Overslaan en ga naar inhoud
MKB (5-250 medewerkers)
MKB (5-250 medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)
Grootzakelijk (250+ medewerkers)

Trends en oplossingen

Waar de kassa blij van wordt

Consumenten willen meer ervaringen. Meer duurzaamheid. Meer snelheid. Ze gaan van eigendom naar betalen voor gebruik. En verwachten daarbij volledige transparantie, in het productieproces én in databeheer... Zelden gebeurde er méér in Retail dan nu. In ons nieuwe e-book zetten we de belangrijkste ontwikkelingen voor u op een rij.

Op deze pagina

De vijf wereldwijde D-trends drukken hun stempel ook op de Retail. In ons nieuwe e-book krijgt u ze uitgelegd. Ook vindt u oplossingen, tips voor volgende stappen en links om verder te lezen. 

Waar gaat het heen in retail?

We zien een duidelijke beweging richting bewust consumeren en produceren: consumenten- bewustzijn is de motor achter de ontwikkeling van bewuste consumptie en de circulaire economie. 

Alles wordt individueel en persoonlijk: de macht is aan de connected consument. Die heeft vrijwel onbeperkte toegang, kennis en macht. Er is enorme behoefte aan blended ervaringen, zonder onderscheid tussen fysiek, digitaal en virtueel. Sowieso gaan ervaringen steeds zwaarder wegen dan producten. 

Dan zien we ook nog de opkomst van holistische diensten en 'het einde van eigendom': tweedehands, delen, lenen en huren worden de norm. Fysieke producten worden steeds meer digitaal. En tot slot gaan consumenten data als valuta gebruiken: persoonlijke gegevens worden koopwaar.

'Er is enorme behoefte aan blended ervaringen, zonder onderscheid tussen fysiek, digitaal en virtueel.'

Van traditionele verkoop naar Smart Retail

Internet of Things (IoT) biedt voor deze uitdagingen een oplossing. Het maakt de stap van traditionele verkoop naar Smart Retail mogelijk. De klantervaring wordt beter door de betrokkenheid in de winkel te versterken.

Marketing, monitoring van het winkelbezoek en een optimale zichtbaarheid van de bevoorradingsketen: het wordt allemaal eenvoudiger. Zo verschuift de focus van het bijvullen van schappen naar het creëren van waardevolle en overtuigende ervaringen voor klanten.

e-book

Download het e-book voor Zeeman

Benieuwd wat Smart Retail voor uw organisatie kan betekenen? Hieronder kunt u het e-book 'Op weg naar 2030: trends in Retail' downloaden.