Direct naar inhoud

Alles over ondernemen en de entrepreneur

Zoekt u mogelijkheden om te groeien? Hoe gaan andere ondernemers de (digitale) uitdagingen aan? U leest het hier!

Leren met V-Hub: Udemy, gratis of met fikse korting

Wilt u uw digitale bedrijfsstrategie ontwikkelen, meer doen met uw data en nieuwe vaardigheden leren? Maak kennis met ons nieuwe opleidingscentrum voor kleine bedrijven, in samenwerking met Udemy, een grote internationale specialist op het gebied van online leren. Vodafone Business geeft deze bedrijven toegang tot een groot aantal online trainingen – gratis of met fikse korting. 

AI, data en een quiz: SOAP Company digitaliseert processen

Met artificial intelligence, data-analyse en e-commerce schudden Esther Meijer-Litjens en haar zus Stephanie Litjens de beauty-industrie op. Dankzij Prescription, het nieuwste concept van hun bedrijf SOAP Company, geven ze nu ook huidadvies op maat. En dat gebeurt op basis van een online quiz.

Pieter Pot supermarkt: digitaal duurzaam gemak

De boodschappen worden aan huis bezorgd en de potten worden fysiek gevuld, maar verder gebeurt alles bij Pieter Pot online – van inkoop tot marketing en het bedienen van klanten. Bij de verpakkingsvrije online supermarkt (wachtlijst: 10.000 klanten) staat gebruiksgemak voorop, zegt mede-oprichter Jouri Schoemaker.

Moonback boekingssite: “Bij digitaal product past digitale werkwijze”

Moonback is een van de nieuwe, alternatieve boekingsplatforms die opkomen in een trend: een sympathieker en duurzamer alternatief bieden voor de grote platforms. Digitaal ondernemen is een vanzelfsprekendheid voor Niels Meijssen, CEO en medeoprichter van Moonback. Niet alleen zijn product is digitaal: ook voor het aannemen van medewerkers en het opbouwen van een publiek gebruikt hij digitale tools. Hoeveel digitaal werken past er in een bedrijf? Veel!

José Woldring na een jaar corona: “Horizon verbreed”

Ze heeft bepaald niet stilgezeten, het afgelopen jaar. José Woldring fuseerde met haar bedrijf The Media Nanny, PR-bureau voor grote DJ’s als David Guetta en Oliver Heldens, met SEG, één van de grootste talent management agency’s in de sportwereld. Zo houdt ze zich nu ook bezig met sportsterren als Memphis Depay, Dylan Groenewegen en Ryan Babel. “Ik heb op verschillende terreinen mijn horizon verbreed.”

Het transitiejaar van Elske Doets: anders op vakantie

Het jaar 2020 had ze in maart van dat jaar al opgegeven. De focus lag toen al op 2021 en een andere manier van vakantievieren: diepe reizen waarin je meer beleeft op minder plekken. Nu, in april 2021, weet Elske Doets, ceo van Doets Reizen, nog niet goed waar ze staat. Ze noemt het een transitiejaar. En denk niet dat ze niets te doen heeft.

Alleborgh Espresso kiest voor digitaal versnellen

Geld besparen door slimme databundels. Monteurs die efficiënter samenwerken met collega’s op kantoor. En ook: klantvriendelijkheid door betere telefonische bereikbaarheid. De recente digitaliseringsslag bij Alleborgh Espresso, specialist in hoogwaardige espresso-apparatuur, heeft veel opgeleverd. “Met een relatief bescheiden investering hebben we, nota bene in coronatijd, een enorme sprong gemaakt.” 

TNO: €5 miljoen voor Innovatiemotor mkb

Hoe investeren én innoveren we ons uit de crisis? Het is een vraag die steeds vaker wordt gesteld door mkb-bedrijven die verder willen. TNO investeert 5 miljoen in de zogenaamde Innovatiemotor om het mkb te helpen innoveren. Het kabinet wordt gevraagd het digitale initiatief te steunen door middel van vouchers waarmee mkb-bedrijven samenwerking met kennisinstellingen kunnen financieren.

Sharon Hilgers van My Jewellery deelt het geheim van haar succes

Met straks zestien winkels, 400 medewerkers en een actief online platform met social kanalen heeft My Jewellery van Sharon Hilgers de crisis tot nu toe goed doorstaan. De wijze waarop zij haar social media kanalen inzet, speelt daarbij een belangrijke rol, vertelt zij aan V-Hub.

Het gemak van de digitale receptie

Naam bezoeker? Naam bedrijf? Komt voor? Hoe laat afspraak? Kenteken? Telefoonnummer? Hoe laat vertrokken? De meesten van ons kennen de procedure, waarbij je als bezoeker van een bedrijf gegevens als deze invult op een printje op een clipboard. Dat kan anders. En beter, vindt Timon Jacobs van DigiReceptie.

Column: "Gaat digitalisering retail redden?"

Click & collect, het klinkt eenvoudig en dat is het ook. Dat klanten bestellen en afhalen is voor de retail een eerste stap naar heropening. Als die retail tenminste online zijn zaken op orde heeft. En dat is lang niet altijd het geval, zegt INretail-voorzitter Jan Meerman in deze blog.

Hoe een bouwbedrijf in no time de kansen van digitalisering benutte

Komend uit de retailbranche, waar de digitalisering vrij ver gevorderd is, wilde Claudia Kwakkenbos ook het bouwbedrijf van haar man vooruit helpen. Om Kwakkenbos Bouw digitaler en efficiënter te laten werken, schakelde zij Vodafone Business als partner in voor ondersteuning op verschillende terreinen. Het resultaat mag er zijn, zo legt de ondernemer uit in een interview met het bouwblad Cobouw.

Ondernemers leren van ondernemers

Mkb-ondernemers verdienen een standbeeldje voor hun inventiviteit en doorzettingsvermogen. Daar kunnen we wat van leren! Op V-Hub laten we ondernemers van ondernemers leren, in interessante interviews en case-stories. Zoals deze: 

Janou Hendrix (Stal Hendrix)

Joost Smits (RSE telecom & ICT)

Greg de Jong (Chaud Devant)

Rens Kooiman (De Prefabriek)