Direct naar inhoud

Alles over ondernemen en de entrepreneur

Zoekt u mogelijkheden om te groeien? Hoe gaan andere ondernemers de (digitale) uitdagingen aan? U leest het hier!

FFtF: de keuzes van het ‘merk’ Kelly Weekers

Je hebt ondernemers die merken bouwen waar je u tegen zegt, vernieuwende community’s uit de grond stampen en de meest innovatieve producten in de schappen schoppen. Maar wat nou als je zélf het merk bent? Als je zélf het gezicht bent en de naam draagt van een merk dat iedereen kent? We vroegen het aan Kelly Weekers: schrijfster, Insta-queen, business & lifestyle coach en psycholoog. Hoe strategisch, commercieel en smart zit haar merk in elkaar? Oftewel: Hoe Fit For the Future is Kelly Weekers?

FFtF: Breeze is 'niet kletsen maar daten', met businessmodel

Bijna 24.000 dates vonden er al plaats dankzij de nieuwe dating-app Breeze, een Nederlandse startup die in 2020 het levenslicht zag. Alles draait om één vraag: is er een digitale match? Dan ga je niet eerst oeverloos chatten, maar meteen op date. Het team wil met Breeze technologie gebruiken om menselijk contact te stimuleren in plaats van te vervangen en dat alles met een eerlijk businessmodel. 

KVK Business Challenge leidt tot nieuwe business voor mkb

De innovatievraagstukken van grotere bedrijven laten oplossen door de creativiteit en wendbaarheid van het mkb. Dat bewerkstelligt KVK via KVK Business Challenge. Is uw mkb-bedrijf innovatief? Check dan regelmatig de website van KVK Business Challenge en boor nieuwe business aan: elke vijf weken presenteren rond zes bedrijven hier hun innovatiecases. Over de kansen van dit innovatieplatform voor het mkb spraken we met Juri Heise en Liesbet Oosterveld.

Brandt & Levie: FFtF ondernemen met worst

De drie Amsterdamse vrienden Geert van Wersch, Jiri Brandt en Samuel Levie begonnen elf jaar geleden met het maken van verantwoorde worst. Inmiddels gaat er achter het merk Brandt & Levie een goed geoliede machine schuil. Zo is er een eigen fabriek, ligt het worst-assortiment in de schappen van de betere supermarkten en verkopen de heren worstabonnementen via de webshop. Hoe ziet de toekomst eruit nu vleesloos consumeren steeds gangbaarder wordt? En: hoe Fit For the Future is Brandt & Levie? 

Betrouwbaar en snel zakelijk internet: fabels en feiten

“Beter één internetsignaal in de lucht dan tien uit de grond.” “En voor echt snel internet heb je per se glasvezel nodig.” En zo zwerven er meer fabels over internetsnelheid rond. Maar hoe zit het dan wel? In dit artikel leggen we aan de hand van vier fabels en feiten voor eens en voor altijd uit hoe het echt zit. En: hoe u met Vodafone Business Internet altijd verzekerd bent van .

Wat is verschil tussen ‘gewone’ en zakelijke wifi?

Het is niet eens zo heel lang geleden dat computers op kantoren verbonden waren met het internet via een kabel. Met de komst van flexplekken, draadloze printers en de smartphone zijn we echter steeds meer afhankelijk van wifi. Ook thuis worden er steeds meer devices wireless aangesloten. Maar wat is het verschil tussen de wifi thuis en zakelijke wifi-diensten? 

Voor 't kantoor van de toekomst: slim self-service snacken

Wat begon met dozen vol (gezonde) snacks die wekelijks via een abonnement bij bedrijven werden afgeleverd, is uitgegroeid tot Junea, een slimme selfservice-automaat waarvan je als ondernemer de inhoud én de prijs van de producten zelf kunt bepalen. Succesvol ondernemer én influencer Bas Smit (900.000 volgers op Instagram) heeft het apparaat mede bedacht: “Het faciliteren van het juiste eten en drinken op de werkplek hoort bij het kantoor van de toekomst.”

Yoghurt Barn: de cloud en andere ingrediënten voor succes

Yoghurt Barn groeide in zes jaar tijd uit tot veertien vestigingen. Wouter Staal, oprichter van de keten van yoghurtrestaurants vertelt in deze video welke rol goed gebruik maken van de cloud speelt in het succes van zijn snelgroeiende bedrijf. “Op basis van realtime data kan ik mijn bedrijf sturen op processen die essentieel zijn voor winstgevendheid."

Deze zes eigenschappen hebben goedlopende bedrijven met elkaar gemeen

Is er een recept voor zakelijk succes? Als dat bestond, dan was iedereen allang ondernemer én rijk. Toch is er zeker een rode draad te ontdekken in de aanpak van bedrijven die het – zelfs tijdens de Covid-19 crisis – significant beter doen dan andere. Ze zijn zogezegd ‘Future Ready’, zo schrijft Business Insider op basis van een rapport van Vodafone Group

Een online evenement – vier tips om het goed te organiseren

Online evenementen – virtual events – zijn een geweldige manier om uw klanten aan u te binden en uw bedrijf te promoten. Organiseert u zo’n evenement voor de eerste keer? Hier zijn vier belangrijke zaken waarmee u rekening moet houden bij het plannen en organiseren.

Futuristisch dagdromen met Wilco Dekker

Snel. Rázendsnel zelfs, gaat de ontwikkeling van onze netwerken, verbindingen en technologieën. In 2030 ziet ons leven er daardoor drastisch anders uit dan nu. Laat me u meenemen in de toekomst. Ik beloof u, het duurt maar even, zegt Wilco Dekker, Technology Strategy Manager van VodafoneZiggo.

Ga de vijf 'Future Ready' uitdagingen aan!

Ondernemen vergt – zeker in deze tijden – alles van uw inventiviteit en doorzettingsvermogen. En hoewel dat midden in crisis wellicht lastig is, zult u ook vooruit moeten kijken. Het Future Ready Trend Rapport laat zien wat toekomstbestendige bedrijven anders doen: ze gaan beter om met een serie essentiële uitdagingen.

Ondernemers leren van ondernemers

Mkb-ondernemers verdienen een standbeeldje voor hun inventiviteit en doorzettingsvermogen. Daar kunnen we wat van leren! Op V-Hub laten we ondernemers van ondernemers leren, in interessante interviews en case-stories. Zoals deze: 

Janou Hendrix (Stal Hendrix)

Joost Smits (RSE telecom & ICT)

Greg de Jong (Chaud Devant)

Rens Kooiman (De Prefabriek)