Waarom LinkedIn onmisbaar is voor ondernemers
Wanneer u overweegt social media in te zetten voor uw onderneming denkt u waarschijnlijk eerst aan Facebook of Instagram. Maar waarom niet LinkedIn? LinkedIn is een geweldig platform om nieuwe klanten, medewerkers of samenwerkingspartners te vinden. En hier kunt u de vruchten van plukken zonder er grote budgetten voor vrij te hoeven maken. In deze blog brengen we de voordelen van LinkedIn voor uw onderneming in kaart.
Veel ondernemers gebruiken LinkedIn vooral om hun persoonlijke profiel te delen en (zakelijke) contacten te onderhouden. Maar LinkedIn is ook een heel aantrekkelijk platform om uw business onder de aandacht te brengen.
Vergroot uw zichtbaarheid via Linkedin
U zult beamen dat zichtbaarheid bij de klant voor uw bedrijf ontzettend belangrijk is. Uw klanten moeten uw bedrijf namelijk wel kunnen vinden. Online zichtbaarheid is daarbij tegenwoordig net zo belangrijk als offline. Veel ondernemers gebruiken LinkedIn vooral om hun persoonlijke profiel te delen en (zakelijke) contacten te onderhouden. Maar wist u ook dat LinkedIn een heel aantrekkelijk platform is om uw business onder de aandacht te brengen? Denk hierbij vooral ook aan het maken van bedrijfspagina of adverteren.
Nadat u een bedrijfspagina op LinkedIn heeft aangemaakt voor uw onderneming kunt u direct starten met het plaatsen van content. Door content te delen die belangrijk of interessant is voor uw doelgroep valt u meer op en zal uw doelgroep meer van u willen zien. Speelt u hier op de juiste manier op in? Dan zullen de mensen die u heeft bereikt sneller aan uw bedrijf denken wanneer ze een product of dienst willen aanschaffen.
Veel ondernemers gebruiken vooral LinkedIn om hun persoonlijke profiel te delen en contacten te managen. Maar wist u ook dat LinkedIn een heel aantrekkelijk platform is om uw business onder de aandacht te brengen? Denk hierbij vooral ook aan het maken van bedrijfspagina of zelfs adverteren.
Een enorm potentieel bereik
Er zijn ongeveer 5 miljoen Nederlanders actief op LinkedIn. De kans is dan ook groot dat uw doelgroep daar tussen zit. Door een bedrijfsprofiel aan te maken kunt u met ze in contact komen! U kunt kennis delen, updates over het bedrijf plaatsen en de interactie aangaan met uw volgers. Door de juiste content in te zetten bouwt u een waardevolle band op met uw volgers. En door de juiste vragen te stellen en te luisteren naar uw doelgroep, Is het gemakkelijker om uw bedrijf op de juiste manier vorm te geven. Daarbij is het ook een kans om uw database weer verder aan te vullen met potentiële kopers.
Top of mind bij bestaande klanten
LinkedIn is ook een goede tool om relevant en ‘top of mind’ te blijven bij uw bestaande klanten. Door met enige regelmaat iets van uw bedrijf te laten horen op LinkedIn zorgt u ervoor dat uw (voormalige) klanten u niet vergeten in hun zoektocht naar de beste producten. Denk hierbij aan het introduceren van nieuwtjes, nieuwe producten, diensten of nieuwe medewerkers.
Uw medewerkers als ambassadeurs
Maar hoe zorgt u voor een groot bereik op Linkedin? Het is niet eenvoudig om direct veel mensen te bereiken; u start immers met een beperkt aantal ‘volgers’. Gebruik voor het vergroten van het aantal volgers daarom niet alleen uw eigen netwerk, maar ook het netwerk van uw medewerkers! Zij kunnen bijvoorbeeld uw producten of diensten promoten in hun eigen netwerk, of updates over uw bedrijf delen. Door medewerkers te koppelen aan uw bedrijfspagina laat u tevens de menselijke kant van uw onderneming zien. En als potentiële klanten vragen hebben kunnen ze gemakkelijk in gesprek met een van uw medewerkers.
Belangrijk om te weten
Het is duidelijk dat LinkedIn een geweldig social media platform is voor ondernemers. En we snappen het als u er graag zo snel mogelijk mee aan de slag gaat! Daarom willen we u graag nog drie tips meegeven voor uw LinkedIn aanpak:
- 56% van de bezoekers op uw bedrijfspagina kijkt vanaf een mobiel. Zorg er daarom voor dat het beeldmateriaal van uw updates en de gebruikte achtergrond foto goed zichtbaar en leesbaar zijn op mobiel.
- Meer dan een kwart van de bedrijven heeft geen telefoonnummer toegevoegd aan hun bedrijfspagina. Dit terwijl een potentiële klant met één klik telefonisch contact op kan nemen. Vergeet deze dus niet in te vullen!
- Veel mensen vergeten hashtags toe te voegen aan hun bedrijfspagina. Door dit te doen vergroot u echter uw vindbaarheid met ongeveer 30%. Onderzoek daarom welke hashtags het beste passen bij uw onderneming en plaats deze op uw pagina.
Deel dit artikel