Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Deze 5 team apps zorgen voor soepel hybride (samen)werken

Of uw teams nu verspreid zijn over verschillende locaties of regelmatig vanuit huis werken, er zijn tools beschikbaar om iedere medewerker te helpen zich gelukkig en productief te voelen. Maar welke werken het best en bieden de meeste opties voor communiceren, samenwerken en plannen? Ontdek de toekomst van samenwerken-op-afstand met deze vijf ideale team apps voor hybride samenwerken.

Hoe voorkomt u dat remote of hybride werken uw teams tot ‘los zand’ maken? Zorg voor goede online tools waarmee communiceren en samenwerken een plezier wordt! V-Hub heeft vijf van de beste team apps voor u uitgekozen waarmee u de communicatie en samenwerking binnen uw team kunt verbeteren, ongeacht of medewerkers thuis of op de zaak werken. Meer weten over onze oplossingen voor hybride werken? Kijk hier voor alle informatie over hybride werken.

Succesvol ondernemen? Omarm de digitalisering! Hoe en waar te beginnen? Doe de Business Scan, binnen 5 minuten heeft u een passend advies. 

Het is een uitdaging voor elk bedrijf om werknemers die verspreid zijn over verschillende locaties op één lijn te houden. Ondernemers doen er goed aan tijd en geld te investeren in effectieve communicatie en samenwerking tussen teams, ongeacht waar ze gevestigd zijn. Het liefst met tools en technologieën die speciaal zijn ontworpen om collaboratieve, virtuele werkomgevingen.   

De praktijk in veel organisaties? Medewerkers zoeken op verschillende platforms en op een bureaublad vol geopende tabbladen naar relevante info en documenten. Ze worstelen om een actuele update of een accuraat statusrapport te leveren. Als u beter wilt samenwerken, ga dan werken met samenwerkingstools zoals Microsoft 365, Slack, Asana, Trello en Podio. Deze platforms stellen teams in staat hun eigen processen te organiseren en om een standaard uniforme weergave van de voortgang te bieden. Tegelijk bieden deze platforms een centrale opslagplaats voor alle projecten, inclusief documenten, notities en e-mails. Het resultaat: uw mensen zijn altijd en overal productief.

Welke zijn die platforms, die hybride en remote werken zo makkelijk maken?

Team apps voor samenwerking: Microsoft 365

Microsoft 365

Wanneer u met collega’s samenwerkt, wilt u samen ideeën genereren, bestanden organiseren, vergaderingen bijwonen en met één druk op de knop met anderen werken. Met het platform van Microsoft 365 maakt het niet uit of iemand op afstand werkt of tegenover u zit. Door Word, Excel, PowerPoint en Outlook in één gebruiksvriendelijke toepassing te integreren, kunnen teams hun eigen processen opzetten en voortdurend verbonden blijven. Het biedt werknemers één plek voor het delen van communicatie, het monitoren van activiteiten en het mogelijk maken van een betere productiviteit.  Misschien wel de kers op de taart is dat Microsoft 365 een cloud-hosted platform is dat niet alleen met Windows kan worden gebruikt, maar ook met Mac, Android, en iOS. Een prettig idee: u kunt overal – waar u ook bent – communiceren en samenwerken.  

“De oplossing maakt het gemakkelijk voor teams om zich te concentreren op de taken die op dat moment aan de orde zijn.”

Slack

Slack is een eenvoudige maar effectieve dienst voor instant messaging en samenwerking, geliefd bij veel bedrijven. Het platform is beschikbaar op zowel desktop als mobiel en stelt u in staat om in realtime directe berichten en bestanden naar één persoon of een groep collega's te sturen. Bovendien ondersteunt de app videogesprekken, zodat u met teamleden kunt praten over uw projecten. 

Bovendien kunt u verschillende 'kanalen' instellen om georganiseerd te blijven. Net als bij het organiseren van bestanden op uw computer, kunt u met Slack-kanalen teamleden toevoegen aan specifieke groepen om alle relevante informatie, bestanden en mensen op één plek bij elkaar te houden, zodat collega's goed verbonden zijn. U hoeft geen groot bedrijf te hebben om Slack te gebruiken. Er is een gratis probeerversie, zodat u het met uw team kunt testen voordat u zich vastlegt. 

Team apps voor samenwerking: Slack

Asana

De volgende optie is Asana, een uitgebreid en flexibel platform voor werkbeheer dat teams helpt projecten bij te houden en om deadlines, verantwoordelijkheden en opdrachten goed in het oog te houden. 

De oplossing maakt het gemakkelijk voor teams om zich te concentreren op de taken die op dat moment aan de orde zijn. Asana biedt de mogelijkheid om takenlijsten te maken, herinneringen voor deadlines in te stellen en de voortgang en werklast van uw team in de gaten te houden. U kunt realtime zien wat belangrijk is en wat uw team nodig heeft aan ondersteuning, zodat u het werk op schema kunt houden en chaos in de samenwerking kunt voorkomen. Met meer dan 200 integraties brengt Asana alles samen wat uw team nodig heeft om van begin tot eind te communiceren, samen te werken en het werk te coördineren.

Trello

Trello is beschikbaar op desktop en mobiel en helpt u de uitdagingen van een hybride werken aan te gaan. Met Trello kunt u uw projecten virtueel organiseren.  
Trello's borden, lijsten en kaarten, die kunnen worden georganiseerd door teams en verschillende taken, zijn een visuele en eenvoudige manier om projecten tot leven te brengen. Binnen deze kaarten kan een team takenlijsten opstellen en taken delegeren aan collega's, zodat de communicatie en acties duidelijk engecoördineerd zijn. Een mooie bijkomstigheid is dat het gratis te gebruiken is, met meer dan 150 integraties voor extra ondersteuning. Maar er is ook een premium versie; beschikbaar met onbeperkte borden, geavanceerde checklists en meer functies om van elk project een succes te maken. 

Team apps voor samenwerking: Trello

Podio

Bent u op zoek naar een betrouwbare samenwerkingstool in de cloud? Podio is het overwegen waard. Het is een flexibel platform voor werkbeheer dat teams helpt bij het organiseren van data, verantwoordelijkheden en opdrachten. Met Podio kunt u samenwerken aan alle projecten, terwijl u zicht houdt op de prioriteiten - dankzij de focus van het platform op het bekijken van de status van projecten om alles op schema te houden. Podio is zowel op het web als mobiel beschikbaar en beschikt over indrukwekkende integraties om u te helpen samenwerken. 

Speelt hybride werken in uw organisatie een grote rol en werken uw medewerkers overal en nergens? Heeft u als ondernemer medewerkers in uw team die veel on the road zijn - altijd en overal productief? Misschien wordt het voor u en uw medewerkers tijd voor een echte no-limits oplossing.

Hybride Vooruit

Alle collega's en klanten steeds verbonden met de zaak. Overal.