Alles over ondernemen en de entrepreneur
Zoekt u mogelijkheden om te groeien? Hoe gaan andere ondernemers de (digitale) uitdagingen aan? U leest het hier!
José Woldring na een jaar corona: “Horizon verbreed”
Ze heeft bepaald niet stilgezeten, het afgelopen jaar. José Woldring fuseerde met haar bedrijf The Media Nanny, PR-bureau voor grote DJ’s als David Guetta en Oliver Heldens, met SEG, één van de grootste talent management agency’s in de sportwereld. Zo houdt ze zich nu ook bezig met sportsterren als Memphis Depay, Dylan Groenewegen en Ryan Babel. “Ik heb op verschillende terreinen mijn horizon verbreed.”
Het transitiejaar van Elske Doets: anders op vakantie
Het jaar 2020 had ze in maart van dat jaar al opgegeven. De focus lag toen al op 2021 en een andere manier van vakantievieren: diepe reizen waarin je meer beleeft op minder plekken. Nu, in april 2021, weet Elske Doets, ceo van Doets Reizen, nog niet goed waar ze staat. Ze noemt het een transitiejaar. En denk niet dat ze niets te doen heeft.
Alleborgh Espresso kiest voor digitaal versnellen
Geld besparen door slimme databundels. Monteurs die efficiënter samenwerken met collega’s op kantoor. En ook: klantvriendelijkheid door betere telefonische bereikbaarheid. De recente digitaliseringsslag bij Alleborgh Espresso, specialist in hoogwaardige espresso-apparatuur, heeft veel opgeleverd. “Met een relatief bescheiden investering hebben we, nota bene in coronatijd, een enorme sprong gemaakt.”
TNO: €5 miljoen voor Innovatiemotor mkb
Hoe investeren én innoveren we ons uit de crisis? Het is een vraag die steeds vaker wordt gesteld door mkb-bedrijven die verder willen. TNO investeert 5 miljoen in de zogenaamde Innovatiemotor om het mkb te helpen innoveren. Het kabinet wordt gevraagd het digitale initiatief te steunen door middel van vouchers waarmee mkb-bedrijven samenwerking met kennisinstellingen kunnen financieren.
Sharon Hilgers van My Jewellery deelt het geheim van haar succes
Met straks zestien winkels, 400 medewerkers en een actief online platform met social kanalen heeft My Jewellery van Sharon Hilgers de crisis tot nu toe goed doorstaan. De wijze waarop zij haar social media kanalen inzet, speelt daarbij een belangrijke rol, vertelt zij aan V-Hub.
Het gemak van de digitale receptie
Naam bezoeker? Naam bedrijf? Komt voor? Hoe laat afspraak? Kenteken? Telefoonnummer? Hoe laat vertrokken? De meesten van ons kennen de procedure, waarbij je als bezoeker van een bedrijf gegevens als deze invult op een printje op een clipboard. Dat kan anders. En beter, vindt Timon Jacobs van DigiReceptie.
Column: "Gaat digitalisering retail redden?"
Click & collect, het klinkt eenvoudig en dat is het ook. Dat klanten bestellen en afhalen is voor de retail een eerste stap naar heropening. Als die retail tenminste online zijn zaken op orde heeft. En dat is lang niet altijd het geval, zegt INretail-voorzitter Jan Meerman in deze blog.
Hoe een bouwbedrijf in no time de kansen van digitalisering benutte
Komend uit de retailbranche, waar de digitalisering vrij ver gevorderd is, wilde Claudia Kwakkenbos ook het bouwbedrijf van haar man vooruit helpen. Om Kwakkenbos Bouw digitaler en efficiënter te laten werken, schakelde zij Vodafone Business als partner in voor ondersteuning op verschillende terreinen. Het resultaat mag er zijn, zo legt de ondernemer uit in een interview met het bouwblad Cobouw.
Juiste technologie maakt bedrijven vijf keer succesvoller
Veel bedrijven worstelen met de digitalisering van hun salesprocessen. De vele innovaties binnen het sales-en marketingvak maken het voor bedrijven lastig om het overzicht te behouden. Digitalisering is nu echter urgenter dan ooit.
Is uw bedrijf al future ready?
Als ondernemer bent u altijd op zoek naar inspiratie, ideeën en kansen op succes. Flexibiliteit is een essentiële eigenschap van succesvolle ondernemers. Maar wat doen bedrijven die ‘future ready’ zijn nog meer? Deze video zet het helder en zeer inspirerend op een rij!
De meeste consumenten zijn al digitale klanten
QR-codes op de etalageruit, webshops, online (of telefonisch) bestellen en 4 uur later afhalen. Hoe gaan ondernemers in coronatijd – en daarna – mee in de digitalisering van hun klanten? On- en offline zijn zo verweven, de meeste klanten zijn al digitale klanten, zegt tech-expert Brechtje de Leij (nu.nl, independer, b-digitized.com). Vijf vragen over digitalisering en klantbehoud.
Rotterdamse slaaprobot Somnox verovert de wereld
Wereldwijd profiteren steeds meer slechte slapers van een uitvinding uit Nederland: de slaaprobot Somnox. Het is de beste ziektekostenverzekering die je kunt afsluiten.

Advies over uw digitale oplossingen
Beter en veiliger samenwerken met uw medewerkers? Slimmer bereikbaar zijn? Doe de Business Scan en krijg binnen 5 minuten gratis en vrijblijvend ICT-advies voor uw bedrijf.