meer weten?

Wilt u meer weten over hoe One Net ook in úw organisatie klantvriendelijkheid, effectiviteit en groei op een hoger plan kan brengen? 

Rhandy Veraart

Business Consultant

Zes jaar ervaring
One Net expert