Betere dienstverlening in transport door slimme geïntegreerde communicatie

Transportbedrijf Besseling beweegt zich in een traditionele branche, maar kan niet meer zonder de modernste technologie. Betrouwbare lijnen maken boekingen door klanten mogelijk, en de operatie verloopt vele malen efficiënter dankzij snelle communicatie met de chauffeurs. Hiermee is Besseling een bedrijf dat de mogelijkheden van ICT optimaal benut.

De uitdaging

Klantcontact is altijd tweewegcommunicatie. Het direct kunnen reageren op de vraag van een klant is waar het om gaat. Maar ook nieuwe manieren van communiceren met klanten worden onderzocht. Daarbij is het streven naar volledige integratie van alle systemen, liefst met één partner.

De oplossing

Inmiddels doet Besseling al 15 jaar zaken met Vodafone.. Bereikbaarheid was steeds de belangrijkste eis. Vodafone verzorgde onbeperkte communicatie tussen chauffeurs en centrale en richtte het callcenter in Amersfoort in met meerdere inbellijnen. Emergency routing zorgt voor een gegarandeerde bereikbaarheid als de hoofdverbinding zou uitvallen. Ook de integratie tussen vast en mobiel is nu binnen één netwerk geregeld. Hierdoor ging het bedrijf van vijf leveranciers naar één.

De resultaten

Door hoogwaardige technologie en digitalisering komt het bedrijf steeds dichter op het proces te zitten. Dit verhoogt de efficientie en vergroot het gemak. Nog een voordeel: "Dankzij communicatie gaat ook de kwaliteit van de dienstverlening omhoog. We willen nu Wifi in touringcars gaan aanbieden. Het doel is het vergroten van de beleving zodat de mensen de volgende keer bij ons terugkomen."

Delen

Zo werkt dat

    In de praktijk

    Brunotti
    Brunotti

    “De verkoop via internet en mobiel zal alleen maar toenemen.”

    Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken?

    Abonneer u op onze nieuwsbrief

    Shop