Overslaan en ga naar inhoud

E-book: waar gaat het heen met de retail?

Wat is de toekomst van retail in Nederland? Waar staat de sector in een wereld in spanning? Zet de online trend door of worden ‘stenen winkels’ weer belangrijker? Of bestaan beide ontwikkelingen wellicht naast elkaar en profiteert de ene trend van de andere? Daar maakte Vodafone Business een inspirerend e-book over: ‘De toekomst van retail’.

Wat is de toekomst van retail in Nederland? Waar staat de sector in een wereld in spanning? Daar maakte Vodafone Business een inspirerend e-book over.

E-book: De toekomst van retail

Het e-book, met volop nuttige en interessante informatie voor retailers, behandelt dringende zaken zoals personeelstekort, dalende koopkracht en inflatie-hoofdpijn. We maken rond deze onderwerpen de balans op met Jan Meerman, algemeen directeur van INretail, de brancheorganisatie voor non-food retail met 13.000 leden in Nederland. Het e-book belicht trends onder fysiek en online winkelend publiek.  

Zo stelt consumentenpsycholoog Patrick Wessels vast dat consumenten lang niet alles liever online bestellen. Met name superspecialisatie- en service-winkels winnen aan terrein in de winkelstraat. Hij bespreekt het online oriëntatie- en bestelgedrag van jongeren en ouderen, het fenomeen ‘moral licensing’ en de opvallende trend van ‘live shopping’.

Hoe digitaliseren andere retailers? Zo pakt Prénatal het aan.

Het stadscentrum van 2030

Ook komen in het e-book deskundigen aan het woord over het stadscentrum van 2030. We stellen de vraag hoe het stadscentrum er straks uitziet; bekende spelers geven hun visie, zoals Bart van Twillert, de grote man achter de Westfield Mall of the Netherlands. Ook leest u over de ideeën van Herman Kok, directeur van Kern, kennis- en netwerkorganisatie voor vastgoedpartijen. In het e-book leest u tevens over vier geslaagde voorbeelden van centrumvernieuwing.

Ook interessant: Vodafone Business over retail

E-book: De toekomst van retail

Van retail naar e-tail

Tenslotte vindt u tips om van retail ook e-tail te maken. Want de grenzen tussen ‘stenen’ winkel en webshops zijn aan het vervagen. Consumenten switchen graag naadloos tussen online shops en fysieke winkels. Ter oriëntatie maken zij veel gebruik van onder meer sociale media en Google. En omdat e-commerce blijft groeien, wordt vrijwel elke stenen winkel zonder online verkoop irrelevant. Dus daar ligt een taak voor de komende jaren voor veel eigenaren van een fysieke winkel: zorg dat u ook online aanwezig bent! 

Wilt u digitaliseren in retail? Dan is Vodafone Business uw partner. Bekijk de oplossingen en maak een afspraak!

E-book over de toekomst van retail

 Consument shopt niet alles online
 Hoe centrumvernieuwing kan slagen
 Van retail naar e-tail: hoe dan?