Alles over ondernemen en de entrepreneur
Zoekt u mogelijkheden om te groeien? Hoe gaan andere ondernemers de (digitale) uitdagingen aan? U leest het hier!
E-book: waar gaat het heen met de retail?
Wat is de toekomst van retail in Nederland? Waar staat de sector in een wereld in spanning? Zet de online trend door of worden ‘stenen winkels’ weer belangrijker? Of bestaan beide ontwikkelingen wellicht naast elkaar en profiteert de ene trend van de andere? Daar maakte Vodafone Business een inspirerend e-book over: ‘De toekomst van retail’.
Welke social media werken voor uw bedrijf?
Gebruikt u voor het presenteren van uw bedrijf en producten en voor het vinden van nieuwe klanten wel het juiste social mediakanaal? Ontdek welk social media-kanaal het beste past bij uw bedrijf: Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, LinkedIn, Pinterest of YouTube?
VINCI Energies over CYOD: ontzorging, keuze en gemak
CYOD is een praktische ‘ontzorgingsdienst’ voor organisaties om centraal devices en abonnementen te realiseren voor medewerkers. “Met de CYOD-dienst van Vodafone Business wordt onze IT-afdeling ontzorgd én bieden we onze mensen meer keuze en gemak”, vertelt Jan Govert Kemps, IT-director bij VINCI Energies Nederland. Sinds een jaar maakt zijn organisatie gebruik van CYOD, wat het werkende leven van hem én zijn collega’s een stuk aangenamer maakt.
Voldoen aan de AVG: heeft u een verwerkersovereenkomst nodig?
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is de Europese privacywetgeving, die sinds 25 mei 2018 in de hele Europese Unie (EU) van toepassing is. De AVG gaat over de bescherming van persoonsgegevens. De AVG geldt voor alle bedrijven, stichtingen en verenigingen die persoonsgegevens verwerken. En als u dat doet, dan kan een verwerkersovereenkomst noodzakelijk zijn. In dit artikel leggen wij u uit hoe dat zit.
FFtF: Hoe pionier Capitola AR en VR tot leven wekt
Acht jaar geleden was Capitola één van de eerste AR- & VR-bureaus in Nederland. Hoe vergaat het Capitola nu? Zijn de technieken waar zij zo prat op gaan inmiddels ingeburgerd bij de consument? Oftewel: hoe Fit For the Future is Capitola?
FFtF: Nextport China vindt de weg naar de Chinese consument
NextportChina is gevestigd in een monumentaal pand, ingeklemd tussen toeristenshops en verschoten pizzatenten in het centrum van Amsterdam. Voor veel ondernemers vormt dit bescheiden bedrijf de entree naar ‘new business’ met consumenten in China. Nextport China heeft zichzelf met veel FFtF-elan moeten heruitvinden, legt oprichter Thijs van der Toom uit.
FFtF: SRFACE, Europees succes voor Hollandse surf dudes
Het strand is voor Jeroen Coppens niet alleen zijn natuurlijke habitat, maar óók zijn kantoor. In 2018 richtte Coppens samen met vier andere surfliefhebbers SRFACE Wetsuits op, het eerste Nederlandse direct-to-consumer wetsuitmerk. De ambities van het jonge merk, waarvan de medewerkers vaak op locatie werken, worden realiteit met ondersteuning van 5G, AR en VR.
FFtF: Hoe rebellerende tech-nerds groot werden in bitcoin
In 2011 kwam een groepje schoolvrienden samen. Wat ze gemeen hadden? Een gedeelde pubertijd, maar ook een onuitputtelijke interesse in techniek, wiskunde en economische vraagstukken. Dat, in combinatie met een flinke dosis ambitie, was de perfecte voedingsbodem voor het eerste Nederlandse bitcoinbedrijf Bitonic. Tien jaar na de oprichting blikken we met Bitonic-strateeg Daan Kleiman terug en vooruit; want waar ligt de toekomst van Bitonic? Hoe wendbaar zijn ze in een markt die nog zo jong is, zo onvoorspelbaar en zo speculatief? Oftewel: Hoe Fit For the Future is Bitonic?
De vijf ondernemerslessen van startup The Freelance Qommunity
In mei 2020 lanceerden Kim Trotz en Kiki Calis freelanceplatform The Freelance Qommunity. Een startup die inmiddels 350+ freelancers helpt met de juiste kennis, klussen en een netwerk. Het ging allemaal zeker niet vanzelf, de founders hebben onderweg het nodige geleerd. In dit blog willen de founders inspiratie bieden met de lessen van de afgelopen twee jaar.
FFtF: de keuzes van het ‘merk’ Kelly Weekers
Je hebt ondernemers die merken bouwen waar je u tegen zegt, vernieuwende community’s uit de grond stampen en de meest innovatieve producten in de schappen schoppen. Maar wat nou als je zélf het merk bent? Als je zélf het gezicht bent en de naam draagt van een merk dat iedereen kent? We vroegen het aan Kelly Weekers: schrijfster, Insta-queen, business & lifestyle coach en psycholoog. Hoe strategisch, commercieel en smart zit haar merk in elkaar? Oftewel: Hoe Fit For the Future is Kelly Weekers?
FFtF: Breeze is 'niet kletsen maar daten', met businessmodel
Bijna 24.000 dates vonden er al plaats dankzij de nieuwe dating-app Breeze, een Nederlandse startup die in 2020 het levenslicht zag. Alles draait om één vraag: is er een digitale match? Dan ga je niet eerst oeverloos chatten, maar meteen op date. Het team wil met Breeze technologie gebruiken om menselijk contact te stimuleren in plaats van te vervangen en dat alles met een eerlijk businessmodel.
KVK Business Challenge leidt tot nieuwe business voor mkb
De innovatievraagstukken van grotere bedrijven laten oplossen door de creativiteit en wendbaarheid van het mkb. Dat bewerkstelligt KVK via KVK Business Challenge. Is uw mkb-bedrijf innovatief? Check dan regelmatig de website van KVK Business Challenge en boor nieuwe business aan: elke vijf weken presenteren rond zes bedrijven hier hun innovatiecases. Over de kansen van dit innovatieplatform voor het mkb spraken we met Juri Heise en Liesbet Oosterveld.
Ondernemers leren van ondernemers
Mkb-ondernemers verdienen een standbeeldje voor hun inventiviteit en doorzettingsvermogen. Daar kunnen we wat van leren! Op V-Hub laten we ondernemers van ondernemers leren, in interessante interviews en case-stories. Zoals deze: