Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Toekomstbestendig retailsucces

Wie kan innoveren, kan excelleren

Wie in de retail werkt, weet dat klanten steeds meer eisen stellen. Zowel aan service als aan het gebruik van technologie, en zowel in de online als de offline omgeving. In onderstaande video schetsen we de grootste uitdagingen waar ondernemers in de retail voor staan. En in het e-book dat u verderop vindt, vertellen we u graag meer over de 5 belangrijkste trends voor de toekomst.

Op weg naar 2030

Met het e-book Trends in retail

Wie actief is in de retail weet dat consumenten steeds meer verwachten, zowel on- als offline. De klant wil in control zijn en verwacht flexibele, transparante (betaal)opties. Maar ook duurzaamheid, betalen naar gebruik en realtime inzicht in voorraden zijn duidelijke ontwikkelingen in de markt. 

e-book

Download het e-book en lees alles over de vijf belangrijkste trends in retail en hoe u hier slim op in kunt spelen. 

5 retailtrends als kansen voor succes

In de retailsector zijn grote bewegingen in de markt zichtbaar. De consument vraagt steeds meer op het gebied van service en informatie. En het gebruik van innovatieve technologieën wordt steeds belangrijker voor toekomstbestendig succes. Vodafone Business signaleert 5 wereldwijde retailtrends die bepalend zijn voor veranderingen in de markt en dus ook op retail: Decarbonised, Democratised, Delocalised, Dematerialised en Demonetised. We zetten ze hieronder kort uiteen. In het e-book vertellen we uitgebreider over deze bewegingen in de markt die bepalend zijn voor toekomstig zakelijk succes. 

Decarbonised
       

De lineaire, niet-duurzame economie ligt onder het vergrootglas van de consument. Bewuster consumeren vormt de motor achter de ontwikkeling van bewuster produceren en een circulaire economie.

Democratised
       

De connected consument weet overal informatie over te vinden en verwacht dit ook. Kennis is macht en transparantie is belangrijker dan ooit. Bijvoorbeeld ook wat betreft het zelf kunnen managen van persoonlijke gegevens.

Delocalised

Winkelen is een ervaring die steeds meer plaatsvindt in verschillende realiteiten. De combinatie van fysieke winkels, webshops en virtuele wereld(en) zorgt voor een blended winkelervaring die steeds belangrijker wordt.

Dematerialised

Consumenten kiezen steeds vaker voor om iets niet zelf in eigendom te hebben. Voor delen en lenen in plaats van een product kopen. In dit holistische denken wordt gedeelde eigendom de norm. Ook worden fysieke producten steeds vaker digitaal.

Demonetised
       

Contracten worden steeds vaker abonnements-modellen op basis van blockchain-technologie. Deze verschuiving van valuta naar data stelt consumenten bijvoorbeeld in staat om hun persoonlijke gegevens te verkopen. 

studenten icon

Internet of Things

Welke technologie het beste bij uw IoT-applicatie past? Ontdek onze verschillende netwerken voor een stabiele en veilige IoT-oplossing.

studenten icon

Klantcontactcenter

Het is cruciaal dat klantvragen snel bij de juiste medewerker terecht komen. Met een goede bereikbaarheid verhoogt u de klanttevredenheid.

studenten icon

Security

Geef medewerkers toegang tot bedrijfskritische gegevens, met een toestel naar keuze, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over dataverlies.

studenten icon

Retail Connect

Met Retail Connect kunt u rekenen op een combinatie van zorgvuldig geselecteerde producten waarmee de zaak altijd kan blijven draaien.

Uw partner for progress: Vodafone Business

Het digitale tijdperk vraagt om voortdurende transformatie. Daarbij hoeft u het wiel echter niet zelf opnieuw uit te vinden. Bij Vodafone Business geloven we dat we samen sterker staan. En wij worden graag uw partner in business. 

Met 120 VodafoneZiggo winkels en wereldwijd zelfs 15.000 winkels weten wij als geen ander wat er speelt in retail. Dit gecombineerd met onze expertise op het gebied van connected business maakt dat wij u heel gericht kunnen adviseren bij het maken van de juiste keuzes.

U krijgt bij ons één vast aanspreekpunt, één servicecontract en één rekening. Zo kunt u altijd bij uw vertrouwde accountmanager terecht en zijn al uw zaken overzichtelijk geregeld. Op deze manier denken wij graag met u mee op bijvoorbeeld het gebied van social, mobiel, data en de cloud. Een one-stop-shop voor al uw zakelijke behoeftes.

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, leren we u en uw organisatie graag eerst beter kennen. Wat zijn uw wensen voor de toekomst en wat verwacht u van Vodafone Business? Op basis van de kennismaking krijgt u advies op maat en bieden onze experts oplossingen om uw bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Together we can!

Oriënterend gesprek (+250 medewerkers)
Bezoek ons Experience Centre

Ontdek hoe Nederlandse retailers aan hun toekomst werken