Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Wie DDoS-aanvallen kan afslaan, kan ongestoord ondernemen

Websites zijn onbereikbaar, werken op kantoor is niet mogelijk, streamingdiensten functioneren niet… Een DDoS-aanval kan een grote impact hebben op uw organisatie. Waar zitten de risico's? En hoe kunt u zich ertegen beschermen?

Distributed Denial of Service (DDoS) aanvallen vormen een serieuze bedreiging voor bedrijven. Het aantal en de complexiteit nemen jaar na jaar toe. Gelukkig zijn er oplossingen die dergelijke aanvallen tijdig kunnen signaleren en afslaan. Leer alles over DDoS-aanvallen op onze verzamelpagina.

Wat gebeurt er bij een DDoS-aanval?

Een grote groep apparaten stuurt op hetzelfde moment verkeer naar uw server of verbinding om uw klantenportal, webshop, netwerk of verbinding stil te leggen. Om die aanval uit te voeren vinden criminele organisaties steeds nieuwe manieren, bijvoorbeeld door een botnet in te schakelen. Zo'n botnet bestaat uit een grote groep apparaten waarvan de besturing is overgenomen. En dat zijn niet alleen computers: ook allerlei IoT-apparaten en zelfs deurbellen en thermostaten kunnen worden ingezet.

Grote impact op omzet en reputatie

De impact van een DDoS-aanval is groot. Collega’s hebben geen toegang meer tot bestanden en apps, ze kunnen niet op afstand samenwerken. Orders kunnen niet meer worden geplaatst, de klantenservice is niet te bereiken en uw telefonische helpdesk wordt overspoeld door telefoontjes. Daarbij is twee derde van de DDoS-aanvallen gericht op klantgerichte systemen. Zo kan een aanval niet alleen schade berokkenen aan uw omzet maar ook aan uw reputatie. Zeker als u beseft dat aanvallen steeds vaker langer dan een uur duren. Ter illustratie: het DDoS data report 2020 van de Nationale Beheersorganisatie Internet Providers meldde al dat de langste aanval tot dusver ruim twintig dagen duurde. 

"De langste aanval tot dusver duurde ruim twintig dagen." 

Bescherming voor elk soort organisatie

Een DDoS-aanval kan elke organisatie overkomen en het kan grote gevolgen hebben voor de integriteit en veiligheid van bedrijfsgegevens en processen. Gelukkig is er een oplossing die uw onderneming beschermt tegen deze ontwrichtende cyberaanvallen. Breid uw Vodafone Business Internet uit met extra automatische bescherming tegen DDoS-aanvallen: Vodafone Business Anti-DDoS. 

Wapen uw bedrijf tegen DDoS-aanvallen

Automatische detectie en mitigatie

Deze service werkt op twee manieren. Ten eerste monitort het systeem permanent op afwijkend verkeer: het signaleert, herkent en classificeert. En vervolgens worden er – zodra  een bepaalde grens aan afwijkende verkeer is bereikt–  direct mitigerende acties gestart. Al het verkeer wordt door een scrubber geleid, het DDoS-verkeer wordt eruit gefilterd en het legitieme verkeer wordt doorgelaten. Het resultaat: uw processen en gegevens worden niet geschaad en u kunt onbezorgd doorwerken.

Wapen uw bedrijf tegen DDoS-aanvallen

Vodafone Business Anti-DDoS kan zeer grote aanvallen afslaan doordat wij beschikken over een omvangrijke capaciteit scrubbers. Het systeem houdt aanvallen al aan de rand van ons eigen netwerk tegen, dus ver voordat ze uw apparatuur kunnen bereiken. En onze oplossing werkt geheel automatisch. U krijgt bovendien elke maand een rapportage van het aantal en het type afgeslagen aanvallen. 

Meer weten?

Wilt u meer weten over de trends en ontwikkelingen, de kansen en mogelijkheden in cybersecurity?  Ons nieuwe e-book is alvast een goed begin.