Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Teams Calling

Teams Calling maakt het mogelijk om met Microsoft Teams te bellen naar vaste en mobiele telefoonnummers. Zo kunt u eenvoudig collega’s of klanten vanuit een Teams-meeting erbij bellen. Dat maakt vergaderen makkelijk en efficiënt.

Voor veel gestelde vragen en antwoorden kunt u ook op de website van Microsoft.

Ticket aanmaken

Op onze Service Navigator-omgeving kunt u zelf direct tickets aanmaken over alles dat met Teams te maken heeft. Service Navigator vindt u in uw zakelijke My Vodafone-portal. U kunt via de Service navigator incidenten melden, vragen stellen, wijzigingen aanvragen en bestellingen plaatsen. Heeft u nog geen toegang, vraag die dan aan via onderstaand telefoonnummer of mailadres.

Contact opnemen

U kunt contact opnemen via telefoon of e-mail. Als u belt voor functioneel technische storingen kunt u in het menu kiezen voor 'storingen'. Voor facturatie of administratieve zaken kiest u voor 'overige'. U kunt natuurlijk ook een e-mail sturen. Bent u op zoek naar sales support? Dan kunt u bellen met +31 88 7145280.

Mocht u een Teams Calling-incident willen melden, houd dan in ieder geval de volgende informatie bij de hand:

  1. Datum en exact tijdstip.
  2. Nummer van de beller (A) en de ontvanger (B); bij tranfers ook het nummer van de derde partij (C) ongeacht welk scenario (warm, koud of consult).

Heeft u een incident met de Teams-client, dan zien wij graag de volgende gegevens: 

  1. Teams Client logs
    a.  Debug-, desktop- en medialogboeken worden verzameld in één map met de naam MSTeams Diagnostics Log. De map bevat mappen voor Desktop, Meeting (Media) en Debug (web).
    b. Mediaregistratie is standaard uitgeschakeld. Om mediaregistratie in te schakelen, moeten gebruikers de optie in de Teams-client inschakelen. Ga naar Instellingen > Algemeen en selecteer Logboekregistratie inschakelen voor diagnose van vergaderingen (vereist het opnieuw opstarten van Teams). De Teams-client moet opnieuw worden gestart om de logboekregistratie te starten.
    c. In Windows: 
       1.. Klik met de rechtermuisknop op het Teams-pictogram in het systeem vak en kies Ondersteuningsbestanden verzamelen of. -
       2. U kunt de bestanden verzamelen met behulp van de volgende sneltoetsen:  Windows: Ctrl + Alt + Shift + 1, in beide gevallen dienen de bestanden stuk voor stuk opgeslagen te worden maar worden zij verzameld in de dezelfde folder. 
  2. Als het gesprek te reproduceren is dan is het volgende vereist.
       a. Een analyse doormiddel van de Microsoft Teams Assessment Tool. Download Microsoft Teams Network Assessment Tool via Official Microsoft Download Center
       b. Om te testen zonder de applicatie, ga naar https://teams.microsoft.com
       c. Als dit niet mogelijk is dan een netwerk trace via WireShark. Voor gesprekken via die via Anywhere365 producten, moet een WireShark trace aanwezig zijn (zie ook dit document van Anywhere 365).